Lacka motorn - Förarbete

toxicstone

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2009
Hoj
2005 Lifan-30
Tänkt lacka om min motor i guld eller någon stilren färg :brynad

Dock inget jag har gjort innan och efter jag har gått loss med diskborste och avfettning osv så är det tänkt att jag skulle få ytan lite jämnare, har sett dock i worst case scenario bromsok som man kan tro dem blandad färgen med grus.

Tänkt använda skruvdragaren eller vinkelslipen men vet inte vad jag ska handla, tänkt något från biltema, t ex http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Slip-och-Kap/Polerverktyg/Grovrengorare-19330/ använder det flitigt på jobb efter CNC fräst/svarvat saker dock så målar vi inte saker där så vet inte om det är ok.

Låter lite väll ovetande men hellre säker på det jag gör.

Typ slipa ner ytan, dock ytterst lite, bara för att få bort dem små ojämnheter där är och ev smuts som inte vill lossna.

Last edited:

fractal101

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2011
Hoj
2x rs 125 02 1x SX 125 09
annars finns det ju någe färglösande medel man penslar på? vet att folk brukar använda det iallafall, har dock inte använt något liknande själv ;)

bikerboy 1

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Hoj
Aprilia rs 125 -05
Känns ju som att det finns utrymmen som blir svåra att komma åt utan blästring. Lämna in bör inte kosta för mycket heller.. Fast äre med biltemafärg du lackar antar jag att det inte är jätteseriöst?:crash

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...