ladda spel från ftp servrar, tips!

steelbeam

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
allt sålt, men en mini nu iaf.
bissmark skrev:
Som sagt, sök efter "BBB", "bolina" eller "HSB", så kan du få till en hygglig nerladdninghastighet...

Ok! Denna länk: http://se.hublist.org/ vet jag att jag kan söka hubbar på, men den funkar inte nu iaf!! Tänkte om nån hade adresser på lager tills ikväll typ :)

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
NU har mina nerladdningar avbrutits för tredje gången :4skrika

Går det att återuppta nerladdningar som har "försvunnit" ur programmet?

Kan tilläggas att jag använder burst.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Nån vänlig själ som kan förklara hur man ska bete sig på den där "pirate bay"-sidan? Testade bittorrent när det kom men fastnade aldrig för det, visste inte att det var så stort nu direkt.
Behöver jag bara programmet och sen är det bara att tanka och låta det vara öppet för alla?

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Dee_cati skrev:
Nån vänlig själ som kan förklara hur man ska bete sig på den där "pirate bay"-sidan? Testade bittorrent när det kom men fastnade aldrig för det, visste inte att det var så stort nu direkt.
Behöver jag bara programmet och sen är det bara att tanka och låta det vara öppet för alla?

Ja. "Nackdelen" med PB är att det inte är en ratio-site. Man kan diskutera för- och nackdelar, men om man har sjyst lina och inte har något emot att seeda lite så är torrentbits överlägsen om man letar nya rellar.
Att PB inte är ratio innebär ganska ofta att de som tankar inte seedar när de är färdiga, utan kopplar helt sonika ner. Detta får naturligtvis följden att hastigheten för de som tankar sjunker. Fördelen med PB framför torrentbits torde vara att det inte bara är de nyaste rellarna som finns. Det går att hitta lite av varje där, på torrentbits är det bara "legitima" releaser från etablerade grupper.

På torrentbits får du inte tillgång till de nya rellarna direkt om du inte har en share-ratio på minst 0.95, vilket får effekten att många fortsätter seeda efter avslutad nerladdning, för att bibehålla sin ratio.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Vart hittar jag dessa torrentbits då? Prövade PB nu men det gick inget vidare, låg på runt 50kb/s och hela min dc-download sjönk från overall 700kb/s till 120kb/s!!!! Men så är det väl att ha telias adsl, suger getpung :(

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Skalman skrev:
Förutom de faktorer att det sällan eller aldrig finns nya rellar där. Och finns det så är där antingen inga slots eller segt som faen. Plus att användarna ofta har den osmakliga förmågan att alltid packa upp sina filmer, så att man inte har en aning om vad det är för release man laddar ner.

DC funkar bra för äldre spel/program/releaser, men vill man ha det senaste direkt när rellegrupperna släpper dem är det BT/usenet som gäller.
Och, ja, jag är inne på sweden-hubbarna, maximumspeed-hubbarna, diverse andra BBB-hubbar samt några utländska.
Som Dumifuling sa, har man tillgång till BRA hubbar så behövs inget annat än DC.

Men, det är ju likadant där. Hur får man tag på en bra hubb? Privata kontakter....precis som med ftp...

Synd.. ;)

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Dee_cati skrev:
Vart hittar jag dessa torrentbits då? Prövade PB nu men det gick inget vidare, låg på runt 50kb/s och hela min dc-download sjönk från overall 700kb/s till 120kb/s!!!! Men så är det väl att ha telias adsl, suger getpung :(

Att din dc-dl sjönk beror antagligen på det redan etablerade fenomenet med köade svar från uploaden. Torrentbits connectar nämligen inte till 1 peer utan till en helsikes massa, vilket gör att du får desto fler svar från uploaden.
Tekniken heter BitTorrent, torrentbits är en sida med torrents, precis som PB, och finns på www.torrentbits.org. Fast det är inte helt enkelt att få konto där, de tar max 100.000 användare och det är maxat mest hela tiden. Fast de rensar hela tiden inaktiva konton, så det är bara att försöka igen.

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Försök att få ett konto på torrentbits, har precis fått mitt & fy fan va godis det finns där.... :banana :yoparty

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Gumpa skrev:
Försök att få ett konto på torrentbits, har precis fått mitt & fy fan va godis det finns där.... :banana :yoparty

Jepp, se bara till att ha uppat 9.5gig med en shareratio på 0.95 eller bättre så får du tillgång till de nya rellarna tämligen omgående. Efter ca 1 månad plockas de vanligen ner.

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
DC suger absolut inte!
Som sagt innan, har man rätt förutsättningar så blir de driv i skiten.
Torrent måste man ju ladda massor från för att få bra speed :fatta!

Ancient hubbarna är klart bäst :Bugar

bbb.ancient.se 60 Gb share, 3 slots. Den seriösaste hubben ja hittat :tummenupp

Tanka alltid rar, får du dålig nerladdning från en person är det bara att tanka samma arkiv från en annan så kommer man snart upp i 1mbit/s.

Maximumspeed hubbarna suger hårt, med slöa uppkopplingar o folk som disconnectar hela tiden..

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
mjukis skrev:
DC suger absolut inte!
Som sagt innan, har man rätt förutsättningar så blir de driv i skiten.
Torrent måste man ju ladda massor från för att få bra speed :fatta!

Ancient hubbarna är klart bäst :Bugar

bbb.ancient.se 60 Gb share, 3 slots. Den seriösaste hubben ja hittat :tummenupp

Tanka alltid rar, får du dålig nerladdning från en person är det bara att tanka samma arkiv från en annan så kommer man snart upp i 1mbit/s.

Maximumspeed hubbarna suger hårt, med slöa uppkopplingar o folk som disconnectar hela tiden..

Brukar ta ungefär 10 sekunder innan jag har full throttle (1.25MB/s) på torrentbits. För övrigt krävs det inte mycket för att komma upp i 1mbit/s men du menade kanske 1MByte/s....

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Skalman skrev:
Brukar ta ungefär 10 sekunder innan jag har full throttle (1.25MB/s) på torrentbits. För övrigt krävs det inte mycket för att komma upp i 1mbit/s men du menade kanske 1MByte/s....

Kan ha varit så att jag menade så... :tungan :död

iiii sorry

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S