Lacka styrhalvor.

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Jag har nu silverfärgad styrkrona samt styrhalvor. Har nu köpt en svart styrkrona istället för att skicka iväg den på pulverlack. Finns det någon tålig svart sprayfärg man kan lacka styrhalvorna med själv, hur blir hammarlack?

08_1_b.JPG
 

monsterkeso

Får jag bajsa på din fis.... ?
Gick med
24 Jan 2006
Ort
Gnesta
Hoj
Ex ärr fyrahundra, Xr 75e
FUBAR skrev:
Jag har nu silverfärgad styrkrona samt styrhalvor. Har nu köpt en svart styrkrona istället för att skicka iväg den på pulverlack. Finns det någon tålig svart sprayfärg man kan lacka styrhalvorna med själv, hur blir hammarlack?
FUBAR skrev:
Personligen tycker jag att hammarlack överlag suger stenhårt, blir så knepig yta på den, typ "fet".... Jag själv har tillgång till en sorts svart-matt färg som jag köper av en firma som renoverar startmotorer o generatorer. Den är otroligt slitstark samtidigt som den är som en sorts rostgrund.... Kan ta rda på vad den heter o vart man hittar den...
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
monsterkeso skrev:
FUBAR skrev:
Jag har nu silverfärgad styrkrona samt styrhalvor. Har nu köpt en svart styrkrona istället för att skicka iväg den på pulverlack. Finns det någon tålig svart sprayfärg man kan lacka styrhalvorna med själv, hur blir hammarlack?
FUBAR skrev:
Personligen tycker jag att hammarlack överlag suger stenhårt, blir så knepig yta på den, typ "fet".... Jag själv har tillgång till en sorts svart-matt färg som jag köper av en firma som renoverar startmotorer o generatorer. Den är otroligt slitstark samtidigt som den är som en sorts rostgrund.... Kan ta rda på vad den heter o vart man hittar den...

Ja det hade varit schysst. Men den behöver väl inte vara speciellt slitstark?! Styrhalvorna är ju inte speciellt utsatta. Det kanske räcker med en svart spraylack från biltema samt lite klarlack eller :va
 

monsterkeso

Får jag bajsa på din fis.... ?
Gick med
24 Jan 2006
Ort
Gnesta
Hoj
Ex ärr fyrahundra, Xr 75e
FUBAR skrev:
Ja det hade varit schysst. Men den behöver väl inte vara speciellt slitstark?! Styrhalvorna är ju inte speciellt utsatta. Det kanske räcker med en svart spraylack från biltema samt lite klarlack eller :va


Jag vet inte, men eftersom det eventuellt hänger nycklar och skramlar där så kanske det blir lite nött...
Med klarlacken på så blir det inte matt längre...
Men det e ju klart att du kan prova med sprayburk, blir ju bara så tunnt lager färg då, om man inte typ lackar 300 ggr....
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top