Lönespec, vad är ATK?

Qvint

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamma Fazer
Tja

Har ett extraknäck på lördagarna för att dra in lite mer MC-flis. På månadens lönelapp står det att jag har fått "ersättning ATK" på 680 spänn, vad är det och hur skall jag göra för att få det oftare? :)

Kan ju iof vara att det är nåt lokalt trams.... får fråga nån på lördag annars....

ATK e arbetstidsförkortning..

jag får 4 timmar i månaden tror ja.. elelr så e de mer.. som jag kan ta ut i ledighet.. men eftersom du extraknäcker så antar jag att du får de i rena pengar

Lysande.

Då vet vi. Men man undrar ju lite vad det är för någonting. Det verkar ju konstigt att jag som jobbar extra 4 timmar på lördagen skall ha arbetstidsförkortning... Men tack för det televerket, jag skall inte forska för mycket i det.

edit/ Tack för svaret :)

Qvint skrev:
Lysande.

Då vet vi. Men man undrar ju lite vad det är för någonting. Det verkar ju konstigt att jag som jobbar extra 4 timmar på lördagen skall ha arbetstidsförkortning... Men tack för det televerket, jag skall inte forska för mycket i det.

edit/ Tack för svaret :)

Det står nog med i löneavtalet att en viss procent av arbetstiden skall gå till arbetstidsförkortning.

Thundercat skrev:
Det står nog med i löneavtalet att en viss procent av arbetstiden skall gå till arbetstidsförkortning.

Japp. Det är en del av det som facket har förhandlat fram, så det är inte bara en dyr tidning... :tungan

Edit: Olika mycket i olika avtal, skiftformer och dyl. Dessutom olika från år till år. Brukar vara lättare att förhandla fram som exempel 100kr löneökning + 1 timme atk, än 130:- löneökning...

Last edited:
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back