Lackerare hjälm Sthlm?

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Är ute efter att få hjälmen lackad. Har talat med ett par airbrushartister, är dock mer ute efter en "fabrikslackad" look. Någon som kan göra något dylikt i Sthlmsområdet månne?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Har du en gnutta kreativ energi så kan man faktiskt göra grovjobbet själv. Slipa av hela hjälmen och be en vuxen lägga grundfärgen med tvåkomponentlack. Sen maskerar du som du behagar och sprutar på vattenbaserad akryl tills du är nöjd. Sen ber du samme vuxne att klarlacka det hela. Blir som fabriks om man är noggrann!

Bättre tips än så kan jag inte komma med, tyvärr. Det är jävligt najs att kunna säga att man lackade skiten själv. Om det blev bra, vill säga.

Bonnie850

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Triumph 1965
Motivlack

Hej, jag säljer hjälmar och sprang på min kund och undrade varför han bytt hjälm?
- Icke sa han , jag fick den lackad av Christian Svall på Freehand i Norrköping.

Skitsnyggt jobb, helt enkelt

/ Micke

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Ska kika.

Last edited:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Kolla in flickan.com också, hon är grym på att lacka hjälmar! Hon har en hel del riktigt snygga i sitt galleri på hemsidan :tummenupp

Jo, men hon kör väl mest airbrush? Har en kanonduktig airbrushartist som jag kan gå till, men det tenderar bli lite mer "tecknat". Är mer ute efter en ren lacklook. :tummenupp

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jo, men hon kör väl mest airbrush? Har en kanonduktig airbrushartist som jag kan gå till, men det tenderar bli lite mer "tecknat". Är mer ute efter en ren lacklook. :tummenupp
Hon kan nog säkert lacka precis just det du vill, men har du nån på hemmaplan så är det ju antagligen smidigare om det bara ska vara ren färg som raggarstripes, istället för att skicka hjälmen till Gnarp :rolleyes:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Hon kan nog säkert lacka precis just det du vill, men har du nån på hemmaplan så är det ju antagligen smidigare om det bara ska vara ren färg som raggarstripes, istället för att skicka hjälmen till Gnarp :rolleyes:

Ska vara lite blandat. :D

Anledningen till min fråga är att jag har diskuterat med en duktig airbrushare (i brist på bättre uttryck) strax söder om stan, och en i klubben som också är inne på att göra det var nere och pratade med honom (själv fick jag förhinder dagen ifråga). Efter diskussion framkom det att flera av de saker jag (och han, för den delen) ville göra, gjorde sig bäst av en lackerare snarare än en airbrushare.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Ska vara lite blandat. :D

Anledningen till min fråga är att jag har diskuterat med en duktig airbrushare (i brist på bättre uttryck) strax söder om stan, och en i klubben som också är inne på att göra det var nere och pratade med honom (själv fick jag förhinder dagen ifråga). Efter diskussion framkom det att flera av de saker jag (och han, för den delen) ville göra, gjorde sig bäst av en lackerare snarare än en airbrushare.
Lackerare = stora ytor och airbruschare = detaljer? :va

Borde inte en airbruschare kunna lacka större ytor lika bra, men en lackerare kan kanske inte göra så mycket coola detaljer? :va

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Lackerare = stora ytor och airbruschare = detaljer? :va

Borde inte en airbruschare kunna lacka större ytor lika bra, men en lackerare kan kanske inte göra så mycket coola detaljer? :va

Det hade något med upplösning, teknik och finish att göra. T.ex. användning av fotofilm kontra airbrusha från scratch.

CharlotteE

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2010
Hoj
Honda CBR1000RR -08
Kolla med lackarmatte här på forumet om han kan tänka sig göra sådant. Han lackade min Repsol efter jag reparerat den, han är grym. -Blev klockers. Han håller till i Sthlm. :tummenupp

Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...