Lång å smal - Vilket ställ?

trummiz

Alla har vält!
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
Bandit 1200 -97
Hej. Hittade ingen tråd om detta, så jag tar mod till mig å frågar.

Letar nytt skinnställ. Finns hur många fina som helst som jag kan tänka mig. Om det inte var för att jag är lång å smal.

Så då undrar jag om nån har någe tips på nåt ställ som jag skulle kunna tänkas få plats i. Är 190 lång och väger ca. 73 kilo.

Vill inte ha nåt heikompeikom-märke, utan betalar gärna en slant för att få ett med lite kvalité också. Alltså, det finns en övre gräns, vet dock inte vart ännu.

Det gammla jag har är aldeles för kort, så det ska jag sälja.

Så, vad välja?

ViktorW.

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2005
Hoj
R1-04 race/banhoj
Finns skräddarsydda från gimoto, åk till mitonga racing så tar de dina mått och beställer åt dig, du får själv designa det och sätta dit egendesignade märken (namn, el annat).
Kostar ca 8000.
web.mitonga.se
lycka till

trummiz

Alla har vält!
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
Bandit 1200 -97
ViktorW. skrev:
Finns skräddarsydda från gimoto, åk till mitonga racing så tar de dina mått och beställer åt dig, du får själv designa det och sätta dit egendesignade märken (namn, el annat).
Kostar ca 8000.
web.mitonga.se
lycka till

Hmm, låter ju fräsigt. Tar det lång tid? Antar att dom inte håller till i Gävle... Hur är kvallitén?

ViktorW.

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2005
Hoj
R1-04 race/banhoj
trummiz skrev:
Hmm, låter ju fräsigt. Tar det lång tid? Antar att dom inte håller till i Gävle... Hur är kvallitén?
Enligt dom e den på topp med dubbel och trippelsömmar, beställer man nu så e det klart lagom till säsongsstarten tror jag, tre till fyra månader.
på hemsidan står det att de har konatakt med denna butiken:
GÄVLE BIKE CENTER
BRYNÄSGATAN 29
802 54 GÄVLE
026-180020
hör av dig dit vettja, annars kan du ju komma ner till lomma, de ska flytta just till min lilla stad.

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Gottis skrev:
Kan Rekommendera www.psi-sweden.com gratis Mått sytt bra ställ som fan ska ha ett själv nu :)
Helt underbart att man bara bor ett par mil därifrån och först för tre dagar sedan fick jag nys om dem. Gissa vem som köpte nytt ställ till förra säsongen..... :kocko

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Da Fris skrev:
Helt underbart att man bara bor ett par mil därifrån och först för tre dagar sedan fick jag nys om dem. Gissa vem som köpte nytt ställ till förra säsongen..... :kocko

Håller på att snacka med Micke han som äger det om att vi i Gothia racing ska bli återförsäljare här i GBG

trummiz

Alla har vält!
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
Bandit 1200 -97
Fick höra av en försäljare här i stan att man kan ta sitt nyköpta ställoch åka till Jofama i Malung, så syr dom in det så att det sitter som en smäck! Undrar vad det kan tänkas kosta. Blir nog ett Berik isåfall. Dom verkar helt ok, både utseendemässigt och prismässigt, och dom sitter skönt också, förutom att dom är lite för sladdriga. Därav att jag kunde få det insytt.

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
660 SMC
trummiz skrev:
Fick höra av en försäljare här i stan att man kan ta sitt nyköpta ställoch åka till Jofama i Malung, så syr dom in det så att det sitter som en smäck! Undrar vad det kan tänkas kosta. Blir nog ett Berik isåfall. Dom verkar helt ok, både utseendemässigt och prismässigt, och dom sitter skönt också, förutom att dom är lite för sladdriga. Därav att jag kunde få det insytt.

Jag sitter i samma sitts som du (eller snarare är i dina kläder, vilket jag inte är men vi tycks ha samma mått på desamme). Jag var inne på Honda Center i Göteborg förra veckan och prova ett av de nya Berik-ställen Berik Kolla på www.duells.se om du vill se andra färger. Det satt bra men var kort framförallt i armarna. Säljaren kollade med Jofama och han sa att det skulle kosta 500 kr att förlänga. Rätt ok med tanke på att dom ser till att matcha färger och du får nya förlängda dragkedjor längst ut.

trummiz

Alla har vält!
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
Bandit 1200 -97
Poppler skrev:
Jag sitter i samma sitts som du (eller snarare är i dina kläder, vilket jag inte är men vi tycks ha samma mått på desamme). Jag var inne på Honda Center i Göteborg förra veckan och prova ett av de nya Berik-ställen Berik Kolla på www.duells.se om du vill se andra färger. Det satt bra men var kort framförallt i armarna. Säljaren kollade med Jofama och han sa att det skulle kosta 500 kr att förlänga. Rätt ok med tanke på att dom ser till att matcha färger och du får nya förlängda dragkedjor längst ut.

Ah, på sånt vis! Låter helt OK. Man vill ju att stället ska sitta som det ska, så att säga. Får kolla upp detta hos handlaren här i gävle! Berik gör snygga ställ tycker jag, verkar helt OK i kvallitét också.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
trummiz skrev:
Hej. Hittade ingen tråd om detta, så jag tar mod till mig å frågar.

Letar nytt skinnställ. Finns hur många fina som helst som jag kan tänka mig. Om det inte var för att jag är lång å smal.

Så då undrar jag om nån har någe tips på nåt ställ som jag skulle kunna tänkas få plats i. Är 190 lång och väger ca. 73 kilo.

Vill inte ha nåt heikompeikom-märke, utan betalar gärna en slant för att få ett med lite kvalité också. Alltså, det finns en övre gräns, vet dock inte vart ännu.

Det gammla jag har är aldeles för kort, så det ska jag sälja.

Så, vad välja?

En kompis till mig är nog ännu smalare än dig och lika lång. Han provade och provade och fastnade till slut för Spyke Cyber tror jag det hette.

Spyke passar långsmala personer eftersom modellerna är väldans slimmade.

Kontakta Superbike om du är intressead, dom har REA på Spykeställ just nu, upp till (ner till såklart) 50% rabatt om jag inte missminner mig.

//jaG

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
660 SMC
Hmm lite sämre nyheter. Jag kontaktade själv Jofama och fick detta svaret på frågan om att förlänga armarna på berik-modellen ovan;

"Vi hjälper dig om vi har färgen förstås...det verkar vara ganska så skarpa färger, så jag tvivlar på att vi har dessa ...
men å andra sidan kan vi sätta i svart... längst ner på ärmen..

Priset för detta är 375:- +moms och frakt
Leveranstiderna just nu ligger på 1½ - 2 veckor"

Det kanske tillochmed blir billigare att ta det genom handlaren. Han slipper väl momsen och så kan man säkert pruta på stället, typ "det blir affär om du står för förlängning av armar". Skulle gissa på att det får plats i deras kalkyl.

Du kan väl PM:a hur det gick om du köper något. Eller posta det i tråden.

/pop

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
660 SMC
Nej nu var jag ute och cyckla enhjuling. Det som Jofama svarade på var ett annat ställ. Det berik-stället jag länka till här ovanför har ju rätt mycket mörkt skinn längst ut på armarna. Stället som jag frågade om dom på Jofama kunde förlänga var detta.

:kär :kär :kär :kär :kär

Bifogat

• berik snyggt.jpg
    berik snyggt.jpg
    93.8 KB · Visningar: 100

trummiz

Alla har vält!
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
Bandit 1200 -97
Jag återkommer med rapport. Är tyvärr borta, så jag hinner inte hem till min handlare på ett tag. Dom påstod att det gick att sy in dom som är för stora. Provade ett 50 i sommras, men det var aldeles för kort! Så ett 52 som man kan "ta bort" lite överflödigt skinn från blir perfekt!

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
Zeb_Macahan skrev:
En kompis till mig är nog ännu smalare än dig och lika lång. Han provade och provade och fastnade till slut för Spyke Cyber tror jag det hette.

Kontakta Superbike om du är intressead, dom har REA på Spykeställ just nu, upp till (ner till såklart) 50% rabatt om jag inte missminner mig.

//jaG

HMMM jag har spyke är 185 cm o väger 100kg inte smal utan mer guligt mullig.

Fördelen med spyke är väl att de har streatch(STAVNING?) på rätt ställen.

Köpte mitt på Superbike oxå trevlig personal oxå rekomenderas varmt

Ska du ha figursytt lägger jag min röst på mitonga har träffat killarna på ett par bandagar hur trevliga som helst.

Skriv gärna vad det blev o pris sen.

Lycka till Blondie

Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Zeb_Macahan skrev:

//jaG
Det kan inte va mig du menar? :näsblod
Är cirka 190 lång och väger stabila 60 kg, typ. Jag kollade runt på skinnställ men kunde inte hitta nått som satt lika bra som Spyke cyber! Känns som det är bra skinn i dom med... Väldigt välväntilerade, jätteskönt på sommaren, mindra skönt på vår/höst, men det är ju bara o dra på sig en tröja, eller ha en täckjacka...
Jag är extremt nöjd med mitt och kan varmt rekomendera superbike! Bästa mc butiken jag varit i, riktigt trevlig personal som ger grymmt bra priser....! Där kommer jag handla mer saker...

Lägger in en bild från www.motoveloce.com , från en bankörning i sommras, så du ser hur stället sitter... även om det inte sitter ultratajt på mig så tycker iaf jag det ser riktigt bra ut.

Bifogat

• IMG_1886.jpg
    IMG_1886.jpg
    30.6 KB · Visningar: 89
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...