Långsmalt skinnställ

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Hejsan, nu ska det inhandlas skinnställ och med mina mått så äre inte så enkelt:näsblod
Väger ca 60 kg och är 180 lång(Snabb ämnesomsättning)

Min längd säger ca 50 tror jag, medans min vikt säger något annat:va
Så jag har hört att det ska finnas B ställ,(ex 50B) Och det ska vara for dom som är långa och smala. Stämmer det?
Tacksam för svar:)

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Hejsan, nu ska det inhandlas skinnställ och med mina mått så äre inte så enkelt:näsblod

Så jag har hört att det ska finnas B ställ,(ex 50B) Och det ska vara for dom som är långa och smala. Stämmer det?

Vet inget om dom storlekarna tyvärr.
Jag är rätt långsmal jag med och köpte därför separat byxa och jacka som passar ihop. Jackan i en storlek och byxan i en annan. Funkar perfekt!

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Hoj
Aprilia RSV4R-10

Mitt råd är o köpa ett från Psi..Måttsytt så slipper du krångel..:tummenupp

Surre

--------------
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
Yamaha Ténéré 700
...I "vanliga" kläder pratar man om 100-storlekar (150, 152 o.s.v.). Dessa är längre än 50, 52 o.s.v.. På mig passar ex. storlek 52 i vidd, men då den är för kort i ärmar och ben så har jag istället 152.

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Verkar dyrt:gnissla
Så ni säger att 148 kanske kan vara något för mig ?

Svårt det där. Alltid bäst att prova olika märken och storlekar för att se vad som passar bäst. Jag tog mitt pick och pack och åkte ner på Lelles där dom har fullt med storlekar på lager.
Här hemma har alla lokala handlare bara dom vanligaste storlekarna och resten får man beställa.
Spenderade en hel dag med att prova skinn. SVettigt men blev nöjd i slutändan som tur var.

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Svårt det där. Alltid bäst att prova olika märken och storlekar för att se vad som passar bäst. Jag tog mitt pick och pack och åkte ner på Lelles där dom har fullt med storlekar på lager.
Här hemma har alla lokala handlare bara dom vanligaste storlekarna och resten får man beställa.
Spenderade en hel dag med att prova skinn. SVettigt men blev nöjd i slutändan som tur var.

Skönt:tummenupp. Ska nog oxå ta mig ner till nån lokal mc handlare och prova kohud :yoparty

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
Yamaha Ténéré 700 Extreme 2024 | Honda VFR 750FJ 1988
Prova brallor och jackor som du kan kombinera lite hur som helst som Fudpucker säger. Det borde gå att få hyffsade priser på förra årets kläder nu när 2007 års modeller kommer in.

Jag letar också skinnställ men har inte hittat nåt som är klockrent än. Jag väntar på att nya Arlen Ness ska dyka upp i butiken.. har hört att dom ska vara hyffsade för smala personer.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Min hoj kostade 9000.

All the more reason att spendera lite pengar på vettig utrustning när nu hojen var så billig... :tungan

Testa Spyke, de var jäkligt smala i alla fall... Fick på mig 56:an kalas på längden men det var 15, 20 cm glipa över bröstet så det fanns inte en möjlighet att dra upp dragkedjan... :hihi

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
svårt när man inte har en vettig inkomst

Livet är hårt, personligen fick jag avstå från 125a helt pga ekonomin gick inte ihop inte ens med sommarjobb o ströjobb som man tyckte var sååååå jobbigt när man var 14...:tungan

M. Oral tant

ps. jag hade nog kört i jeans, moppehjälm o promenadhandskar om jag nu haft råd till den där RG 125 gamman som man skrapade ihop peningar till :D

Last edited:

Gohei

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2007
Hoj
Fz-6s, kawa 250 2takt
någon som vet av någon bra butik i umeå eller i närheten som har ett stort utbud av skinnställ?
dom jag vet av är two wheels och norrlands MC. undrar om de finns några fler bra ställen?

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!