Låst Uppsalaforum?

Vill du ha ett slutet forum UaRR-medlemmar?

• Antal röstningar
    0

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Penguin skrev:
Jag vet inte hur det är tänkt, men jag såg att jag faktiskt kom in på deras privata forum! Verkar inte riktigt fungera som det skall. Borde nog kolla med någon av dem.

Men som du säger så borde ju det allra bästa vara om den privata sektionen inte ens syns om man inte har tillgång till den. Bra idé!

Det är för att du är moderator, Pingu. Nu är de andra riktigt avundsjuka, skulle jag tro. :hihi

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
En sådan lösning i URR-delen motsätter jag mig inte. (Förutsatt att jag har tillträde förstås..)

Med de förutsättningarna kan ni ändra mitt nej till ett ja, annars står det kvar.

MoosE

Uppsala RoadRunners
Gick med
17 Jul 2003
Hoj
SÅLD....:(
låter som en bra idé.. om det inte syns för obehöriga... :tummenupp

får man vara med :)

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Mattias skrev:
Det är för att du är moderator, Pingu. Nu är de andra riktigt avundsjuka, skulle jag tro. :hihi

Okej, jag hajjar. För er andra då så kan jag ju berätta att de har ett "Privat forum" som bara de som är "riktiga" medlemmar har tillträde till, ungefär som Potatoes har på sin egen sida. Skillnaden är att man på Radical Riders sida här på SH inte ser det privata forumet om man inte har där att göra.

Det skulle väl vara en bra lösning? Med det menar jag jag inte att vi ska dela upp oss i "riktiga" medlemmar och icke sådana, utan på nåt upplägg liknande det som presenterades tidigare i tråden. Vill man ha tillgång till den privata sektionen så får man det under förutsättning att man är känd i gänget så att säga.

Last edited:

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
Nu tycker jag att denna stundtals vilda diskussion börjar mynna ut i någonting som verkar vara en bra idé att prova på.
Inte för att jag har något större behov av att tala om när jag har kört för fort då och då (på rätt sida omKK-gränsen (oftast)).
Men tex. tel-listan mm. kan ju vara vettigt att ha så att inte alla kan se den.

Att det sen människor har olika uppfattning, om man vill känna på nära-döden upplevelser, är antagligen inte något som en liten grupp kan bestämma över.
(Men lagstiftarna kan säkert.)

Sen kan man ju hoppas att det stannar vid en enskild nära-döden upplevelse och inte blir verkligt, tillsammans med andra inblandade.

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Nu har jag vart och styrketränat och slagit av mig lite på sandsäcken =)

Pingu verkar ju lösa det här alldeles utmärkt :tummenupp , skönt om alla kan bli nöjda.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Kreuger skrev:
Egentligen angår det ju inte er eftersom ni är så laglydiga jämt.

.
Var det här en fråga till URR, eller bara till dig Kreuger? :va
Du verkar ju tycka att alla som inte tycker som du är präktiga lagparagrafläsare eller? :7peta (hoppas dock att inte så är fallet).

Det är väl en diskussion vi har än så länge och då behöver man ju inte skriva att folk "inte har med det att göra".

Eftersom jag varken kan wheela, stoppie:a eller något utav det som det låsta forumet skulle innehålla, så tänker jag inte ens rösta i den här pollen, då jag väl knappast är den som kommer skrävla mest bland de hemliga medlemmarna :hihi

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Det fina är att ni kan göra det och bara ta in de ni vill. Om nån ni inte gillar frågar, så säger ni bara att ni inte har nåt hemloforum. :tummenupp

Viva la segregacion!

Ugluk

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Mattias skrev:
Det fina är att ni kan göra det och bara ta in de ni vill. Om nån ni inte gillar frågar, så säger ni bara att ni inte har nåt hemloforum. :tummenupp

Viva la segregacion!
Som sagt, det får inte bli fråga om ett A- och ett B-lag. Däremot för att skydda telefonlistor, mailadresser, ljusskyggare evenemang och annat känsligt finns det fördelar med.

Blir det fråga om bara en handfull personer som är rädda för polisens nyfikenhet och vill slippa "oliktänkare" utgår jag från att moderatorerna sätter ner foten och låter de paranoida hitta sig ett ställe någon annanstans.
:hej

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Tinatjejen skrev:
Eftersom jag varken kan wheela, stoppie:a eller något utav det som det låsta forumet skulle innehålla, så tänker jag inte ens rösta i den här pollen, då jag väl knappast är den som kommer skrävla mest bland de hemliga medlemmarna :hihi

Smart tjej! *impad*

Ugluk

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Kreuger, hur kommer du fram till vilka som borde få rösta i pollen? Bara den lilla handfull som kläckte idén eller tillåter du alla som håller med dig att rösta?

Elis

Uppsala EnduroRunners
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Fireblade (Såld) & KTM 450 EXC
Penguin skrev:
Okej, jag hajjar. För er andra då så kan jag ju berätta att de har ett "Privat forum" som bara de som är "riktiga" medlemmar har tillträde till, ungefär som Potatoes har på sin egen sida. Skillnaden är att man på Radical Riders sida här på SH inte ser det privata forumet om man inte har där att göra.

Det skulle väl vara en bra lösning? Med det menar jag jag inte att vi ska dela upp oss i "riktiga" medlemmar och icke sådana, utan på nåt upplägg liknande det som presenterades tidigare i tråden. Vill man ha tillgång till den privata sektionen så får man det under förutsättning att man är känd i gänget så att säga.

Låter som ett bra upplägg. :tummenupp

Last edited by a moderator:

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Ny Klubb!!

Jag är inte speciellt imponerat över ideen - vi kommer definitivt att segregera oss i 2 gäng; Moral & Krimi... A & B, H & A - eller hur...

ex.
-Kör vi Tosdagskväll´s Åkning - är det roliga bl. a den mängd av folk som kommer eller hur - även om inte alla kör.. (Polisi, vett såklart om att va vi gör)
-Ska vi köra snabbt på små kniksiga vägor (- Är Polisi mera nöjd än vi istället busar på Sveavägen framför dagis. Polisi som jag pratat med informerer uofficielt att man INTE har kontrol på f. ex. Bågesundsvägen - den finns inbygd - kör man aldeles för fort då dör man! I MWB MC Klubben börjer vi att publicera vår rutt & tid: Tisdags Åkning
-Ska vi växla erfarenheter om kriminella grejor, t. ex. Försäkrings fusk eller liknande.. (då ska man nog inte fixa någonting på skrift alls, inte även SMS eller email, Glömde jag att tala om att jag var VD på en ISP engång i tiden...)
-Ett hemligt Forum bör vära enkelt att Cracka för den brottsforsker som verkligen vill.

NB: Det är inte ofta att jag har kört min MC, vart jag inte har varit fucking-far beyong KK-gränsen. Och ja, jag har smitat.. Men, jag har dcen uppfattning att det inte är saker att skryta om..
Mina hoj-kompisar vett exact hur jag kör och hur jag tänker - och det är kanske därfor att jag har många kompisar....

Ok;
1. Jag har inte röstat än!
2. Kan vära öppen på att testa Pinquin´s forslag..

Och Hey - Gott Nytår

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Galne Dansken skrev:
-Ska vi växla erfarenheter om kriminella grejor, t. ex. Försäkrings fusk eller liknande.. (då ska man nog inte fixa någonting på skrift alls, inte även SMS eller email, Glömde jag att tala om att jag var VD på en ISP engång i tiden...)
-Ett hemligt Forum bör vära enkelt att Cracka för den brottsforsker som verkligen vill.

Jag tror inte tanken bakom detta är att vi ska växla erfarenheter om kriminella grejor. Fortkörning och liknande är inte ett brott vet ni väl, det är förseelser.

I övrigt så är jag inte så insatt i det datatekniska, men jag tror som du att om ordningsmakten verkligen vill så kan de ta sig in. Dessutom vet jag inte huruvida grejor vi berättar på forumet kan användas som bevis eller liknande, men om det finns en önskan om en privatare sektion och det går enkelt att fixa så är det väl inget som hindrar det.

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
Håller helt klart på förslaget som penguin har skrivit här ovan . :tummenupp

det blir alldeles utmärkt!
alla blir glada o nöjda.
/z

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
M:et skrev:
Min tanke med det hela är att vi även fortsättningsvis har alla våra allmäna disskusioer på den öppna delen. Så som festsnack, Rörken och andra saker som vi inte har någon anledning av att gömma.
Det som jag primärt vill hålla undan allmänheten är snacket om våra körningar på allmän väg och telefonlistan.
.

Det tycker jag låter vettigt. Trodde hela Uppsaladelen skulle vara låst. :tummenupp
Telefonnummer ska aldrig ligga öppet tycker jag.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Kreuger skrev:
Att inte ugluk, lotta, JoS och WestW förstår behovet av slippa all den där fina öppenheten ibland har jag full förståelse för.

Varför måste du räkna upp oss som röstat nej med namn? Förklara gärna för mig varför jag inte vill ha en låst del.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...