Långa svingar

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Var förbi Aruba i södra karibien härförleden.
La märke till en företelse med de hojar jag såg där, nämnligen att alla sporthojar var ombyggda i svingen. Det var svingar som säkert var 20-25 centimeter längre är orginal.

Visst kan det ha varit så att södra karibiens svingförlängarklubb hade årsmöte på Aruba precis när jag var där även om jag inte tror att så är fallet... :hihi

Någon som vet varför det är så? Det blir ju lite annorlunda köregenskaper med en sådan hoj. Bland annat, lär den ju vara lite lurigare att få upp på bakhjulet. Det är i och för sig kanske det som är meningen? :va
 

Bifogat

  • långsving1.JPG
    långsving1.JPG
    75.4 KB · Visningar: 329
  • långsving2.JPG
    långsving2.JPG
    71.8 KB · Visningar: 279
Jag fattar inte detdär :va Det är ju som att kastrera hojen! Det är som att köpa en Ferrari och montera monsterbudders på den för att den skall gå bättre i terrängen :3freak
 
Victor skrev:
Hum, läste vi inte en likadan tråd för nån vecka sedan? Med samma bild oxå?

Tror jag inte.
Bilderna har jag tagit och detta är första gången de är utanför min dator.

fast, visst är det möjligt att ämnet har varit på tapeten tidigare.
 
Dom gillar väl att köra streetrace :)

Endast en IQ-befriad gråsparv monterar en förlängd sving för att det ser coolt ut :gnissla
Och förresten så ser det bara knäppt ut.

/Nitrous
 
bebbe skrev:
Jag fattar inte detdär :va Det är ju som att kastrera hojen! Det är som att köpa en Ferrari och montera monsterbudders på den för att den skall gå bättre i terrängen :3freak

Lika udda o fult som "tysk-rövar"... En del tycker att hojen inte är klar när den kommer ur butiken, och hjälper ingenjörerna från japan med modifieringarna....
 
Jo de kör nog streetrace en del, jag kan inte tänka mig någon anna anledning, för hojarna blir ju inte snyggare.
 
Nitrous skrev:
Endast en IQ-befriad gråsparv monterar en förlängd sving för att det ser coolt ut :gnissla

T.o.m. Stenmark kan åka på ett hjul, även jag. Däremot att starta snabbt väldigt fort är det inte så många som kan. Hur är det med dig?

Vill du vara startsnabbast på roadracingbanan? Åk isf till en dragstrip och prova hur du snabbast kommer iväg. Jämför gärna dina 60-fots tider med de andra som kör. Räkna med att träna ca 150 starter innan du kommer ned till 1.70 med osänkt original hjulbas. Då vet du att du har ca 0.4 sekunders försprång i första kurvan jämfört med dina konkurenter.
 
blacktriple skrev:
Någon som vet varför det är så? Det blir ju lite annorlunda köregenskaper med en sådan hoj.

Dåliga vägar och elak polis i samband med att de har en rätt nybyggd dragracingbana i närheten. I USA/Karibien är oftast fredags/lördagsnöjet att åka till lokala dragstripen och köra ikapp med kompisarna istället för att flänga omkring på bakhjulet och få däng av farbror blå. Polisen där är väldigt mycket agressivare än den svenska.

Där jag bodde, i sydvästra Virginia, var det väldigt ovanlig med långa svingar iom Blue Ridge Mountain och underbart fina, kurviga och backiga vägar. Ändamålet helgar medlen. Fort rakt fram, lång sving. Kurviga vägar, kort sving.
 
Grejen var ju att 99% av de som åkte hoj när vi var på Aruba körde i shorts, t-shirt och ingen hjälm... så de for mest omkring och "visade upp sig"

/M
 
Mattiaz skrev:
Grejen var ju att 99% av de som åkte hoj när vi var på Aruba körde i shorts, t-shirt och ingen hjälm... så de for mest omkring och "visade upp sig"

/M

Nu smäller de snart, globen som gäller!
Vet du fler från sh som ska gå på Rammstein ?
//D
SPAMMER :notme :rofl
 
Det kanske har blivit en trend helt enkelt, typ som tüsk-hojarna.
Eller som alla svenska moppefuckon som monterar slipon, mörkt kåpglas, miniblinkers å miniregskylt.
 
Wunder skrev:
Det kanske har blivit en trend helt enkelt, typ som tüsk-hojarna.
Eller som alla svenska moppefuckon som monterar slipon, mörkt kåpglas, miniblinkers å miniregskylt.
Hur blir det töntigt/moppefuckigt helt plötsligt då?
Skall man ha dom snygga fabriksblinkarna, viskande fabriksdämpare och orginal reg-plåt som skymmer hela rumpan?

Nää, allt som är vanligt småfix, är inte töntigt..
du har nog missuppfattat detta..
 
andersbrink skrev:
T.o.m. Stenmark kan åka på ett hjul, även jag. Däremot att starta snabbt väldigt fort är det inte så många som kan. Hur är det med dig?

Vill du vara startsnabbast på roadracingbanan? Åk isf till en dragstrip och prova hur du snabbast kommer iväg. Jämför gärna dina 60-fots tider med de andra som kör. Räkna med att träna ca 150 starter innan du kommer ned till 1.70 med osänkt original hjulbas. Då vet du att du har ca 0.4 sekunders försprång i första kurvan jämfört med dina konkurenter.

Fattar väl jag oxå, om du läser vad mitt inlägg börjar med så står där - Dom gillar väl att köra streetrace = Dom vill vara startsnabba.

Ingen är väl så dum att man monterar en långsving utan att ha för avsikt att bli startsnabbare! Den förbättrar knappast köregenskaperna, och då menar jag var hojen är avsedd för i sitt ursprung, kurvor osv.
Uppenbarligen så finns det undantag som bekräftar regeln då eftersom dessa mest bara glider runt och "poosar" enligt inläggen.
 
Nyheter
Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Omfattande körkortsförändringar på gång

EU förväntas inom kort fatt...

Back
Top