Micke_Nilsson
Kan man muta nån till bättre väder? =)
Jag är helt lånfri på allt jag har...skulle aldrig ta ett lån förutom på boende...
Micke_Nilsson skrev:Jag är helt lånfri på allt jag har...skulle aldrig ta ett lån förutom på boende...
shoei skrev:Hur många av er med lite nyare sporthojar har tagit lån för att ha råd att köpa en? Jag är inne på att köpa en R1-02 men har inte riktigt pengarna än... är lite sugen på att ta ett lån på det som återstår (förhållandevis mycket)
Bubbas skrev:Inte ens om du får låna till 4 % och har en garanterad avkastning på 7 % ?
Jag skulle låna direkt.
Micke_Nilsson skrev:Nope inte jag...spar hellre, och det har jag gjort ganska bra ...fick idag ett bud på min Camaro på 350 000:- kan man inte klaga på. Men vette fan vad jag ska köpa istället...hmmm
jag har lån men börjar minska. nu är jag iaf uppe så jag får tillbaka pengar om jag säljer hojjen.. tog ett lån på allt.. utrustning och mc men nu är det som sagt nere i mindre än vad jag får tillbaka om jag säljer hojjen.. skönt detshoei skrev:Hur många av er med lite nyare sporthojar har tagit lån för att ha råd att köpa en? Jag är inne på att köpa en R1-02 men har inte riktigt pengarna än... är lite sugen på att ta ett lån på det som återstår (förhållandevis mycket)
Matterunken skrev:Va fan tjänar du då????
Miljon om året eller???
Lika mycket fantasi för dom flesta som när den där killen från socialdemokraterna
gick ut och sa att alla borde minst ha en årslön undanstoppat på ett reservkonto.... tror faktiskt att han avgick efter det.
Matterunken skrev:Va fan tjänar du då????
Miljon om året eller???
Lika mycket fantasi för dom flesta som när den där killen från socialdemokraterna
gick ut och sa att alla borde minst ha en årslön undanstoppat på ett reservkonto.... tror faktiskt att han avgick efter det.
Surre skrev:Värt att tänka på är att långivaren (om du lånar med hojen som säkerhet) sannolikt kräver att du har hojen helförsäkrad. Du kanske tänkte ha det i vilket fall, men som sagt - värt att ta med i kalkylen.
shoei skrev:Jag hade faktiskt inte tänkt helförsäkra, det lär kosta $$ som sagt. Är inte så high på försäkring gällande mc. Om jag själv krockar med endast halvförsäkring, så det är mitt fel, eller om jag kör i diket, då får jag inte ut någonting?...
shoei skrev:Hur många av er med lite nyare sporthojar har tagit lån för att ha råd att köpa en? Jag är inne på att köpa en R1-02 men har inte riktigt pengarna än... är lite sugen på att ta ett lån på det som återstår (förhållandevis mycket)
heathrow skrev:Alltså blir ju typ det omräknat till ränta på ett par procent, 950 under 24 månader, så det är ju ändå inte "RÄNTEFRITT"?
mankan skrev:Var det inte Mona Sahlin som sa det? I samband med att hon sa att det är häftigt att betala skatt. Vilket jävla uttalandeMatterunken skrev:...Lika mycket fantasi för dom flesta som när den där killen från socialdemokraterna
Araikaj skrev:Skulle tro att typ alla har tagit lån för att köpa en så dyr hoj.
Är nog bättre att låna direkt hos sin bank istället för att ta ett mclån i butiken. Banken brukar kunna erbjuda klart lägre ränta.
Kul med snygg o grym hoj, har man råd så köper man
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |