Lacka hoj med Biltema sprayfärg

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Kan tillägga att jag ska sälja den om en vecka, så det behöver bara se bättre ut än vad det gör nu under försäljningen. Vad som händer om flera år spelar ingen roll för mig.

Hur lång tid tog det innan färgen blev bortskavd? En vecka eller två månader? Ska sälja den nästa vecka så det behöver bara se bra ut då.

Om du inte orkar lägga ned tiden som behövs för ett bra underarbete - låt bli. Att sälja hojen med någon sorts quick fix med dåligt underarbete och dåligt material kommer att se förjävligt ut och genomskådas direkt av en erfaren potentiell köpare.

När ska folk fatta att originalskick med patina är värt så mycket mer än ”orten-renovering”…?

Duce-666

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2022
Hoj
Honda
Hur lång tid tog det innan färgen blev bortskavd? En vecka eller två månader? Ska sälja den nästa vecka så det behöver bara se bra ut då.
Det beror på användandet. Gör du en fulfix så sitter det ju kvar så länge du inte använder hojen. Vid användande gick det fort att slita ut det,minns inte dagar/veckor men efter säsongen såg det ut som skit. Jag noterade dock 2 saker.1) Jag fick inte exakt samma nyans som färgen var innan = såg för jävligt ut. 2) jag är noga när jag köper/säljer hojar = jag talar om skicket ordenligt vill inte ha pundhuvven som kommer o snackar skit om ditten o dattemn o försöker pruta. Samma när jag köper, ser jag skitlösningar som säljaren inte berättat om så lämnar jag den affären. Med det sagt, gör som du vill, men att fulmåla och sen hoppas att köparen inte ska det känns väl blä.

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!