ething
Med lem
Ytterst ytterst tveksamt. Sportig touring på sin höjd för sin tid...Det är ju dessutom en Riktig Sporthoj™ enligt vissa skribenter här på forumet!!
Ytterst ytterst tveksamt. Sportig touring på sin höjd för sin tid...Det är ju dessutom en Riktig Sporthoj™ enligt vissa skribenter här på forumet!!
Ja ja, jag håller med. Det var bara en gliring till en SH-medlem som äger en sådan hoj och skrivit många inlägg om dess företräden.Ytterst ytterst tveksamt. Sportig touring på sin höjd för sin tid...
Generellt är det uselt, alla såna är byggda för dvärgarAv ren nyfikenhet, förutom rsv mille. Hur ser det egentligen ut med sporthojar för längre?
Det är väl delvis en fråga om hur smidig i kroppen man är.Av ren nyfikenhet, förutom rsv mille. Hur ser det egentligen ut med sporthojar för längre? Tänker att 1000cc inte är direkt aktuellt som ny i gamet
Av ren nyfikenhet, förutom rsv mille. Hur ser det egentligen ut med sporthojar för längre? Tänker att 1000cc inte är direkt aktuellt som ny i gamet
TL1000R är kanske inte drömhojen för särskilt många men har kört några gånger och satt bra på den, upplevde den som stor t.o.m. (förvisso jämfört med supermoton jag körde på den tiden). Är dock bara 185 cm lång.Av ren nyfikenhet, förutom rsv mille. Hur ser det egentligen ut med sporthojar för längre? Tänker att 1000cc inte är direkt aktuellt som ny i gamet
Dom där kan jag också hålla med om.Generellt är det uselt, alla såna är byggda för dvärgar
Sporthojar som jag suttit bra på, där "bra" är en definitionsfråga men jag får typ plats med ben och armar och kan köra en runda på 30 mil utan att behöva besöka en kiropraktor:
Det känns som att nyare R-hojar blivit mindre/kortare/smalare och därmed sämre för oss som växte färdigt
- Fireblade 2001-2007
- Gixxer 1000 2001-2003
Nu kör vi off-topic ordentligt!Ja ja, jag håller med. Det var bara en gliring till en SH-medlem som äger en sådan hoj och skrivit många inlägg om dess företräden.
Ahh, ok ok.Nu kör vi off-topic ordentligt!
Fast nu tror jag att du blandar ihop två olika modeller. (Tror och tror.... Jag vet. Men det låter snällare med "tror" )
SH-medlemmen som du rimligen syftar på kör en Daytona 955 cc som är en sporthoj, enligt alla definitioner som var aktuella på sin tid. Runt 130 hästar hade den på 90-talet. Senare årsmodeller hade 147 hästar som mest. Inte lika konkurrenskraftig på bana som samtida R1or och Gixxrar om jag minns rätt, men en väldigt fin motor med karaktär och gott register.
Hojen i annonsen är en Sprint RS 955 som i mångt och mycket är en nedtrimmad version av Daytona 955, med dubbelsving och något mer komfortanpassad. "Halv-sporttouring" om man så vill. Runt 110-120 hästar (olika motorgenerationer) och mer betoning på mellanregister än Daytona.
Man gjorde även en Sprint ST 955 med helkåpa och enkelsving och 110-120 hästar, beroende på årsmodell. Där har du ännu mer av sporttouring-stuk än RS:en som bara hade halv-/trekvartskåpa. Men de båda "nedtrimmade" mäktade ändå med att toppa 240-245 km/t (har sett lite olika uppgifter).
Slut på lektionen!
// TMax *som körde 5000 mil med min Sprint ST*
Såg den med! Men den har 10 000 mil på mätaren. Lite väl mycket kanske?Såg precis en Honda transalp -98 för 13000 på market place så det går kanske att hitta något i din prisklass
Såg den med! Men den har 10 000 mil på mätaren. Lite väl mycket kanske?
Såg den med! Men den har 10 000 mil på mätaren. Lite väl mycket kanske?
Men, du får inte förstöra några forummedlemmars avsiktliga missförstånd med fakta, hur skulle det se ut?Nu kör vi off-topic ordentligt!
Fast nu tror jag att du blandar ihop två olika modeller. (Tror och tror.... Jag vet. Men det låter snällare med "tror" )
SH-medlemmen som du rimligen syftar på kör en Daytona 955 cc som är en sporthoj, enligt alla definitioner som var aktuella på sin tid. Runt 130 hästar hade den på 90-talet. Senare årsmodeller hade 147 hästar som mest. Inte lika konkurrenskraftig på bana som samtida R1or och Gixxrar om jag minns rätt, men en väldigt fin motor med karaktär och gott register.
Hojen i annonsen är en Sprint RS 955 som i mångt och mycket är en nedtrimmad version av Daytona 955, med dubbelsving och något mer komfortanpassad. "Halv-sporttouring" om man så vill. Runt 110-120 hästar (olika motorgenerationer) och mer betoning på mellanregister än Daytona.
Man gjorde även en Sprint ST 955 med helkåpa och enkelsving och 110-120 hästar, beroende på årsmodell. Där har du ännu mer av sporttouring-stuk än RS:en som bara hade halv-/trekvartskåpa. Men de båda "nedtrimmade" mäktade ändå med att toppa 240-245 km/t (har sett lite olika uppgifter).
Slut på lektionen!
// TMax *som körde 5000 mil med min Sprint ST*
Men, du får inte förstöra några forummedlemmars avsiktliga missförstånd med fakta, hur skulle det se ut?
Trevligt att träffas på mässan!
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |