Långfingriga jävlar

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Blir väckt nu (01:26) av en man som presenterar sig som magnus vid polisen i örnsköldsvik som frågar om jag äger en röd suzuki med reg nummer *** ***, lite tveksamt svarar jag ja, (hade varit ute och härjat till kl 23:00) han frågar om jag vet vart den är, börjar ana oråd. Han berättar att den blivit stulen och vittnen sett 2st män styrandes på en motorcykel mitt i natten varvid dom blivit skrämd och gömt den i ett buskage. Jag ber honom hämta upp mig och när jag kommer ner så fullkommligt kokar jag :mad: . Han skjutsar mig 600m till ett buskage där tillern står lutad mot en stolpe. Inga stora skador förutom att kåpan var lite repad + knäckt bromshandtag. Det är nu andra gången den utsätts för stöldförsök. förra gången resulterade i ett nytt tändingslås och en knäckt framskärm. Va fan ska dom inte kunna se skillnad på ditt och mitt :machinegu :fatta! . Frågade vad det var för killar en man i 50 års ålder och en 22 båda missbrukare, så det är ju hopp i helvette att tro att man ska kunna få cash för skadorna. Den kvinnliga polisen påpekade ju att det var bra att jag iaf fick tillbaka hojen, tss kul att få tillbaka den med skador som inte är lönt att ta ut på försäkringen då hade den hellre fått försvinna för gott känns det som.

Jag satte mig på hojen startade den och åkte hem, frågan är om jag verkligen skulle bara tatt hem hojen sådär eller skulle dom tagit in den på stationen ?

303

Twin Wanker
Gick med
22 May 2003
Hoj
748R -02
Twosaint skrev:
kul att få tillbaka den med skador som inte är lönt att ta ut på försäkringen då hade den hellre fått försvinna för gott känns det som.

Aaa, precis för premien är ju så låg som den är nu och med lite tur går den upp nästa år igen!! :huvet

Allvarligt talat, alltid lika tråkigt när någon blir bestulen och framför allt om det inte är första gången men uppenbarligen borde du söka dig efter en riktig p-plats.

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
jonasjacobson skrev:
och vad har deras ursprung med saken att göra?

Om man utsätts för ett våldsbrott, dit personrån hör, så är det väl ändå inte konstigt att man utrycker sig minst sagt negativt om de individer som de fakto var gärningsmän, eller?

Om man dessutom väger in att det är mindre än en månad sedan så måste det väl ändå finnas en viss förståelse för att vissa aggretioner/rädsla/irritation (eller what ever) finns kvar.

När personen dessutom i fråga förtydligade extra noga att hans första inlägg INTE var avsett mot en hel grupp människor (i det här fallet invandrare) så torde det ju dessutom stå solklart att han INTE avsåg att smutskasta och generalisera över en hel grupp individer!

Om du har erfarenheten av att bli utsatt för brott skulle du då inte, kort tid efteråt, ta dig friheten att utrycka din ilska över gärningmännen i fråga?? Om inte så är du unik (vilket vi alla är ändå iof.) och hör garanterat till en minoritet som jag personligen inte är så säker på att det alltid är positivt att tillhöra. Inte negativt för den delen heller.

Jag är nämligen fullständigt övertygad om att det kan anses som normalt att man reagerar starkt på något som kan anses som traumatiskt och där vissa får bestående psykiska problem efteråt och andra inte!

Jag tycker därför kritiken i det här fallet är minst sagt missriktad för att inte säga ogenomtänkt!

// Niklas

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
303 skrev:
Aaa, precis för premien är ju så låg som den är nu och med lite tur går den upp nästa år igen!! :huvet

Allvarligt talat, alltid lika tråkigt när någon blir bestulen och framför allt om det inte är första gången men uppenbarligen borde du söka dig efter en riktig p-plats.

Ja första gången så var det inte ens i samma stad, nämligen i umeå. Då var hojen fjättrad med skivbromslås och styrlås. Först våldade dom på tändningslåset, sedan klippte dom kablarna för att upptäcka att hojen inte gick att rulla. Jag har hojen i garage en bit från hemmet 9 av 10 nätter, just idag skulle vi iväg till mittbanan direkt efter jobbet därför hade jag den hemma och ute, hade lite bråttom när jag kom hem satte aldrig på skivlåset och låste inte heller med styrlåset :kocko men för den skull tycker jag inte att jag borde "skylla mig själv".

Jag skulle kunna tänka mig att det handlade om nån så svensk att han säkert hette svensson i efternamn i den här stan finns inga sönderknarkade invandrare som försöker stjäla hojar, det enda dom gör är att baka pizza.

Last edited:

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Avarage skrev:
Om man utsätts för ett våldsbrott, dit personrån hör, så är det väl ändå inte konstigt att man utrycker sig minst sagt negativt om de individer som de fakto var gärningsmän, eller?

Om man dessutom väger in att det är mindre än en månad sedan så måste det väl ändå finnas en viss förståelse för att vissa aggretioner/rädsla/irritation (eller what ever) finns kvar.

När personen dessutom i fråga förtydligade extra noga att hans första inlägg INTE var avsett mot en hel grupp människor (i det här fallet invandrare) så torde det ju dessutom stå solklart att han INTE avsåg att smutskasta och generalisera över en hel grupp individer!

Om du har erfarenheten av att bli utsatt för brott skulle du då inte, kort tid efteråt, ta dig friheten att utrycka din ilska över gärningmännen i fråga?? Om inte så är du unik (vilket vi alla är ändå iof.) och hör garanterat till en minoritet som jag personligen inte är så säker på att det alltid är positivt att tillhöra. Inte negativt för den delen heller.

Jag är nämligen fullständigt övertygad om att det kan anses som normalt att man reagerar starkt på något som kan anses som traumatiskt och där vissa får bestående psykiska problem efteråt och andra inte!

Jag tycker därför kritiken i det här fallet är minst sagt missriktad för att inte säga ogenomtänkt!

// Niklas

Synd att tråden blev en tråd om rasism,men det var väntat med tanke på hur många idioter med rasistiska åsikter som finns här.

Så fort man använder ord som kan vara kränkande mot folkgrupp så finns ingen förbannad ursäkt,sånna grodor skall inte komma från någons mun.

Nu ska jag inte spamma mer:)

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Twosaint - Lider med dig Grabben.. Inte så mycket att göra. Skaffa ett larm på hojen.. Det har hållit min hoj hemma hos mig. Hittils iallafall.

Blev själv nojjig som FAAN igår, då jag hittade en Mazda 6 kombi stående på blåa mjölkbackar i garaget där jag har hojen.. De hade snott fälgarna från bilen. Snabbt var man uppe och hämtade larmnyckeln till hojen för att se om larmet blivit utlöst.

Mycket riktigt. Det hade löst ut, men allt var kvar och såg ut som det skulle.
Efter det så ställde jag hojen vad avloppsrör/vattenrör och drog en MC-kedja mellan ramen och rören. Klipper dom kedjan har de rejäla grejer. Klipper som rören så får vi hoppas att de gillar att bli blöta.

Man börjar ju fundera på att koppla till högspänning till hojen för att få ha den ifred!!! :brinnerup

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
twinner skrev:
Så fort man använder ord som kan vara kränkande mot folkgrupp så finns ingen förbannad ursäkt,sånna grodor skall inte komma från någons mun.

Tja, jag håller inte med dig! Nog måste man väl få ha lite översigt med människor som just varit ute för en traumatisk upplevelse! Eller anser du att man skall kunna hantera sina tankar till 100% under ALLA förutsättningar oavsett vad som hänt?

I så fall får du det jobbigt med tillrättavisande och funderingar över varför folk gör som de gör vid en olycksplats fylld med chockade människor! För de handlar inte alltid rationellt!

Vad jag reagerade mot i ditt svar var bristen på förståelse för de som utsatts för brott. Att man inte skall generalisera när det gäller någonting här i livet och allra minst över människogrupper håller jag fullständigt med. Men så var icke fallet här utan ilskan/irritationen var riktad mot en bestämd liten grupp människor, nämligen gärningsmännen i fråga!

Nog om detta från min sida!

// Niklas

Shaggy

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
På väg...
Just i det här fallet tycker jag faktiskt att det överreageras från ditt håll Twinner. Utan att veta om Jensen är rasist eller inte så har jag full förståelse för hans "utbrott", ogenomtänkt eller inte. Jag menar skulle jag utsättas för nåt liknande av nån från Göteborg skulle jag säkert beskriva honom som "En sån där jävla göteborgare" direkt efter... Nu har han ju även förtydligat hur han menade och att han ska tänka sig för.

Nog om detta tycker jag. Det var ju faktiskt Twosaint som startade tråden och jag lider med honom. I hans fall var det ju faktiskt missbruket som var den gemensamma nämnaren för hojjtjuvarna :)

Hoppas att hojjen inte ser för jävlig ut och att du får en bra fortsätt hojjsäsong innan/om du tar tag i skadorna.

/Shag

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Twosaint skrev:
Jag har hojen i garage en bit från hemmet 9 av 10 nätter, just idag skulle vi iväg till mittbanan direkt efter jobbet därför hade jag den hemma och ute, hade lite bråttom när jag kom hem satte aldrig på skivlåset och låste inte heller med styrlåset :kocko men för den skull tycker jag inte att jag borde "skylla mig själv".

Inget styrlås, inget skivbromslås, och hojjen står utomhus... Du gav dig själv riktigt taskiga odds, måste jag säga... Kanske inte 'skylla dig själv', men snarare 'skaffa sig otur i onödan'.

Försäkringsbolaget kräver väl två godkända lås, just därför att om man inte har det så är det för stor risk för stöld... det ligger något i det.

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En fuling
Som sagt: Larm. :mattias Stoppar iaf den tillfällige tjuven som hittar en hoj och vill rulla iväg med den.

Jag vet inte vad självrisken är på era försäkringar men den lär väl vara i paritet med kostnaden för ett larm?

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
Pejo skrev:
Inget styrlås, inget skivbromslås, och hojjen står utomhus... Du gav dig själv riktigt taskiga odds, måste jag säga... Kanske inte 'skylla dig själv', men snarare 'skaffa sig otur i onödan'.

Försäkringsbolaget kräver väl två godkända lås, just därför att om man inte har det så är det för stor risk för stöld... det ligger något i det.

Instämmer i föregående talare!

Tillfället gör tjuven, som bekant. Så nog var det tur att du fick tillbaks "moppen" för hur hade försäkringsbolaget sett på det i händelse att den kommit till rätta vid ett senare tillfälle!?

Nåja, misstag gör vi ju alla (åt minstånde vi som är människor) och det viktiga är att du fick tillbaks hojen och att du lär dig av ditt misstag! Jag är övertygad om att du aldrig mer kommer strunta i att låsa hojen i fortsättningen, eller!?

// Niklas

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
Fick för mig att kommentaren om missbrukarna bara va i hänseende till att de förmodligen inte har så mycke stålar, vilket då i sin tur gör att han inte kan klämma just dem på deg för att fixa skadorna... nothing more nothing less... :va å i det fallet kan jag hålla med han... trist..

sen kan jag verkligen förstå ilskan av att folk inte kan hålla fingrarna i styr... har själv fått en hoj stulen... typ 1 vecka efter att den uppats med helsystem och dynojet... den kom inte tebaks. :huvet

ne, jag lider med dig... trist å så himla onödigt...

man skulle göra som i Iran eller där nere ... skär händerna av dem som stjäl, blir juh åtminstonne svårare för dem att fortsätta den inslagna yrkesvägen då!

pssssst... twinner!!! lugn å fin nu! :D

Gick med
17 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV1000R Factory-04, 2st Dirtbike-06 125cc, YAMAHA R1 Turbo (#stulen#)
Jag lider med dej men du fick iaf tbax din hoj.
Jag blev av med min Turbo-R1 för ett år sen... det var inte roligt.

Nu har jag alltid hojen ordentligt fastlåst och larmad.

Ett skott :kulspruta i pannan vore det enda rätta på alla mc-tjuvar (oavsett om de är invandrare eller svenskar).

Att det ska vara så svårt för en del att fatta skillnaden på mitt & ditt. :fatta!

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Twosaint skrev:
hade lite bråttom när jag kom hem satte aldrig på skivlåset och låste inte heller med styrlåset :kocko men för den skull tycker jag inte att jag borde "skylla mig själv".

Euh? Skulle inte våga lämna min hoj olåst i 5 minuter!

Kan upplysa att jag hörde från en kille som hade haft stöldförsök på sin hoj!
Att snorungarna som hade rullat iväg den hade bara placerat en skatebord
under framhjulen och knuffat på hojjen! Så mycket för skivbromslås : (
Jag ska köpa ett extra kättingslås --> Abus kedjelås

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
Är det bara jag som inte får med mig den rasistiska bemärkningen??
Gött att knarkartomterna var så lättskrämda, och hojen återkomm relativt osadat.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
frankof skrev:
Är det bara jag som inte får med mig den rasistiska bemärkningen??
Gött att knarkartomterna var så lättskrämda, och hojen återkomm relativt osadat.

Nej jag ser heller inget rasistiskt...
:va

Lider med dig Twosaint, hoppas att hojen är förhållandevis ok.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept