Jo, var i kontakt med dem för att lacka min bellypan, men 5-7000 tyckte jag var lite dyrt så jag chansade på att lacka själv. Klarlacken är på plats - en del apelsinskal, men eftersom klarlacken är möjlig att polera så tror jag det går att få bort - hittills ca 1800:- (slipgrund, tre basfärger o klarlack) lite extra bök med polering kanske, men är rätt nöjdJag anlitade universalteknik.se för en försäkringsskada. Tyckte jobbet blev okej, men har inget att jämföra mot.
Intressant att färgen ska vara varm , typ +30 till +40C, för att torka snabbt.Lacka själv???? Om du har någonstans att stå där färgdammet inte spelar någon roll? Kan i så fall rekommendera Lackmans sortiment. 1-k grund, 1-k baslack som blandas efter den kulör du vill ha - även metallic, 2-k klarlack - klarlacken är möjlig att slipa o polera om du skulle råka få rinn eller matt yta.
Har själv börjat lacka en bellypan med godtagbart resultat - har inte fått på klarlacken än, men det ser lovande ut (finns en del tips på YT -- samma färgtillverkare som säljs av Lackman)
Jag körde på ungefär rumsvarm - 1k torkar snabbt, men 2-k tog ganska lång tid. Lät det torka till dammtorrt o sedan ut i solen - då gick det snabbtIntressant att färgen ska vara varm , typ +30 till +40C, för att torka snabbt.
(Något jag själv verkligen brutit mot när jag sprayat, snarare +15C....)
Enklast som jag ser det är att sätta ner färgburkarna i en hink med varmt vatten.
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|