Cyren skrev:Jag skulle vilja lacka min tank i mattsvart, men jag är osäker på hur den reagerar när den får bensin på sig. någon som vet?![]()
philsson skrev:på de flästa offroadhojarna är det plasttank och då går det inte iom att de andas det skulle innebära vid lackering att lacken skulle släppa inifrån vilket inte är så lyckat.
Det viktiga är att det är 2 komponents klarlacken med härdare i. Hur du än gör kommer ingen lack någonsin att tåla bensin fullt ut men har du en 2 komponents lack med härdare i så kan du inte få det mycket bättre men som sagt, plasttank ska man inte lacka, köp en ny istället i den färg du vill ha. Det blir tom billigare än att lämna in en tank för lackering.Ljunghusen skrev:Du får ju lägga (matt) klarlack över så tål den bensin
philsson skrev:Det viktiga är att det är 2 komponents klarlacken med härdare i. Hur du än gör kommer ingen lack någonsin att tåla bensin fullt ut men har du en 2 komponents lack med härdare i så kan du inte få det mycket bättre men som sagt, plasttank ska man inte lacka, köp en ny istället i den färg du vill ha. Det blir tom billigare än att lämna in en tank för lackering.
Förstår inte vad du menar med att återställa tanken. Har den blitt solblekt eller? Isf är det ju bara till att beställa en originaltank?.Cyren skrev:äh, då blir det till att behålla den som den är då![]()
![]()
philsson skrev:Förstår inte vad du menar med att återställa tanken. Har den blitt solblekt eller? Isf är det ju bara till att beställa en originaltank?.
bilwax?.Cyren skrev:Ja, den är blek i färgen. Men en orginal tank kostar ganska mycket. Men de finns alltså inget mirakelmedel som kan göra det lite bättre?
Kan man inte köpa bensinfast färgphilsson skrev:Det viktiga är att det är 2 komponents klarlacken med härdare i. Hur du än gör kommer ingen lack någonsin att tåla bensin fullt ut men har du en 2 komponents lack med härdare i så kan du inte få det mycket bättre men som sagt, plasttank ska man inte lacka, köp en ny istället i den färg du vill ha. Det blir tom billigare än att lämna in en tank för lackering.
CRMaeger skrev:Lånar denna tråd lite, har med lackering o göra så. Vad använder ni som har målat om kåpor för färg? Plastkåpor alltså. Vill veta vilken sorts färg ni använder för att det ska sitta kvar?
spectre skrev:ifall du ska lacka crmen så ska du ha mjukmedel i färgen så den inte spricker när plasten böjs. Nu kommer alla skriva att det inte funkar men det gör det, vred fan min framskärm 347329487239432 miljarder varv när jag klotade och den vart bara repig
Slipbert skrev:Hur fan trillade du om du vred den så många ggr? :kocko
spectre skrev:Om jag får låna din hoj så ska jag visa exakt hur jag gjorde![]()
Verkligen? hmm fan där rök den iden, men hur är det med akvarellfälg?seyou skrev:Inte med vattenfärg iallafall.
Har jag hört![]()
CRMaeger skrev:![]()
![]()
![]()
Ok, det ska jag tänka på, men vad för färg. Min polare målade sina kåpor till sin mt och efter första tvätten var färgen borta.
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |