"Lacka" skinnställ...

Linusp3

Ride me like you stole me!
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
Honda XRV 750
Är det ingen här inne som har kommit på idén att "lacka" sitt skinnställ? Fatta va fräckt att spraya om skinnstället till en stålmannendräkt... :yoparty

Edit: Ållrajt... jag är full.

Last edited:

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Linusp3 skrev:
2518031 Är det ingen här inne som har kommit på idén att "lacka" sitt skinnställ? Fatta va fräckt att spraya om skinnstället till en stålmannendräkt... :yoparty

Full eller?:rolleyes:

Dumaste jag använt sprayburk på var ett bakdäck:arsele

Linusp3

Gick med
22 Aug 2005
Hoj
Honda XRV 750
Mr Helmut skrev:
2518054 Full eller?:rolleyes:

Dumaste jag använt sprayburk på var ett bakdäck:arsele

Jajjemen. Men spray på däck låter faktiskt snäppet dummare... Varför, ville du bakslangen i neongult eller? :hihi

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Linusp3 skrev:
2518031 Är det ingen här inne som har kommit på idén att "lacka" sitt skinnställ? Fatta va fräckt att spraya om skinnstället till en stålmannendräkt... :yoparty
Edit: Ållrajt... jag är full.

En rätt rolig grej är att stryka svartfärg på ett par bildäck, lägga ett ljust men slitet och skitigt skinnställ på sniskan framför bilen och köra över det.

Man ser rätt ruggad ut sittande på hojen med bilspår tvärs över ryggen kan jag säga.
Bilister vågar inte tuta på en sån kille som glider mellan köerna: "han ser ju helt härjad och oförbätterlig ut ändå".

/J

Linusp3

Gick med
22 Aug 2005
Hoj
Honda XRV 750
Jörgen Karlsson skrev:
2518091 En rätt rolig grej är att stryka svartfärg på ett par bildäck, lägga ett ljust men slitet och skitigt skinnställ på sniskan framför bilen och köra över det.

Fan, det var ju också ganska lysande!!! Grymt.

Ricky79

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2005
Hoj
R1-03 och R1-01
Istället för att lacka om stället kan man designa sitt eget som jag gjort via Jernbergs som ligger i Malung! Man får mallar som du kan färglägga och rita in motiv eller liknande. Åker även dit för att få mått som passar efter enbart dig!
Du blir garanterat ensam om det stället!

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Linusp3 skrev:
2518087 Jajjemen. Men spray på däck låter faktiskt snäppet dummare... Varför, ville du bakslangen i neongult eller? :hihi

ne tyckte silver var coolt så sprayade däket (när det var monterat) Dock fick jag en viss känsla av att däcket lixom torkade lite fortare efter det:rolleyes:

Var ca 12 år och hade en cross:yoparty

Linusp3

Gick med
22 Aug 2005
Hoj
Honda XRV 750
Ricky79 skrev:
2518100 Istället för att lacka om stället kan man designa sitt eget som jag gjort via Jernbergs som ligger i Malung!

Ja, men om jag minns rätt kostar en sparayburk på Statoil ca 50:-. Vill man ha ett specialdesajnat skinnställ får man säkert betala 8450 kronor mer?! Allt för att driva den dumma diskussionen, startad av mig, vidare. :rolleyes:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Det finns faktiskt läderfärg. Polarn hade ett svart Dainese Luce som hade vit dekor som han färgade till gult.

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2022 HD PanAmerica 1250, 2017 Vespa GTS300
Mitt första ställ (när jag var 16 år) var svart med vita revärer. Det tyckte jag inte var snyggt, så jag sprayade revärerna med svart läderfärg. Det blev både snyggt och hållbart, så visst går det :tummenupp

mooslund

våga vägra vinter
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
nada just nu
Jörgen Karlsson skrev:
2518091 En rätt rolig grej är att stryka svartfärg på ett par bildäck, lägga ett ljust men slitet och skitigt skinnställ på sniskan framför bilen och köra över det.

Man ser rätt ruggad ut sittande på hojen med bilspår tvärs över ryggen kan jag säga.
Bilister vågar inte tuta på en sån kille som glider mellan köerna: "han ser ju helt härjad och oförbätterlig ut ändå".

/J

:D :tummenupp Fan va klockrent! det ska jag göra med mitt gammla skitställ som jag åker i!

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
mooslund skrev:
2519530 :D :tummenupp Fan va klockrent! det ska jag göra med mitt gammla skitställ som jag åker i!

Vad roligt!
Lägg upp en bild när du är klar!
/J

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...