Lördagskörning 2/7 Mariefred

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Typ i höjd med Sillekrog på väg söderut körde vi om lite bilar och en herrans massa glidare. Precis i en omkörning såg jag nåt mörkt på vägen, hann inte välja sida utan körde rakt på grejen med en smäll. Hann strax innan tänka att det kanske var en glasflaska. Det var det.

Några hundra meter senare fick jag brottas hemskt med hojen för att få den att svänga och det blev raskt mycket värre. Kunde inte stanna direkt pga skymda kurvor och krön, så jag fick köra sakta ett par hundra meter till. Visade sig va en rejäl punka på framhjulet.

Nån i vårt gäng tyckte sig ha sett nån av glidarna tappa nåt på vägen och det kunde varit flaskan. Jävla töntar i så fall att inte kunna packa ner sina prylar ordentligt! Hoppas han skjutsade nån annans bärs och fick stryk för att han tappat den!:fatta!

skönt att höra att det inte var värre än en punktering som gick bra. :D

Frizk

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
s1000rr
Tack allesammans för en riktigt bra tur! Nästan helt regnfri också :)

Riktigt tråkigt med punkan :( Tur att det "bara" blev en punka, med tanke på hur stor revan var och på framhjulet :/

Jag hoppas min r6'a håller sig lika fin som nu, även efter nästa veckas bankörningspremiär (Gotland Ring med SMC) ... Så att vi snart ses på vägarna igen!

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Grymt kul tur, tack tack! Men tvi vad det stank om oss när vi tog av oss lite på lunchen där, vidrigt! :)

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Tusen tack för en mycket kul tur. Otur för R1+5 med punkan men tur att allt gick bra, gumman. Du kunde ha gått omkull.

Ja inte luktade vi gott inte på lunchen :D men vi satt i alla fall i skuggan och det fläktade skönt.

Gissa om en kall dusch och en kall öl satt fint när man kom hem :)

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Kändes faktist riktigt skönt att åka motorväg hem så att man knude hålla hög och jämn fart.

Kändes faktiskt riktigt skönt att åka motorväg hem så att man kunde hålla hög och jämn fart.

Kul att ses, allihop!

Last edited:

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Tack för trevligt sällskap o en kvalitetstur! Skönt att slippa standard bikerlunchen o dinera på ett schysst värdshus ibland också.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Bifogat

• uploadfromtaptalk1309625490947.jpg
    uploadfromtaptalk1309625490947.jpg
    111.7 KB · Visningar: 102
  • uploadfromtaptalk1309625598883.jpg
    uploadfromtaptalk1309625598883.jpg
    128.1 KB · Visningar: 98

Rallytossa

Gör om - Gör rätt!
Gick med
8 Apr 2009
Hoj
Mille -01, Beeejbybläjd -98 och moppilon Gary Uno -96 :-D
Jag kom inte undan regnet, bara 500m hemifrån så öppnades himlen.

Fö så utnämner jag mig själv till dagens hjältinna! :)
Här kommer jag äääääääääääääääääääntligen med på en gruppkörning och har dessutom 2 veckors "vill köra hojabstinens" i kroppen och vad gör hon... :huvet jo, siktar på den där förgrömmare dumma flaskan... :machinegu :smasha är verktyg som ska användas och inte däck, komihågdetnu!!

Visst hade jag kunnat fortsätta med er andra men jag tkr inte att man lämnar en tjej ensam ute på vischan... spec inte denna där - lilla sparven - som man kan bara blåsa omkull. :D :tungan :krama

Bifogat

• DSC05272.jpg
    DSC05272.jpg
    235.7 KB · Visningar: 69

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Lite bilder från mig med.

Bifogat

• DSC00045a.jpg
    DSC00045a.jpg
    133.7 KB · Visningar: 112
  • DSC00046a.jpg
    DSC00046a.jpg
    141.8 KB · Visningar: 108

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
@R5+1
Jösses, skönt att det gick bra!

Vill inte se fler inlägg från dig i stil med de från förra säsongen där du beskriver reparation av både kropp och hoj.

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Grymt kul tur, tack tack! Men tvi vad det stank om oss när vi tog av oss lite på lunchen där, vidrigt! :)
Vad menar du:va på min sida bordet doftade det smultron:D

Tack alla för en som vanligt trevlig tur. Med skönt tempo, gott sällskap och god mat.

Tråkigt med punkan, men att få åka bärgningsbil hem är ju toppen när man ser till alternativen.

//Micke

Rallytossa

Gör om - Gör rätt!
Gick med
8 Apr 2009
Hoj
Mille -01, Beeejbybläjd -98 och moppilon Gary Uno -96 :-D
Vad menar du:va på min sida bordet doftade det smultron:D

Tack alla för en som vanligt trevlig tur. Med skönt tempo, gott sällskap och god mat.

Tråkigt med punkan, men att få åka bärgningsbil hem är ju toppen när man ser till alternativen.

//Micke

Har blivit kallad mkt men alldrig en bärgningsbil... :D

R5+1

Guest
Visst hade jag kunnat fortsätta med er andra men jag tkr inte att man lämnar en tjej ensam ute på vischan... spec inte denna där - lilla sparven - som man kan bara blåsa omkull. :D :tungan :krama
Fast de erbjöd mig ju skjuts runt resten av rundan. Var väl jag som inte ville lämna hojsingen ensammen ute i vildmarken. Olåst och allt.
Men det var grymt sjysst av dig att stanna med mig och invänta bärgaren!:bow Och din bönpall e ju fan rena reclinerfåtöljen jämfört med ett Yama-säte!:tummenupp

Pöh! "lilla sparven" :gnissla
Men ok, jag äter ju som en fågel; dubbla min kroppsvikt varje dag. :D

Har blivit kallad mkt men alldrig en bärgningsbil... :D

HAHAHAHAHA!!! Back at cha! :FU

:krama:krama:krama

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln