Lös hund i Sthlm och var f*n är Solbergaskogen?

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Tjena, söker tips på var tjejens Gordon Setter (blivande fågelhund) kan få springa av sig i Stockholmsområdet eller krokarna av Södertälje. Obs! Nån liten hundhage räknas inte utan jag söker skog. Jag känner till att älgjakten börjar 13:e oktober så jag vill ut i helgen.

Det är ju "föbannade" reservat med koppeltvång precis överallt. Tar gärna emot tips och undrar också var Solbergaskogen i Älvsjö är. Vad jag förstår är det fine att ha hunden lös där. Lyckas inte hitta på Google. På JM står att Solbergaskogen är runt hörnet om Solberga Torg men det hjälpte inte mycket...

Edit: Solbergaskogen var mer en park än en skog. Typ 200 meter tvärs över på smalaste stället så det tar ca 15 sekunder för hunden att ta sig över...
 
Last edited:

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Skåne
Hoj
letar....
Massor med terräng längs hela bulten..
Grödinge
Utanför södertälje mot tippen. Eller åk förbi astra så kommer du ut i terränglådan. finns ju som bekant ett militärt område där :)
Gärdet mitt i stan bland alla fina vovvar.
 

Chaly

Gröngöling
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Tullinge
Hoj
Gammelstånka
Runt F18 i Tullinge brukar det gå bra att låta hundarna springa av sig. Man ser ganska långt och brukar inte vara så mycket folk. Givetvis får man kolla så att det inte pågår så mycket aktiviteter... men kvällar och helger brukar gå bra.
 

Nikita-b

-- The Real Devil --
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1 och xt660x
När ska vi träna hund då?

Nu på lör kanske? Det e bra om dom får springa av sig, Våra damphundar.

Vi åker in till city och släpper dom där och ser vad som händer :D :tummenupp
 

Mcgromit

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2007
Ort
Södertälje
Hoj
Hornet -07
Vi brukar åka ut till Almnäs här i Södertälje.. där finns väldigt få boende och MASSOR med skog... även riktigt trevlig bad ställen där hunden kan simma o greja :tummenupp
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Tack för alla tips, tjejen bor faktiskt i Södertälje men jag på Kungsholmen. Vi var till Branddalssund nära Södertälje förra helgen och var helt ensamma så då fick han springa lös. Det är dock kanske inte helt 100% att ha dem lösa där och jag respekterar att en del är hundrädda så ser man människor då kopplas han.

Ny erfarenhet det här med hund och försöka hitta platser att träna på. Normalt slipper jag träna - sticker bara upp till Jämtland och polaren och hans jobbarkompis står för hundarna. Bara att skjuta (ripa) :)
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Vågar man till och med fråga om bra ställe man kan gå ut - se bifogad karta. Det ser ut som att det går stigar lite kors och tvärs på Eniro-kartan.

Vi brukar åka ut till Almnäs här i Södertälje.. där finns väldigt få boende och MASSOR med skog... även riktigt trevlig bad ställen där hunden kan simma o greja :tummenupp
 

Bifogat

  • almnas_new.JPG
    almnas_new.JPG
    99.4 KB · Visningar: 145
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top