lorkan
Bannad
Sitter och funderar nu om jag ska lacka om hojen eller inte. Jag har tillgång till en bra kompressor och airbrush och grejer och köper givetvis riktig färg och klarlack etc. Hojen ska isåfall bli helt gul, med svarta Honda dekaler. Fälgarna lackas om från röd till guld, samma färg som ramen har. Detta gör jag isåfall själv och med hjälp av min far, som har lite erfarenhet.
Eftersom det är en ljus färg borde det kunna bli snyggt även om det inte är proffslackat ?
Det blir dessutom billigt, alltsammans under 1000:- och en hel del slit.
Grejen är bara om det är värt besväret, hojen ska säljas om ca 14 månader då det är dags för 25kwhoj. Jag köpte den i höstas och betalade därför bara 11.500, i nuvarande skick kommer den nog att vara värd några lappar till till våren, och den borde ju bli värd ännu lite mer om den ser riktigt fin ut, och jag vill självklart ha ut så mycket som möjligt för den, då alla de pengarna + mer ska gå till 25kw hojen.
Vad tycker ni ?
Ska jag lacka om, eller borde jag vänta och eventuellt lacka om nästa hoj ?
(Eftersom jag inte är någon höjdare i PS och inte har någon "modell"bild på hojen, får ni använda er fantasi för att lista ut hur den kommer se ut)
Eftersom det är en ljus färg borde det kunna bli snyggt även om det inte är proffslackat ?
Det blir dessutom billigt, alltsammans under 1000:- och en hel del slit.
Grejen är bara om det är värt besväret, hojen ska säljas om ca 14 månader då det är dags för 25kwhoj. Jag köpte den i höstas och betalade därför bara 11.500, i nuvarande skick kommer den nog att vara värd några lappar till till våren, och den borde ju bli värd ännu lite mer om den ser riktigt fin ut, och jag vill självklart ha ut så mycket som möjligt för den, då alla de pengarna + mer ska gå till 25kw hojen.
Vad tycker ni ?
Ska jag lacka om, eller borde jag vänta och eventuellt lacka om nästa hoj ?
(Eftersom jag inte är någon höjdare i PS och inte har någon "modell"bild på hojen, får ni använda er fantasi för att lista ut hur den kommer se ut)