Löpare: Suunto, Polar eller Garmin?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag kör Shapelink, rätt bra att man kan få träningsrapporter via mejl så att man måste få dåligt samvete med jämna mellanrum...

Har tränat dåligt på sistone så en träningskompis på shapelink kan behövas! Jag heter Lurch där också och har en 305:a. :)

-

Lade till dig. Blev det nåt marathon i år?

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Nu har man genomlidit 7 dagars ofrivillig vila och trodde det skulle kännas supertrögt att komma igång.

Men det va tvärtom. Jag låg som ett spjut i spåret och levererade bombvarv på bombvarv! :rock

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Men det va tvärtom. Jag låg som ett spjut i spåret och levererade bombvarv på bombvarv! :rock

Fan vad skönt det är när man känner sig sådär stark. Bra där!!

Kroppen behöver väl vila ibland...men hjärnan vill inte, och då kör man bara på tills kroppen säger stopp. :rolleyes:

Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jag klarade ett mål för säsongen i morse.
Att klara att springa 10 km under 40 minuter innan frukost, YES!

Ett stort grattis! Det är grymt grymt bra!!! :tummenupp

Själv e säsongens mål att springa 10 km på 40-minuter-nånting. Sprang 5 km på lunchen på 23 minuter så det ser onekligen bra ut.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Good damn it..!!! :tummenupp Bra jobbat!!

Milen på strax under 50 fixar jag nog....men fan inte under 40 :näsblod

Under 50 tycker jag också är bra. :tummenupp Framförallt om man är i våran ålder. :näsblod

Jag måste ner 10 pannor i vikt minst om jag ska få upp farten. Nu väger jag 85 kg (185cm) och det är för mycket. :mad:

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Under 50 tycker jag också är bra. :tummenupp Framförallt om man är i våran ålder. :näsblod

Jag måste ner 10 pannor i vikt minst om jag ska få upp farten. Nu väger jag 85 kg (185cm) och det är för mycket. :mad:
10 kilo kommer att göra stor skillnad, man märker skillnad bara på några få kilon.

Fast åldern vetifan om ni kan skylla på, top 10 på Stockholm marathon var mellan 25 och 44 år gamla. Det är alltså nu ni ska vara som bäst!

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Jag klarade ett mål för säsongen i morse.
Att klara att springa 10 km under 40 minuter innan frukost, YES!

Jisses. Jag kämpar för att komma under 50.
2 minuter kvar. Har ännu inte gjort något seriöst försök, men den dagen kommer väl. Målet i år är 48 minuter, sen är det nog stopp för min del (eftersom jag inte är villig att träna ihjäl mig för några minuters skull :))

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Jisses. Jag kämpar för att komma under 50.
2 minuter kvar. Har ännu inte gjort något seriöst försök, men den dagen kommer väl. Målet i år är 48 minuter, sen är det nog stopp för min del (eftersom jag inte är villig att träna ihjäl mig för några minuters skull :))
Vänta du bara tills löpar-djävulen får tag i dig, då är det kört.
Fast den har mig inte i ett fast grepp ännu, jag utövar fortfarande andra aktiviteter. När man gått över till att enbart träna löpning, alla dagar i veckan, ibland flera gånger om dagen, så är man djupt nere i träsket...

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Vänta du bara tills löpar-djävulen får tag i dig, då är det kört.
Fast den har mig inte i ett fast grepp ännu, jag utövar fortfarande andra aktiviteter. När man gått över till att enbart träna löpning, alla dagar i veckan, ibland flera gånger om dagen, så är man djupt nere i träsket...

Alla dagar i veckan, flera gånger om dagen. Haha.
Det kommer aldrig att hända. Det är skönt och kul att kuta, men SÅ kul är det inte!

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Är det ingen som har anmält sig till lite lopp 2008? Att springa lopp är den bästa träningsmetoden. Det ser även till att hålla motivitationen igång. :tummenupp

Har sprungit:
Spring Cross 6 km
Milloppet 10 km

Anmäld till:
Midnattsloppet 10 km

Ska springa:
Hässelbyloppet 10 km
S:t Eriksloppet 21 km

Andra bra lopp:
Bellmanstaffetten 5 km
Genomloppet 15 km
Tjurruset 10 km

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Mjaa, jag får sån sjuk prestationsångest så jag vågar nästa aldrig ställa upp i lopp.

Man ska springa Blodomloppet i Jkpg, 10km.
Sen ska jag ska eventuellt springa ett varv i Bellmanstaffetten.

smorgos

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Hoj
Z750 -04
Är det ingen som har anmält sig till lite lopp 2008? Att springa lopp är den bästa träningsmetoden. Det ser även till att hålla motivitationen igång. :tummenupp

Har sprungit:
Spring Cross 6 km
Milloppet 10 km

Anmäld till:
Midnattsloppet 10 km

Ska springa:
Hässelbyloppet 10 km
S:t Eriksloppet 21 km

Andra bra lopp:
Bellmanstaffetten 5 km
Genomloppet 15 km
Tjurruset 10 km

Sprang Gbg varvet och skall springa Lidingöloppet. Lidingö är ett riktigt fint lopp, kan rekomenderas. För er som bor i närheten o gillar att springa är det ju inget att tveka på. Alltid gott att slippa asfalten när man springer.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Mjaa, jag får sån sjuk prestationsångest så jag vågar nästa aldrig ställa upp i lopp.

Man ska springa Blodomloppet i Jkpg, 10km.
Sen ska jag ska eventuellt springa ett varv i Bellmanstaffetten.

Du behöver inte ha ångest över nånting... jag hade varit grimt stolt om jag va lika snabb som du!

Sprang Gbg varvet och skall springa Lidingöloppet. Lidingö är ett riktigt fint lopp, kan rekomenderas. För er som bor i närheten o gillar att springa är det ju inget att tveka på. Alltid gott att slippa asfalten när man springer.

Lidingöloppet tål att tänkas på helt klart. Det är lite långt men jag ska ta mig en stark funderare. :tummenupp

Last edited:

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
HALLÅ HALLÅ...TIBAX TILLTRÅD ÄMNET:D

Här ska ni ju snacka om vad ni har på armen/styret när ni tränar......ju

alla ni med gps skriv vad ni tycker.

jippie vilken tråd för prylbögar som jag.
(har en Casio med 50 mellantider:huvet :huvet )

obruT

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
En fråga till er löpare.

Nu när det är såhär jävla varmt, när springer ni?? Bryr ni er om temperaturen eller kör ni på som vanligt.

Själv så står jag inte ut med värmen, så jag sticker ut vid 05:30 för att få lite sval luft. Alernativet är ju att vänta till typ klockan 21-22 men jag föredrar morgonen.

//M

Jag tränar själv när det är så varmt och jävligt som möjligt, och alldeles snart ska jag börja ha på mig mina vinterlöparkläder också.. :näsblod

Fast jag har ju mina egna orsaker att bete mig som en fullfjädrad idiot :gnissla

obruT

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag tränar själv när det är så varmt och jävligt som möjligt, och alldeles snart ska jag börja ha på mig mina vinterlöparkläder också.. :näsblod

Fast jag har ju mina egna orsaker att bete mig som en fullfjädrad idiot :gnissla

har du sagt A får du säga B åxå:tummenupp

gissning Iron man Hawai:D :D

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson