Låna/Hyra Mellan Mc 25 Kw till uppkörning.

Robertzon

Tubeless
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Husa 650
hejsan

Jag har ett ganska stort problem.
Jag har beställt uppkörning till den 10 maj. Och när jag fick hem papprena så stod det lite intressanta saker på baksidan.

Så jag ringde vv och skulle kolla ifall jag fick köra upp på min nya hoj (Husaberg Fs650e ´05 ). så var svaret nej.
Det står i reg-beviset att max hastigheten är 88 km/h :huvet , och man måste ha en mc som går att köra över 100 km/h....

Min Går naturligtvis över 100 men det hjälpte tydligen inte, måste stå det på reg pappret.

Nu till min fråga. Finns Det någon vänlig själ där ute som jag skulle kunna få låna/hyra en mellan mc av till min uppkörning?

Har Lätt mc kort, och har övningskört med tung mc i ca 1,5 år. Suzuki 600 dr och husaberg 650 och så har jag även kört honda cbr 600 en del.

// Carl.

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Går det inte o regbesikta om den, så de skriver den verkliga hastigheten?

Robertzon

Tubeless
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Husa 650
lilltryne skrev:
2096534 Går det inte o regbesikta om den, så de skriver den verkliga hastigheten?

jo det kanske går men det kostar en del + att det är svårt att få tid till.
och försäkringen springer iväg också.

Hultan skrev:
2096677 Hyr av en körskola?

har kollar detta ingen av de körskolor ja kollat me hyr ut sina mc utan att man har tagit några lektioner först.

inte ens den jag tog 125 kort för.

Jag hoppas helt enkelt att det finns någon vänklig själ som jag skulle kunna låna/hyra av.

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Hade jag kunnat så varför inte, men min båge har lite fler kw än du behöver tyvärr..

Hakka

Sökande
Gick med
6 Sep 2004
Hoj
Den e blå
Hultan skrev:
2098896 Hade jag kunnat så varför inte, men min båge har lite fler kw än du behöver tyvärr..

Om han är van vid husan så tror jag inte din är optimal vid krypkörningsmomenten =)
Tyvärr är min för slö för uppkörning tung också så kan inte hjälpa dig heller. Men en trafikskolelektion eller två kan väl inte skada ändå?

Lycka till!

Robertzon

Tubeless
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Husa 650
Hakka skrev:
2098940 Om han är van vid husan så tror jag inte din är optimal vid krypkörningsmomenten =)
Tyvärr är min för slö för uppkörning tung också så kan inte hjälpa dig heller. Men en trafikskolelektion eller två kan väl inte skada ändå?

Lycka till!

jag behöver en mc som har minst 375cc och som mest 25kw och den måste gå att köra i en hastighet av 100 km/h.

och det är uppkörning mellan.

Blue_F

Make It So
Gick med
21 Jun 2004
Hoj
Kawasaki ZX-9R Ninja
Robertzon skrev:
2098949 jag behöver en mc som har minst 375cc och som mest 25kw och den måste gå att köra i en hastighet av 100 km/h.

och det är uppkörning mellan.

Har en till salu om du vill köpa.. GS500E (strypt 25kw) Körde själv upp på den för mellankort. Den står inte här i gbg, annars hade du kunnat få låna :(

Robertzon

Tubeless
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Husa 650
Blue_F skrev:
2099099 Har en till salu om du vill köpa.. GS500E (strypt 25kw) Körde själv upp på den för mellankort. Den står inte här i gbg, annars hade du kunnat få låna :(

hmm, köpa är inte ett alternativ, eftersom jag redan har 3 hojjar. finns det någon möjlighet att hyra den?? vart står den då?

Blue_F

Make It So
Gick med
21 Jun 2004
Hoj
Kawasaki ZX-9R Ninja
Robertzon skrev:
2101425 hmm, köpa är inte ett alternativ, eftersom jag redan har 3 hojjar. finns det någon möjlighet att hyra den?? vart står den då?

Står i Säffle i fars garage... men det blir nog strul med försäkring kom jag på... tror inte du får köra den som det är nu :( Skall kolla om det går att lösa på nått vis så hör jag av mig i så fall... men räkna inte med det.

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
-
Robertzon skrev:
2098866 jo det kanske går men det kostar en del + att det är svårt att få tid till.
och försäkringen springer iväg också.

Besiktigade om min från bergänsad till fulleffekt för en vecka sedan i GBG. Skiljde ingenting på försäkringspremien för min del om den var mellan eller tung. Tog en återbudstid. Klockan 12.00 dagen efter var det klart.

Är nog lättast att göra så. Och sen är det nog bra om pappren stämmer överens med hojen ifall f-bolaget skulle börja snacka om bedrägeri om du vurpar.

Robertzon

Tubeless
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Husa 650
Henkepenk skrev:
2101865 Besiktigade om min från bergänsad till fulleffekt för en vecka sedan i GBG. Skiljde ingenting på försäkringspremien för min del om den var mellan eller tung. Tog en återbudstid. Klockan 12.00 dagen efter var det klart.

Är nog lättast att göra så. Och sen är det nog bra om pappren stämmer överens med hojen ifall f-bolaget skulle börja snacka om bedrägeri om du vurpar.

Ska jag göra det så sticker min försäkring iväg till 20 000 om året( jag är bara 20 år) , det har jag inte råd med. Fast jag skulle behöver reg besikta den eftersom jag "bara" har 6 kw och det står även högsta uppnådda hastighet 88km/h i regbeviset...

Men som sagt om jag skulle vilja göra det måste jag även strypa den till 25kw å det kostar ännu mer pengar.

ingen som har någon hojj??

Last edited:

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Robertzon skrev:
2104350 Ska jag göra det så sticker min försäkring iväg till 20 000 om året( jag är bara 20 år) , det har jag inte råd med. Fast jag skulle behöver reg besikta den eftersom jag "bara" har 6 kw och det står även högsta uppnådda hastighet 88km/h i regbeviset...

Men som sagt om jag skulle vilja göra det måste jag även strypa den till 25kw å det kostar ännu mer pengar.

ingen som har någon hojj??

jo men den får DU inte låna :FU :cdevil

just ja, den var ju inte strypt nej...

Last edited:

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
Robertzon skrev:
2096264 hejsan

Jag har ett ganska stort problem.
Jag har beställt uppkörning till den 10 maj. Och när jag fick hem papprena så stod det lite intressanta saker på baksidan.

Så jag ringde vv och skulle kolla ifall jag fick köra upp på min nya hoj (Husaberg Fs650e ´05 ). så var svaret nej.
Det står i reg-beviset att max hastigheten är 88 km/h :huvet , och man måste ha en mc som går att köra över 100 km/h....

Min Går naturligtvis över 100 men det hjälpte tydligen inte, måste stå det på reg pappret.

Nu till min fråga. Finns Det någon vänlig själ där ute som jag skulle kunna få låna/hyra en mellan mc av till min uppkörning?

Har Lätt mc kort, och har övningskört med tung mc i ca 1,5 år. Suzuki 600 dr och husaberg 650 och så har jag även kört honda cbr 600 en del.

// Carl.

Tjenare,

Har hört att Micke på Sweden Motorshop har hojar att hyra ut. Kolla med honom.

www.swedenmotorshop.com

Lycka till

//Lynn

SWEDEPUCK

24 öl i en låda, 24h på dygnet, Slumpen?
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
R1-08
Har en men vet inte om den e under 25 kw. En gammal sucka gsx 750 es, ful o tråkig men den funkar kanon för uppkörning, iaf för mig. Förövrigt, i stort sett enda gången ja kört den....... Vet hur de e om man inte har hoj o köra upp på, ha själv en KTM 625, funka inte heller på uppkörning, därför e ja även ägare till denna klenod.....

freddan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR954 & Vespa -67
när jag körde upp så ägde jag bara en R1:a..

så jag hyrde en hoj av "gör det själv center" i gbg... en honda cb sevenfifty helt ny o skitbra.. till typ inga pengar...

vet dock inte om dom fortfarande håller på med detta, då det var ca 5 år sedan.

men annars så kan du väl bara ringde yamahacenter ahlqvist m m o förklara eller bara be om att få hyra en "vanlig/smidig" hoj av dom?

Robertzon

Tubeless
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Husa 650
freddan skrev:
2107403 när jag körde upp så ägde jag bara en R1:a..

så jag hyrde en hoj av "gör det själv center" i gbg... en honda cb sevenfifty helt ny o skitbra.. till typ inga pengar...

vet dock inte om dom fortfarande håller på med detta, då det var ca 5 år sedan.

men annars så kan du väl bara ringde yamahacenter ahlqvist m m o förklara eller bara be om att få hyra en "vanlig/smidig" hoj av dom?

tack för de bra ideerna, ska ringa runt lite imorn å kolla läget...
men om någon skulle ha en hojj så får de gärna höra av sig, 0733-390369
// Carl

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM