Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Torde vara bland de prisvärdaste.Jag köpte två ctek för 10-15 år sedan, bådas MODE-knapp började strula tämligen omgående.
Vilken prisvärd laddare ska man köpa idag för att enbart ladda småbatterier vintertid?
Klonkladdaren funkar fint till båten, jag håller inte på med en massa räddningstrix utan byter när batteriet börjar konstra.
Batteriladdare 6/12 V, 1,5 A
En digital intelligent batteriladdare lämplig för motorcykelbatteri och mindre bilbatteri med kapaciteten 5-45 Ah. Fungerar till AGM, GEL, WET samt LiFePO4 batteri via valbart laddningsprogram. Det är en smartladdare som via 3-stegsladdning säkerställer effektiv och skonsam laddning samt...
www.biltema.se
Väljer man AGM läge laddar den batteriet med 0,8 A till spänningen närmar sig 14,3 Volt, då minskar strömmen till 0,2 A, den avbryter laddningen vid ca 14,3 Volt
Väljer man Litium läge laddar den batteriet med 1,5 A till spänningen närmar sig 14,3 Volt, då minskar strömmen till 0,2 A, den avbryter laddningen vid ca 14,3 Volt
Den har minne men jag kunde inte upptäcka någon underhållsfunktion
MEN underhållsladdning är lätt löst med ett tidur som bryter bort 230 VAC i 15 minuter och sedan kopplar till 230 VAC igen för då startas en ny laddningscykel med 0,8 A eller 1,5 A beroende på vad den var inställd på sist.
Övrigt: I * / Frostläge bryts laddning vid ca 14,6 Volt.
Tidur
Dygnstimer, inomhus, 2 st.
Timer för inomhusbruk som är jordad och petsäker. Den har fasta segment (15 minuters intervall) som kan tryckas in/dras ut för önskad kopplingstid. 48 on/off program. Med omkopplare för timer eller kontinuerlig drift.
www.biltema.se
Last edited: