Behöver inte va rödvarmt (+700 grader), somliga säger 500 grader, andra säger blåanlöpningstemperatur cirka 300grader. Måste inte va linolja, går med motorolja oxå. Själv gjort det med verktyg, värmt till blåanlöpt sen slängt ned bitarna i Castrol R.Du kan ju alltid blånera det
Värm till det glöder och sen pensla på linolja,
Egentligen inte.Kan pulverlacka vara ett alternativ?
Japp, pulverlack tål inte så hög värme.Men vad då mattsvart, många som pulverlackar exempelvis ramar och det är väl inte bara i mattsvart, eller har jag missat något??
Det finns massor av pulverlackfärger, allla passar en ram men färgen klarar inte värmen från avgasMen vad då mattsvart, många som pulverlackar exempelvis ramar och det är väl inte bara i mattsvart, eller har jag missat något??
Kolla här: https://www.sirpierre.se/2019/10/da...foradling-ytan-nu-vad-ar-ceramic-coating.htmlView attachment 480718View attachment 480717Finns det någon lack som kan ge liknande finish som svart krom? Alltså blanksvart lack.
Vill inte lacka mitt gamla Kawasakisystem i mattsvart. Men skicket är ju inte så bra, så något måste göras! ?
Eller finns det någon som svartkromar ( eller vad det nu heter… )?
Men 2.500:- passar inte på alla avgasrörceramic coating funkar på avgassystem
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |