För tillfället får de svenska lönerna stryk av den svaga kronan. Och Österrike är väl inte ens med i listan?View attachment 488515
..och ändå har både Danmark och Österrike har högre inkomstskatter än Sverige.
För tillfället får de svenska lönerna stryk av den svaga kronan. Och Österrike är väl inte ens med i listan?
Jo, det får man ju hoppas. Annars får vi hoppas att det kassa löneläget hjälper till att locka hit produktion. Men då får vi nog först smälla upp ett par kärnkraftverk så elpriset blir stabilt och lågt med.Man får hoppas att det bara är som du beskriver det, "För tillfället".
En annan tes är ju att det är en naturlig följd av hur effektivt samhället fungerar. Kronan har fallit successivt en väldans massa år.
Jo, det får man ju hoppas. Annars får vi hoppas att det kassa löneläget hjälper till att locka hit produktion. Men då får vi nog först smälla upp ett par kärnkraftverk så elpriset blir stabilt och lågt med.
Mmh, det är ju lite att se guldtråden i bajskorven....Man känner ju inte direkt större tillförsikt av de där orden.
Vi har alltså förstört våra möjligheter till automatiserad billig produktion och ska se det som positivt ifall vi kan konkurrera med låglöneländer där produktionen vanligtvis sker.
Elpriset är stabilt o lågt............................ för företag................. särskilt för serverhallar o dylikt som ger nästan noll arbetstillfällen i SverigeJo, det får man ju hoppas. Annars får vi hoppas att det kassa löneläget hjälper till att locka hit produktion. Men då får vi nog först smälla upp ett par kärnkraftverk så elpriset blir stabilt och lågt med.
Det är ju inte direkt vad företag i Skåne säger dock. Där de stoppar produktionen för att det är för dyr el.Elpriset är stabilt o lågt............................ för företag................. särskilt för serverhallar o dylikt som ger nästan noll arbetstillfällen i Sverige
Jag är nog mest sur för avtalen som ordnades för just serverhallar i Norrland - orkar dock inte leta reda på info om detDet är ju inte direkt vad företag i Skåne säger dock. Där de stoppar produktionen för att det är för dyr el.
Jag är nog mest sur för avtalen som ordnades för just serverhallar i Norrland - orkar dock inte leta reda på info om det
Saknar Finland på den listan.
Viktigare följdfråga, om Italienarna är så panka, varför har inte jag råd med en Ducce för?
Äh, jag har hellre en Ducce.Eller Ferrari…
Världens bästa ord: "också".Äh, jag har hellre en Ducce.
Janå, en 550 hade man väl kunnat slira runt med när det regnar.Världens bästa ord: "också".
Japp,Sen börjar man lägga på resten av skatterna. Typ som fastighetsskatten i usa. 1% (snitt) av marknadsvärdet. En standard villa, 500k usd. Ska ändå ut med ca 50000kr om året..
osv..
Intressant att räkna på vad folk har råd att spara. Efter det nödvändiga är klart. Skolan, sjukvården, försäkring.. etc
Sen börjar man lägga på resten av skatterna. Typ som fastighetsskatten i usa. 1% (snitt) av marknadsvärdet. En standard villa, 500k usd. Ska ändå ut med ca 50000kr om året..
osv..
Intressant att räkna på vad folk har råd att spara. Efter det nödvändiga är klart. Skolan, sjukvården, försäkring.. etc
Sen börjar man lägga på resten av skatterna. Typ som fastighetsskatten i usa. 1% (snitt) av marknadsvärdet. En standard villa, 500k usd. Ska ändå ut med ca 50000kr om året..
osv..
Det där beror väldigt mycket på var man bor. Likaså lönen, givetvis.
Personligen tror jag inte att jag haft samma löneutveckling, karriärmöjligheter, eller livserfarenheter om jag stannat i Sverige.
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|