Låt bli bilar!

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Re: Re: Re: Borr hål!

ambulans skrev:
Man ska inte alls värma nåra nålar .. eller borra hål i hud eller naglar... gör man det så öppnar man ju kroppen sen kommer infektionen som ett brev på posten... det kan sluta med penicillin o en himla massa besvär....
gör ingenting.. de läker av sig själv !!!

För min del tror jag inte att ett EN(1) millimeters hål i nageln spelar någon roll på mig då jag ofta -läs alltid- har trasiga knogar och fingrar efter att ha skruvat lite. Skruvar man på större fordon är det väldigt lätt hänt eftersom allt är mycket tyngre även verktygen.

Henken

Guest
Usch..

när jag var liten krossade jag mitt "fuck you" finger mellan 2 stenar vilket varken var skönt eller läckert, har fortfarande ett platt finger att fucka åt folk med..när de vill se fingret. =)

Gjorde lumpen på strf 90, föraren stängde igen den TUNGA luckan till sitt lilla krypin men glömde ta bort ena fingret vilket inte blev fint..tog lite övertalning innan han ville visa det eftersom det gjorde ont som fan tydligen men sedan fick jag lägga förband..måste ha gjort nåt rätt eftersom man fick beröm från sjukhuset & av kompanichenef.."Den enes död..."
uuusch...såg inte fint ut. :(

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Thundercat skrev:
är inte det väldigt dumt? :D

ÖÖöööööö

Jo och det enda jag kan skylla på är att det var bromsar jag mekade med (alltid lika jävligt).

Har gjort en till sån där tabbe när jag var lite yngre men det innefattar en morakniv och en bromstrumma samt en jobbig packbox. (bromsar igen ja vet)

Tänk er scenariot: Håller i trumman med ena handen och ska trycka ur packboxen med kniven och precis när man är högröd i ansiktet och tar i som mest så släpper det. Gissa vart kniven tog vägen....jodå rakt in i vänster handen 1,5 cm nedanför lill och ringfinger. Klarade senorna med en hårsmån och fick sy fyra stygn.

Behöver jag säga att jag höll på att svimma. :rodnar

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag har nagelfobi så skulle det där hända en annan så skulle jag fan hellre slita bort skiten direkt än att punktera nageln! :skrämd

Jag sågade in i mitt finger för nån vecka sen när jag kapade nummerplåten på hojen och då var det nageln som stoppade den fortsatta färden av bågfilen in i mitt pekfinger. Lite epoxylim på det så slutade det blöda och det blev en fin yta men det släppte sen :(
Och min bror slet av sig fingertoppen när han körde gocart men de fick dit det mesta :) och nu har han en väldigt konstig nagelform och den är tjock som fan... (han landade upp och ner med gocarten och skrapade fingret mellan ratt och asfalt)

Men värst var nog för min kompis som fastnade med pekfingret i en valsmaskin på Ferrita. De kunde inte rätta fingret så de kapade det lite snyggt innan första knogen. Ser rätt kul ut när han kör upp stumpen i näsan en bit, då tror folk att han har kört upp ett helt finger :D BTW så fick han 60 000:- för att han blev av med en del av fingret så man undrar om det inte skulle vara värt det ibland..... :tummenupp

Kingpin

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
TL1000S, akra fullsys, öhlinsdämpare+fjädrar, PCII
Ajaj.. SJälv slängde jag bort hela denna helg på min SAAB, Var tvungen att skruva loss länk armarna både höger och vänster. För att svetsa dit lite plåt.... fyyyy fa...... vad det suger med gamla bilar. Allt fast rostat till förbann......... Jag var inte långt ifrån att köra skiten till skroten!

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
Kingpin skrev:
Ajaj.. SJälv slängde jag bort hela denna helg på min SAAB, Var tvungen att skruva loss länk armarna både höger och vänster. För att svetsa dit lite plåt.... fyyyy fa...... vad det suger med gamla bilar. Allt fast rostat till förbann......... Jag var inte långt ifrån att köra skiten till skroten!

Hehehe... Visst är det roligt med gamla bilar?!! :rolleyes:
Jag har klarat mig från rostlagning än så länge men det kommer nog snart, det med!!
Fick ombesiktning på de bakre länkarmarna så det var inget annat att göra än att palla upp öket och börja byta...
SAAB 99 från 1976. :skrämd

Ducati Monster

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha RD 350
Re: Usch..

Henken skrev:
när jag var liten krossade jag mitt "fuck you" finger mellan 2 stenar vilket varken var skönt eller läckert, har fortfarande ett platt finger att fucka åt folk med..när de vill se fingret. =)

Gjorde lumpen på strf 90, föraren stängde igen den TUNGA luckan till sitt lilla krypin men glömde ta bort ena fingret vilket inte blev fint..tog lite övertalning innan han ville visa det eftersom det gjorde ont som fan tydligen men sedan fick jag lägga förband..måste ha gjort nåt rätt eftersom man fick beröm från sjukhuset & av kompanichenef.."Den enes död..."
uuusch...såg inte fint ut. :(

Jag har också testat att klämma fingret i förarluckan på strf 90. Det gör skitont och fingret ser fortfarande konstigt ut.

KawaZX9R

Nytvättad hoj!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX9R förståss
Dee_cati skrev:
BTW så fick han 60 000:- för att han blev av med en del av fingret så man undrar om det inte skulle vara värt det ibland..... :tummenupp

Av de jag pratat med skulle alla hellre ha tillbaka fingret...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
KawaZX9R skrev:
Av de jag pratat med skulle alla hellre ha tillbaka fingret...

Förvisso, men det har ju med andra faktorer att göra också såsom hur långt det är kvar på lönen, vilken del av året det är (att inte ha pengar på hojsäsong suger) osv :D

Men jag skulle hellre ha kvar fingret som jag antar att även han skulle vilja om han fick välja.....

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
Det finns alltid de som har det värre än en själv!
Krya på dig! Det lät verkligen inte roligt!!!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept