Lön som mekaniker

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
jag tjenner en mC meck såmm kenar 150 låppor effter skat!!!!!!!!!!1111111111111111
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
Det är dock inga mc-mekaniker som tjänar 85000/mån.

Haha nä det tror jag inte ett skit på om man inte gör allt svart!!
Bror min som är Professor "Avdelningen för medicinsk kemi och cellbiologi på Sahlgrenska akademin" tjänar omkr 50-55.000 kr mån Brutto detta efter 30 års utbildning och x antal år i USA samt Heidelberg mm... så att en MC mekaniker skulle tjänat dubbelt så mkt nja.. :D
 
Last edited:

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Haha nä det tror jag inte ett skit på om man inte gör allt svart!!
Bror min som är Professor "Avdelningen för medicinsk kemi och cellbiologi på Sahlgrenska akademin" tjänar dryga 45-50.000 kr mån Brutto detta efter 40 års utbildning och x antal år i USA samt Heidelberg mm... så att en MC mekaniker skulle tjänat dubbelt så mkt nja.. :D

40 års utbildning? Är han typ 60 nu då och helt färsk eller? Undrar vad han tjänar om 10 år i det yrket.. Nej fan då är han ju redan pensionär!

jag tjenner en mC meck såmm kenar 150 låppor effter skat!!!!!!!!!!1111111111111111

Jävlar vad bra betalt! :näsblod :skrämd:
 
Last edited:

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
40 års utbildning? Är han typ 60 nu då och helt färsk eller? Undrar vad han tjänar om 10 år i det yrket.. Nej fan då är han ju redan pensionär!
QUOTE]

Sorry 30 år skall det stå, har ändrat :)
Men det är ju knappast så att man blir färdiglärd som forskare det är ju ständigt utbildningar mm, lite så jag menar :tungan
 

BORG

B-BRAIN
Gick med
16 Sep 2004
Ort
Newmill
Hoj
CRF450

Sorry 30 år skall det stå, har ändrat :)
Men det är ju knappast så att man blir färdiglärd som forskare det är ju ständigt utbildningar mm, lite så jag menar :tungan

Jaha så du menar att man blir färdiglärd som meck och att de aldrig utvecklas inom hoj industrin :va Jag tycker hojmeck är ett underskattat yrke. Mer betalt till hojmekarna :yoparty (Dom som kan iaf)... :D
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
Jaha så du menar att man blir färdiglärd som meck och att de aldrig utvecklas inom hoj industrin :va Jag tycker hojmeck är ett underskattat yrke. Mer betalt till hojmekarna :yoparty (Dom som kan iaf)... :D

Självklart men knappast 80.000kr...

20.000kr bör vara en bra ingångslön för att sedan kunna stiga så snittlön kanske hamnar 25-26.000 / mån om man jobbat 3-4 år sedan byggs upp med hur mkt kurser man går osv.

Men sedan finns många mekaniker som man tvivlar om de ens har ngn utbildning i bakgrunden... på MÄRKES firmor!
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950

Men sedan finns många mekaniker som man tvivlar om de ens har ngn utbildning i bakgrunden... på MÄRKES firmor!

Exakt!
Eftersom jag har garanti kvar på min hoj så måste jag lämna in den på "auktoriserad service" för att garantin ska gälla.
Mitt modesta krav på den som tar betalt för att mecka med min hoj är att vederbörande gör det minst lika bra som jag själv skulle gjort det och att han vet mer om min hoj än vad jag själv gör.
Det finns EN sådan mek i Malmö ...
Tur för mig :)
 

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Ort
ADAK
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Finns knappast nog med pengar inom svensk MC-branch för att betala ut läkarlöner till en mekaniker.
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
Man kan ju också beräkna att de som meckar älskar att göra detta och detta är säkerligen en dröm i sig som går i uppfyllelse att få jobba med sin hobby.. då är väl inte lönen allt kanske!
Finns ju industrier som man tjänar 25.000 kr på att skruva muttrar men där är det inte kul att jobba men man tjänar mer så får man tänka :p
 

BORG

B-BRAIN
Gick med
16 Sep 2004
Ort
Newmill
Hoj
CRF450
Man kan ju också beräkna att de som meckar älskar att göra detta och detta är säkerligen en dröm i sig som går i uppfyllelse att få jobba med sin hobby.. då är väl inte lönen allt kanske!
Finns ju industrier som man tjänar 25.000 kr på att skruva muttrar men där är det inte kul att jobba men man tjänar mer så får man tänka :p

Ja dom flesta vill väl jobba med de dom älskar. (Har dock märkt en del undantag...) :va Har själv dock inte hittat nån ännu som är villig att betala mig en vettig lön för de jag älskar att hålla på med... :D
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Man kan ju också beräkna att de som meckar älskar att göra detta och detta är säkerligen en dröm i sig som går i uppfyllelse att få jobba med sin hobby.. då är väl inte lönen allt kanske!
Finns ju industrier som man tjänar 25.000 kr på att skruva muttrar men där är det inte kul att jobba men man tjänar mer så får man tänka :p

Hehe jag kör truck på en industri och tjänar 30k i månaden. Detta skall jämföras med en stackars sönderstressad sjuksköterska som endast har 17k..
Hmm vad är det som inte stämmer? (inte för att jag klagar... men det är fel)
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Självklart men knappast 80.000kr...

20.000kr bör vara en bra ingångslön för att sedan kunna stiga så snittlön kanske hamnar 25-26.000 / mån om man jobbat 3-4 år sedan byggs upp med hur mkt kurser man går osv.

Men sedan finns många mekaniker som man tvivlar om de ens har ngn utbildning i bakgrunden... på MÄRKES firmor!

Nee det är för högt... Ingångslön 17k snarare

Hehe jag kör truck på en industri och tjänar 30k i månaden. Detta skall jämföras med en stackars sönderstressad sjuksköterska som endast har 17k..
Hmm vad är det som inte stämmer? (inte för att jag klagar... men det är fel)

Jämföra kommunala och privata (?) arbeten är ju iof inte redigt rättvist. Staten är och kommer alltid vara snål
 
Last edited:

roban_2002

Kocken
Gick med
2 Jul 2005
Ort
lindesberg
Hoj
kawasaki ZXR750 -89, suzuki TL1000S -97 samt en paj suzuki rg125f -92
Jo det är det nog många revisorer som har 900kr per timme i lön :rolleyes: (900*160=144000)

jo många kanske det inte är... men finns gör det!
men 160H/mån finns inte...
byt 160H/mån mot säg 200 upp till 250H.
700*200/140k och 700*250/175k
lägg sen till att du är egenföretagare och därmed slipper alla omkostander med anställda. men hur mycket man tjänar är ju helt beroende av hur mycket man jobbar och hur mycket andra tycker att ens tjänster är värda!
som kock har man ingångslön på ca:18,5k
alla(nästan) går ut och äter 1 eller X antal ggr i veckan.
men maten skall vara så billig som möjligt och smaka så bra som möjligt!
där av att kockar(jag) tjänar som vi gör...:huvet

det jag vil komma till är att det är utbud och efterfrågan som styr precis som det styr bensinpriset, ny priset på en hoj osv...

//Robin
 

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
jo många kanske det inte är... men finns gör det!
men 160H/mån finns inte...
byt 160H/mån mot säg 200 upp till 250H.
700*200/140k och 700*250/175k
lägg sen till att du är egenföretagare och därmed slipper alla omkostander med anställda. men hur mycket man tjänar är ju helt beroende av hur mycket man jobbar och hur mycket andra tycker att ens tjänster är värda!
som kock har man ingångslön på ca:18,5k
alla(nästan) går ut och äter 1 eller X antal ggr i veckan.
men maten skall vara så billig som möjligt och smaka så bra som möjligt!
där av att kockar(jag) tjänar som vi gör...:huvet

det jag vil komma till är att det är utbud och efterfrågan som styr precis som det styr bensinpriset, ny priset på en hoj osv...

//Robin

Det ÄR väl du som är vår gamle hederlige Roobin_hood och alla andra såna namn?
 

roban_2002

Kocken
Gick med
2 Jul 2005
Ort
lindesberg
Hoj
kawasaki ZXR750 -89, suzuki TL1000S -97 samt en paj suzuki rg125f -92
Det ÄR väl du som är vår gamle hederlige Roobin_hood och alla andra såna namn?

nope! inget robin hood här inte. när man söker på robin_hood bor han i finland iaf.
robin stenberg. kör kawa 750, jobbar som kock i nyköping! varför denna fråga?

//Robin
 
Last edited:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
det går efter erfarenhet tex en gubbe på lingvalls motor i gävle tjänar 500/H

Bli revisor :arsele 1500-2300kr/h intjänade pengar 700-900Kr/h i lön.

:rolleyes:

har ni sett någon faktura/lönespec på att de debiterar/får i lön enligt de siffrorna ni anger eller är det bara smalltalk vid den lokala korvmojjen som gett er dessa siffror? i mina ögon faller allt på sin egen rimlighet.

de fakturorna jag sett på revisorsarvoden har varit i klass med den timlönen du ger, och då knappt det.
 
Last edited:
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top