Lackning av vindruta

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Har nogon provat att lacka innsidan av vindrutan for at få den svart?. Håller det? blir det snyggt?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Nej, det blir för jävligt. Köp ett tonat kåpglas om du måste, men lämna originalet orört. Det betalar sig vid försäljnxing.

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Jag hade 10000 ggr hellre tagit ett orginalglas på den hojen jag köpte nu, nu sitter det ett sunkigt (iofs helt och rent, men fult, och dessutom kolsvart) double-bubble glas på den.
Hojen hade varit värd mer för mig med ett orginalglas. Därför ska jag köpa ett...

//Anders.

Jonathan

Guest
Arctic#1 skrev:
Har nogon provat att lacka innsidan av vindrutan for at få den svart?. Håller det? blir det snyggt?

Japp jag har. Det innan var sprejat med biltemas toningsfärg(!), vilket givetvis släppte och såg skit ut. Lackade hela kåpan blanksvart, och jag tycker i alla fall att det blev bra. Kåpan sitter så lågt orginial ändå så det går inte att se nåt i alla fall.

Jonathan

Guest
Vsundelin skrev:
Tona glaset med solfilm borde väl fungera ? :va

Det är nog inte att rekomendera. Då kåpglaset är välvt på alla omöjliga vis, så kommer nog filmen att krulla sig etc.

men det är bara vad jag tror:)

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Någon hade gjort en dylik sak på min fd. Suzuki. Det såg fördjävligt ut. Lacken var bubblig, ojämn och hade släppt lite här och där.
Investera hellre i ett färgat glas. Kolla priser tex utomlands ifall du tycker det är dyrt här.
www.louis.de hade ganska stort sortiment kommer jag ihåg.

Vsundelin

åka hoj =)
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
ingen alls för tillfället..
Mito mannen skrev:
Det är nog inte att rekomendera. Då kåpglaset är välvt på alla omöjliga vis, så kommer nog filmen att krulla sig etc.

men det är bara vad jag tror:)

Det är nog mycket möjligt att det krullar sig. Men man kan ju altid prova att köpa en rulle solfilm och se hur det går, Kanske blir ett billigt snyggt glas. Istället för ett dyrt snyggt glas :va :tungan :3freak

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Vill man inte lägga ut pengarna på ett tonat glas går det ganska bra att lacka med transparent färg, sån alla skulle ha på baklyktor och blinkers för några år sedan.

Det håller, men om man tycker att resultatet duger är upp till var och en. Gjorde det på en gammal Suzuki jag hade tidigare för jag tyckte inte den var värt ett nytt glas. Det såg naturligtvis inte ut som en tonad ruta riktigt, men ingen märkte nåt om de inte tittade närmare...

magix

ack värmeland du sköna
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
YZF-R1+
Arctic#1 skrev:

Ja mä matt svart färg och det har nu suttit i 2 säsonger och är lika snygt än har inte släpt nått :yoparty

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati