Lås och kedja stulet av lokalvårdare !?!?

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Dem som är extra rädda om sina cyklar brukar ofta ta lös framhjulet för att ingen skall kunna cykla iväg med det eller för att det är så lätt att stjäla. Att du sen trott att det är någon skrotcykel bara för att framhjulet var borta, och sen dessutom låst fast ditt eget lås i den cykeln låter rätt dumt.

Jag hade i alla fall lackat ur och tagit med cykeln med låset och kapat det och slängt det åt helvete.

Nej... jag hade förresten lämnat en lapp där jag förklarade att jag inte gillar att främlingar låser fast sina motorcyklar i mina cyklar.

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Kanske var lite dumt att hänga låset på en cykel...men men shit happens har du kollat med vaktis om han har kvar dina prylar?

Är ett par olika föreningar som har tillgång till samma gård, tydligen har de lagt ut det till ett annat företag att rensa upp, klippa gräs o putsa till häckarna. Har pratat med den som gjorde rensningen igår, och tydligen så ska de ha bunkrat grejorna hos mkb innan det ska vidare. Har ringt min förening, och mkb, skickats runt en del men verkar vara på rätt spår. Sitter o väntar på svar från de som har hand om just dessa fastigheter just nu.

Kan det löna sig o vara envis ?

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Var det din cykel då?
Om man hade varit misstrogen skulle man ju kunna tro att trampcykeln framställs som hans i diskussionen med fastighetsbolaget, oavsett vems den var från början, därav tassandet kring het gröt i formuleringarna.

Men en sådan taktik skulle ju rimma rätt illa med raderna om svenska lagar, så på det viset ligger det nog inte till.:)

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
Får jag bara låna tråden lite?! Igår när jag lånade polarens farsas släp för att slänga skräp så ringde morsan och ville ha skjuts till andra sidan stan. Drygt att dra släp hela vägen fram o tebbax och jag hade mer skräp att slänga så jag kunde inte lämna tillbaks den.
Jag valde att hänga på den på en bil som stod parkerad längst med gatan, tog den bilen som såg sunkigast ut och hade uppenbar pyspunka på vänster fram så jag antog att ingen tänkte använda den..
Sen när jag kom tillbaka så var både bil och släp borta! :brinnerup
Vem ska jag vända mig till för att få fast tjuven??!!

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
Om man hade varit misstrogen skulle man ju kunna tro att trampcykeln framställs som hans i diskussionen med fastighetsbolaget, oavsett vems den var från början, därav tassandet kring het gröt i formuleringarna.

Men en sådan taktik skulle ju rimma rätt illa med raderna om svenska lagar, så på det viset ligger det nog inte till.:)

Absolut inte. :rolleyes:

Dessutom så sitter jag ner på toa i alla lägen för o minska stänkrisken, och kör självklart med orginalsystem på hojen för att inte störa omgivningen. :)

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
Vems var cykeln som hojen låstes fast vid? Har läst tråden och måhända läser jag slarvigt men den frågan har ställt flera gånger utan att jag sett ett svar. Om det var någon annans cykel är ju förfarandet så dumt så det står för sig själv...

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Att trampa rakt ut vid ett övergånsställe, det är lagligt, men idiotiskt, vem får skulden om det smäller ?
Stämmer ej. Folk har fastnat i det tänket fast det är ändrat.

4 § Gående som ska gå ut på ett övergångsställe ska ta hänsyn till avståndet till och hastigheten hos de fordon som närmar sig övergångsstället.

Vad det gäller ditt lås skulle du nog som redan sagts inte satt det i en cykel som någon faktiskt kan tänkas komma och hämta någon dag. Hoppas dock att hojen inte redan ligger på skroten utan att du får tillbaka låset.

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Är ett par olika föreningar som har tillgång till samma gård, tydligen har de lagt ut det till ett annat företag att rensa upp, klippa gräs o putsa till häckarna. Har pratat med den som gjorde rensningen igår, och tydligen så ska de ha bunkrat grejorna hos mkb innan det ska vidare. Har ringt min förening, och mkb, skickats runt en del men verkar vara på rätt spår. Sitter o väntar på svar från de som har hand om just dessa fastigheter just nu.

Kan det löna sig o vara envis ?

Menar du att din hyresvärd har anlitat ett företag som skulle "rensa", och tog bort alla cyklar!?!?!? utan att sätta upp lappar i området/trappuppgångar?

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
Menar du att din hyresvärd har anlitat ett företag som skulle "rensa", och tog bort alla cyklar!?!?!? utan att sätta upp lappar i området/trappuppgångar?

Inte alla, men de som såg gamla och övergivna ut.

Ja det stämmer.

badpitt

Full fart spar tid!
Gick med
22 Dec 2007
Hoj
2010 KTM 990 Adventure R
Absolut inte. :rolleyes:

Dessutom så sitter jag ner på toa i alla lägen för o minska stänkrisken, och kör självklart med orginalsystem på hojen för att inte störa omgivningen. :)

Vare sig du gjort rätt med cykeln eller ej är så är reglerna för gamla cyklar så här:
Först avisering om att alla omärkta cyklar tas bort ett visst datum, sedan skall alla bortforslade saker förvaras i 6 månader, därefter är det ok att skrota grejorna, bryter man mot dessa regler är det egenmäktigt förfarande.

Jag har jobbat med fastigheter/fastighetsförvaltning i måånga år.

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
Vare sig du gjort rätt med cykeln eller ej är så är reglerna för gamla cyklar så här:
Först avisering om att alla omärkta cyklar tas bort ett visst datum, sedan skall alla bortforslade saker förvaras i 6 månader, därefter är det ok att skrota grejorna, bryter man mot dessa regler är det egenmäktigt förfarande.

Jag har jobbat med fastigheter/fastighetsförvaltning i måånga år.

Tack för infon, ger mig lite mer kött på benen.

Låter bekant mot vad polisen sa i telefon.

Dock verkar det enligt fastighetsförvaltaren inte ha varit så som det utförts i detta fall.

badpitt

Full fart spar tid!
Gick med
22 Dec 2007
Hoj
2010 KTM 990 Adventure R
Tack för infon, ger mig lite mer kött på benen.

Låter bekant mot vad polisen sa i telefon.

Dock verkar det enligt fastighetsförvaltaren inte ha varit så som det utförts i detta fall.

Då tycker jag att du skall begära ersättning för det du saknar, det förekommer ganska ofta att folk begär ersättning för olika saker.
Dessutom lär de kanske få en blåslampa i häcken som gör att de får fram grejorna.

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa