Nikel
Gudomlig sporthojare
Lackera med spräyburk blir bra om man gör rätt, lackerade motorkåperna på choppern med silver och klarlack. slipa ner den gammla färgen med 60 papper,, ja GroV GROV GroV. sedan lackar du ett någolunda tjockt lager väntar 10 min ett lager till, vänta 10 min å ett till. sen låter du det torka under natten eller ett dygn, jag låter det torka under natten för jag forcertorkar med 75w diskolampa i min lackerarlåda det blir runt 30 grader i den. å det torka snabbt då. sedan lägger jag 2 till 3 lager klarlack på samma sätt. när detta torkat så sitter det ordentligt och färgen flagar inte, det blir även spegelblankt. OBS... Många tror att det torkar som det står på burken men det stämmer inte, 3 lager klarlack torkar på runt 2 dagar, men visst kan man montera det efter 3 timmar med då slits färgen väldigt lätt.
men jag rekomenderar inte att lackera tanken med spräy. inte för att det inte håller utan för att det e väldigt svårt att få det snyggt. jag ska lackera en mt tank nu med flammor i pearl och det använder jag färgspruta till..
Glömm inte att spräy ska ha samma förtuning. har du bas med lacknafta så MÅSTE klarlacken vara med lacknafta annars blir det Skit skit o åter skit.
//Niklas
men jag rekomenderar inte att lackera tanken med spräy. inte för att det inte håller utan för att det e väldigt svårt att få det snyggt. jag ska lackera en mt tank nu med flammor i pearl och det använder jag färgspruta till..
Glömm inte att spräy ska ha samma förtuning. har du bas med lacknafta så MÅSTE klarlacken vara med lacknafta annars blir det Skit skit o åter skit.
//Niklas