Blitzen
Man kan göra så....
Är det nån som vet om/hur man sätter ett lösen på en filmapp med dokument man vill hindra åtkomst till i datorn. Win XP.
uhmm windows xp bygger ju på ntfs och vitsen med det är väll att man kan sätta behörigheter på kataloger direkt så använd det istället för en massa programBlitzen skrev:Är det nån som vet om/hur man sätter ett lösen på en filmapp med dokument man vill hindra åtkomst till i datorn. Win XP.
högerklicka på katalogen och kolal under behörigheter vilka som komemr åt mappen. lägg till din användare full access åsvBlitzen skrev:Så ingen funktion som redan finns i XP?
MDM skrev:högerklicka på katalogen och kolal under behörigheter vilka som komemr åt mappen. lägg till din användare full access åsv
nejdå den är med i basic xp hela vägen från NT. MEN du måste ha ett ntfs filsystem och inte fat32 som du då troligen har. har du fat32 byt till ntfs alt skaffa ett folder guard program. men ntfs är att föredra.heimdal skrev:är dendär "behörighetgrejen nått som bara finns i SP2?
för jag hittar inget sånt alls
Högerklicka på mappenheimdal skrev:är dendär "behörighetgrejen nått som bara finns i SP2?
för jag hittar inget sånt alls
Blitzen skrev:Högerklicka på mappen
Egenskaper -> Dela ut -> "gör den här mappen privat"
Det är ju din PC, klart du ska köra skutanheimdal skrev:nu såg ja rutan.. men ja kan inte bocka i den .. its greyed out
men en annan skum grej är att när ja installerade om mitt win.. så skapades inget konto .. utan ja sitter på adminkontot å grejar.. vilket iofs inte gör mig nått.. för då blirente så mkt skit i doc and settings
klart man kör ntfs..
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |