Lösa ut licens

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
Vrak2005 skrev:
Funkar i Karlskoga också. De vill dock att hojen skall vara så mycket enligt reglementet som möjligt, d v s ingen glykol, säkrad oljeplugg mm, hur är det på Sviestad med dessa önskemål/krav?
Samma gäller hos oss, ska vara så reglementsenligt som möjligt av säkerhet för alla.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Någon som vet om man får träna på alla banor med amatörlicens eller om någon kräver B-licens?
 

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha * X
Neutral skrev:
Någon som vet om man får träna på alla banor med amatörlicens eller om någon kräver B-licens?
Amatör licensen är väl till för dem som skall träna överallt men ej tävla,och så skiljer det ju inte så mkt i försäkringen heller...
Skall själv ta ut amatörlicensen av den anledningen att : kunna köra var jag vill + för försäkringsdelens skull.

Så vad jag vet så ska den gälla överallt.
Skulle man sen bestämma sig för att köra ett eller två race brukar engångslicenser kosta ca 300/350kr då kan man ju kompletera med det då.
:)

P@trik skrev:
Gäller väl bara för träning, du får inte tävla med den och det ingår ingen försäkring.


www.svemo.se
"AMATÖRLICENS
Amatörlicensen är avsedd för den som endast deltar i träning och enklare tävlingar och dessutom accepterar ett mycket begränsat försäkringsskydd. Licensen kan lösas från 12-års ålder. "
Försäkringen ingår i Amatörlicensen skiljer bara på max beloppen se mitt tidigare inlägg i tråden. :)
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Hitecfrollo skrev:
Amatör licensen är väl till för dem som skall träna överallt men ej tävla,och så skiljer det ju inte så mkt i försäkringen heller...
Skall själv ta ut amatörlicensen av den anledningen att : kunna köra var jag vill + för försäkringsdelens skull.

Så vad jag vet så ska den gälla överallt.
Skulle man sen bestämma sig för att köra ett eller två race brukar engångslicenser kosta ca 300/350kr då kan man ju kompletera med det då.
:)
Det var precis så jag tänkte (och skrev i ett tidigare inlägg) efter att ha sett din genomgång av priser och försäkringar. Man kan ju ta ut engångslicenser för 1450:- innan man går back och så många tävlingar kommer jag definitivt inte köra (0-2). Har också egen försäkring så om det inte skiljer mer mellan försäkring vad gäller amatör och B så är det ingen större fråga heller. Frågan är ju om alla tillåter en att träna, jag kommer i o f s att träna mest på Sviestad och där är det inget problem men jag skulle vilja besöka de andra banorna också.
 

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha * X
Neutral skrev:
kommer att träna mest på Sviestad och där är det inget problem men jag skulle vilja besöka de andra banorna också.
Då är vi i samma sits :) kommer också köra mest eller kanske bara Sviesta men tar nog ut Amatör ifall att. vi får helt enkelt kolla det nogrannare men enligt henne jag pratade med på Svemo så skulle det funka att träna på.
Vi dubbelkollar för säkerhets skull :tummenupp :tummenupp
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
MostWanted skrev:
enligt Lottak så gick ju inte detta, ninjaboy.!? läs sida 2? eller missförstod jag henne?
Jag vet inte om Lotta svarade precis på den frågan men i posten ovanför har Patrik citerat Svemo och i detta fall litar jag mer på Svemo än på Lotta. :tungan

Om man varken får träna eller tävla med amatörlicens uppfyller den ju ingen som helst funktion.
 

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
Neutral skrev:
Jag vet inte om Lotta svarade precis på den frågan men i posten ovanför har Patrik citerat Svemo och i detta fall litar jag mer på Svemo än på Lotta. :tungan

Om man varken får träna eller tävla med amatörlicens uppfyller den ju ingen som helst funktion.
Vart lite förbryllad själv. Men blir nog amatör om så skulle vara fallet.
 

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
LOTTAK skrev:
1940151 Om du ska träna på andra banor så måste du lösa ut din b-licens, men hos oss får du träna med"bara licensintyget ", detta gäller i 5 år sen går bäst föredatum ut och du får gå om kursen
Detta måste väll vara fel? Amatarlicens= Du får träna på ALLA RR träningar? Ev. tävling kan man lösa med en engångslicens? Rätta mig om jag har fel....

MostWanted skrev:
2060056 Detta måste väll vara fel? Amatarlicens= Du får träna på ALLA RR träningar? Ev. tävling kan man lösa med en engångslicens? Rätta mig om jag har fel....
skapligt trådlyft detta vart läste inte noga eller så strular mina cookies på sporthoj. men frågan får stå kvar så jag blir säker...
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top