Enligt schemat så går kabeln till exup ventilen. Om man mixtrar med den så behöver du troligtvis också se över förgasarinställningarna eftersom exupen påverkar flödet och därför också bränsleblandningen.
Att motorn rusar på det viset tycker jag tyder på för mager blandning på tomgång eller för hög tomgång. glhf
Jo jag har tänkt på o ställa om blandningsskruvarna ang rusningen
Men det verkar inte vara ett jobb för en amatör...eller???
Anledningen till hela meket var att den dog på tomgång vid varje stopp första turen i år, som var till besiktningen, och gick ej o starta igen, fick springa igång den, hade schysst besikningskille som lät den gå igenom ändå.
Lämnade in den på mchuset där de trodde förgasaren behövde synkas eller att insugsgummina var kassa.de ringde o sa att alla 4 gummina var kassa o de skulle kosta 1200 kr st samt 1000 för jobbet=5800kr.Så jag sa till dem o skruva ihop den igen.3000 kostade undersökningen för gumina o förgasaren och den åtelämnades i samma skick som den kom in.Blev ganska besviken på deras insats.Köpte 4st egna gummin på mascot motor för 800 spänn o monterade själv dessa på 4 tim(första meket jag gjort)
Trodde detta skulle lösa alla problem men fick ju nya istället
Man blir lite lack på att allt e så jä--la känsligt på en hoj
Ett dammkorn på fel plats så går de som hossor...
Körde lite längre tur i eftermiddags o det verkade som ju varmare motorn blev desto längre tid tog det för den o återgå till normal tomgång??
Kanske nåt med exupventilen/förgasare som spökar där...
man får väl se hur mycket man orkar dra i detta för man har fan inte råd o lämna in den, det kan bli lika dyrt som o köpa ny hoj....
/Markus
Last edited: