Lacka om en speed triple, kostnad?

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Tumba
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Vet någon av er ungefär hur mycket det skulle kosta att lacka om en 2005-2007 speed triple, med seat cowl, belly pan och flyscreen?

Svårt att hitta rätt färg tycker jag...

2007_Triumph_Speed_Triple_Black_Carbon_aw.jpg
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Gör du underarbetet själv och lämnar in grejerna lösa hos lackfirman så kostar det inte mycket. En vild gissning kanske är en 2k kanske.
 

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
När min hoj blev skrot i en släpvagnsolycka fick jag alla uppgifter på vad det skulle kosta att fixa hojen. Kommer inte ihåg en exakt summa men minns att tanken var sjukt dyr att lacka då det är någon form av plasttank som tydligen krävde väldigt speciella saker......
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
jag skall till o lacka 2 st moppar men jag slaffsar bara på jag då de går på bana. men en kasse öl o underarbete kostar det.... samt att du får springa med prylarna. ett tipps som e ballast det e askgrå mot svart o mattlack ungefär som på blden! alt pulverlacka hela bygget!
dem jag skall lacka blir svart med motiv o 7flakes sorter i jobbigt o hålla på med o man dricker många bärs mellan lagrena men ballt blir det:tummenupp
 

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Tumba
Hoj
2008 Honda CB1000RA
När min hoj blev skrot i en släpvagnsolycka fick jag alla uppgifter på vad det skulle kosta att fixa hojen. Kommer inte ihåg en exakt summa men minns att tanken var sjukt dyr att lacka då det är någon form av plasttank som tydligen krävde väldigt speciella saker......
Tack! Svårt att veta vad sjukt dyr är; två tusen kronor, fem tusen kronor? Om jag kan lacka om den till rimlig kostnad (kanske upp till tre/fyra tusen beroende på hur mycket jag måste göra) så vill jag nog göra det. Jag skulle defenitivt betala extra för lite speciell lack (typ svart med lite blodröd metalisk glitter i).
 
Last edited:

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
...
Jag ska lacka om en tank och en stänkskärm fram, kommer inte göra något själv förutom att montera bort och skölja tanken. Pris: 3000kr, enl. lackeraren ska det vara ett bra pris, jag får väl lita på han.

EDIT:
När jag frågade lite om andra smådetaljer som tex. din flyscreen så skulle det inte kosta mer än typ 300-400kr för varje detalj då färgen redan var färdigblandad så att säga.
 
Last edited:

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Tack! Svårt att veta vad sjukt dyr är; två tusen kronor, fem tusen kronor?

Tyvärr kommer jag bara ihåg att slutsumman för reparation skulle bli runt 80 000:- och hur mycket av det som tanken stod för minns jag inte.... :confused:
 

Estwing

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Ort
Flen
Hoj
2005 Triumph Speed Triple
Tack! Svårt att veta vad sjukt dyr är; två tusen kronor, fem tusen kronor? Om jag kan lacka om den till rimlig kostnad (kanske upp till tre/fyra tusen beroende på hur mycket jag måste göra) så vill jag nog göra det. Jag skulle defenitivt betala extra för lite speciell lack (typ svart med lite blodröd metalisk glitter i).


Min hoj är på verkstad nu efter en olycka. Dom kommer att laga den men dom sa att tanken kostar ca 10.000:- att lacka om, och 12.000:- att köpa ny. Men det är ju på en auktoriserad mc-verkstad. Du kan säkert få det tille n billigare peng. Rekommenderar dig aif att ringa runt.
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Min hoj är på verkstad nu efter en olycka. Dom kommer att laga den men dom sa att tanken kostar ca 10.000:- att lacka om, och 12.000:- att köpa ny. Men det är ju på en auktoriserad mc-verkstad. Du kan säkert få det tille n billigare peng. Rekommenderar dig aif att ringa runt.

Skicka den till mig istället 6k o den e finare än när du köpte den!
 

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Ort
Botkyrka
Hoj
R1
Hur gör man när man brer mackor!?
Jo man vill ha dem xtra goda o kör dem i micron!

Det var en helt seriös fråga. Visste inte att det var möjligt. Att man bakar pulverlack i ugn visste jag. Men hur får man det att bli jämnt och snyggt på plast. Borde väl vara enklare att spraya på vanlig lack.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top