Lösa ISR skivor

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Har en liten fråga: varför? Varför ska det vara ett litet glapp från början? :va

// Linus

För att pads och skivor skall få perfekt anliggning mot varandra. Budgetlösningen är att ha ett ok som flyter men det ger mycket sämre vridstyvhet vilket ger sämre bromsverkan och svampigare känsla.

Sekelj

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
-00 Honda 929
ca 100 år sedan någon skrev här sist :)
men undrar lite om mina ISR skivor e ok?
har nästan precis satt på dem och inte kört många mil med dem men de har börjat typ knacka lite i dem när jag håller i bromsen löst och lite längre.
vet inte om det ska vara så eller?
tror inte det har varit så hela tiden?
bromsar jag hårt funkar det som det ska men i stadskörninig blir det ju ofta mycket små bromsningar och känns som att de sitter jättelöst :(
kansek ska vara så???

någon som vet?

va ute och kollade nu och de glappar ca 1mm i sidled typ och i princip ingentig i längsled.

kanske när de e kalla de beter sig så......

Last edited:

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
har nästan precis satt på dem och inte kört många mil med dem men de har börjat typ knacka lite i dem när jag håller i bromsen löst och lite längre.
bromsar jag hårt funkar det som det ska men i stadskörninig blir det ju ofta mycket små bromsningar och känns som att de sitter jättelöst :(
kansek ska vara så???

någon som vet?

va ute och kollade nu och de glappar ca 1mm i sidled typ och i princip ingentig i längsled.

Då ska det vara lugnt! Ca 1 mm ska dom röra sig :tummenupp

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
kansek ska vara så???

någon som vet?

Glappet i längsled som säkert är klucket. Om du inte har det i lager eller i styrkrona. Skivor brukar börja klucka lite i nitarna. Ingen fara dock du kan köra länge till med de.

Sekelj

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
-00 Honda 929
Då ska det vara lugnt! Ca 1 mm ska dom röra sig :tummenupp

ok tack :)

man blir ju lite orolig e ju inte van att köra med flytande.

hehe e inte van att köra över huvud taget men hade vanliga i typ två månader innan jag bytte så...

men om det ska vara så så e det väl bara å köre :)

Glappet i längsled som säkert är klucket. Om du inte har det i lager eller i styrkrona. Skivor brukar börja klucka lite i nitarna. Ingen fara dock du kan köra länge till med de.

låter bra ....tjejen börjar bli lagom intresserad nu efter service och nya skivor och nya belägg och nya packningar och.............:gnissla

"den kostar ju så jä... mycket den där leksaken"

Last edited:

Masen

Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003

Ja kolla styrkronan (bulten längst upp)!
Det hade jag problem med en gång...

Masen

Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Hmm ursäkta min totala inkompetens när det gäller sånt här :rolleyes:

men du menar längst upp på styret eller?

Mitt mellan styrena sitter denna muttern på styrkronan. Om du ser vart gaffelbenen kläms fast upptill (sitter precis ovanför där dina handtag fäster kallas styrkronan), mitt på styrkronan sitter en stor mutter. Kolla så inte den sitter löst. Du behöver inte ursäkta dig. Jag har frågat 1000 frågor här och fått hjälp :tummenupp

Sekelj

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
-00 Honda 929
Mitt mellan styrena sitter denna muttern på styrkronan Om du ser vart gaffelbenen kläms fast upptill (sitter precis ovanför där dina handtag fäster kallas styrkronan), mitt på styrkronan sitter en stor mutter. Kolla så inte den sitter löst. Du behöver inte ursäkta dig. Jag har frågat 1000 frågor här och fått hjälp :tummenupp

:) tack så mycket !

Sekelj

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
-00 Honda 929
verkar inte vara ngot fel på denna mutter :)
och kände inget på denna rundan nu så .....

verkar ju vara ok

tack för hjälpen

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom