Lökken

henkablyfot

Ready To Race
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 250 exc/f
Är d nån som har varit där o isf kanske kört m hojen på sandstranden. Jag har hört att man även får köra m crossar där!! :D Stämmer d?
D ska visst va ett jävla ös m många schyssta :tuttar !!! :yoparty

Lökken ligger i Danmark... :hihi

Henka

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Ofan! En plats som är döpt efter mitt "smeknamn"! Coolt! :cool:

Lokke ska egentligen va Lökke, men p g a engelska/amerikanska forum å annat jux så har ö-prickarna ramlat bort här på nätet.... :fakta

petter

aka [telia]sketatufftnamn
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
mellan hojar
man får (egntligen) inte köra fortare än 30 där men stranden är lång o fin, har mycket trevliga minnen därifrån.

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 900SS
Jodå, visst får man köra både bil & hoj där.. Jag åkte där för några år sen med en Ducati 750 Paso och passagerare. Rekommenderas inte! Det ligger nämligen stråk med väldigt lös sand över 'vägen' på sina ställen blir det spännande... Kom man upp i 60-70 höll sig dock framhjulet flytande.

Vad som inte var så roligt var att jag fick offra min tandborste vid en mack efteråt för att medelst en mugg diesel borsta bort halva stranden från kedjan.... :)

henkablyfot

Ready To Race
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 250 exc/f
Nailer skrev:
Jodå, visst får man köra både bil & hoj där.. Jag åkte där för några år sen med en Ducati 750 Paso och passagerare. Rekommenderas inte! Det ligger nämligen stråk med väldigt lös sand över 'vägen' på sina ställen blir det spännande... Kom man upp i 60-70 höll sig dock framhjulet flytande.

Vad som inte var så roligt var att jag fick offra min tandborste vid en mack efteråt för att medelst en mugg diesel borsta bort halva stranden från kedjan.... :)

Måste hojen vara reg. lr fåår man köra m cross oxå? Som väl är så är min d men dom andra i gänget (vissa) har rena crossar..

Vad d gäller lös sand så ser jag bara fram mot d! Ska inhandla ett rent sanddäck (skoveldäck :tummenupp ) så greppet ska d nog inte hänga på.. :yoparty

henkablyfot

Ready To Race
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 250 exc/f
Tog kontakt med turistbyrån i Lökken:

Hej,

Tak for hendvendelsen!

Det gælder også motorcykler, og man kan gøre det hele døgnet. Dog gælder trafikreglerne også her!

Med venlig hilsen/ Mit freundlichen Grüssen/ Best regards

Ja ja... Med en enduro.. på stranden.. :yoparty :tummenupp

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Vi var därnere i somras. Pratade just då om att det hade varit riktigt kul att få köra hoj på stranden. Den var ju så lång och riktigt underbar!

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Ahhhhh Lökken. :)

Där har man jäst några timmar................Det närmaste man kan komma Ibiza utan att åka dit, vilket partyställe!

Stranden är en sammanhängande remsa på 7 mil och räknas som allmän väg. Om man tänker sprätta runt med en hoj så är det bäst att åka ner på kvällen när turisterna har fyllnat till och är och clubbar. Då är stranden folktom, tyst och öde. Det enda som hörs är dunket från klubbarna på stan, stön från ett och annat nuppande par samt vrålet från din hoj. :D

Se bara upp för krondikena som är dragna rakt över stranden med någon kilometers mellanrum för dom är 2-3 meter djupa och gör djävlig ont att braka ner i.

henkablyfot

Ready To Race
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 250 exc/f
DumDum skrev:
Ahhhhh Lökken. :)

Där har man jäst några timmar................Det närmaste man kan komma Ibiza utan att åka dit, vilket partyställe!

Stranden är en sammanhängande remsa på 7 mil och räknas som allmän väg. Om man tänker sprätta runt med en hoj så är det bäst att åka ner på kvällen när turisterna har fyllnat till och är och clubbar. Då är stranden folktom, tyst och öde. Det enda som hörs är dunket från klubbarna på stan, stön från ett och annat nuppande par samt vrålet från din hoj. :D

Se bara upp för krondikena som är dragna rakt över stranden med någon kilometers mellanrum för dom är 2-3 meter djupa och gör djävlig ont att braka ner i.

Låter riktigt trevligt!! 7 MIL!!!! :rock
Krondikena har jag hört talas om... :crash

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...