Låsa upp 750i

SPooKY

To slow
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Ktm 660-04 , Honda crf250-04 samt en gul bögpulka
Mitt telenor abn går ut nu ni dagarna och jag funderar på att låsa upp min lur och köra comviq kontant ist. Hur funkar det att låsa upp telefonen ?
måste man lämna in den eller får man någon slags kod ?
Har sett på tradera att man kan köpa nå program som fixar biffen, men funkar de verkligen ?
Kanske finns något program man kan "låna" från worldwideweb som löser mina problem ?

Mvh Tommy

SPooKY

To slow
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Ktm 660-04 , Honda crf250-04 samt en gul bögpulka
Rörig sida, eller har jag druckit för många öl ? menar du att man kan fixa gratis eller?

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Tror faktiskt du måste köpa krediter för €10 eller nåt sånt, iaf för att flasha om.

Det absolut enklaste är ju att gå in till en sån där skum mobiltelefonhandlare, gärna med utländskt ursprung, och betala honom 150 spänn för att fixa det.

Pips

Guest
Du kan flacha om / unbranda din K750 helt gratis =) Lyckades iaf jag göra med min..

Först måste du ladda ner ett program som heter Farmanager
-> Sök på google så hittar du, det är gratis!

När du laddat ner farmanager måste du ha ett plugin till programmet som stöder Sonyericsson

det hittar du på
www.topsony.com eller på www.esato.com

Dock måste du ändå skapa ett konto på topsony eftersom det är därifrån du laddar ner programvaran som du ska flasha telefonen med. Att skapa kontot tar ca 1dygn.

Okey, nu har du förhoppningsvis programmet och ett konto så att du kan ladda ner filerna du behöver, men hur ska du gå tillväga?

http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=129427#post1749228h

Har svaret :tummenupp

Ulf W

Support your local...
Gick med
23 Oct 2003
Hoj
såld
Först måste du ladda ner ett program som heter Farmanager
-> Sök på google så hittar du, det är gratis!

Farmanager är ett kanonprogram!
Jag brukar köpa lurar jättebilligt som klåpare dödat med det programet.
Sen flashar jag om dom med riktiga grejer och vips funkar dom. :rofl

trosell

Medlem
Gick med
5 Sep 2004
Hoj
1 Liter
Oki, telefongurus, jag vet man kunde ladda ner w810 firmwaren till k750i från SonyEricsson förut, men hur får man tag i den firmwaren som passar nu ?? vill ju inte köra in en som pajjar ur luren. och försvinner mina extra program vid en flash ??

Pips

Guest
Nej, du kan INTE stoppa in firmware för en W810 i en K750, helt olika telefoner! W800 fungerar!

2. Ja alla dina program, bilder, kontakter, wapsidor, inställningar, ringsignaler etc som ligger på telefonen (ej minneskortet eftersom du plockar ur det) försvinner.

trosell

Medlem
Gick med
5 Sep 2004
Hoj
1 Liter
Okej, najs, men är det bara ladda hem vilken som av W800 firmwaren och ladda in... ? när den var tillgänglig på SE hemsida var man ju tvungen ange telefon ID.. skitgrejer,,,

Nej, du kan INTE stoppa in firmware för en W810 i en K750, helt olika telefoner! W800 fungerar!

2. Ja alla dina program, bilder, kontakter, wapsidor, inställningar, ringsignaler etc som ligger på telefonen (ej minneskortet eftersom du plockar ur det) försvinner.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!