Klockringaren
nissenys
Shorai har Lifepo4 , det skiljer i batterikemi mot lipo
Verkar fortfarande saknas smidiga lågprisalternativ för lipofe4.
Hojens laddning är inget problem den ger sina 14,4V om du har en frisk laddregulator. Vad lithiumbatterier inte tål är smarta blyladdares desulfaterings-funktion som ger 19V intermittent.Om man nu behöver så speciell laddare för att sköta ett lipo batteri hur funkar det då med hojens egna laddning kan inte det också förstöra batteriet? Eller ge dålig laddning? Funderar på att skaffa ett framöver.
Hojens laddning är inget problem den ger sina 14,4V om du har en frisk laddregulator. Vad lithiumbatterier inte tål är smarta blyladdares desulfaterings-funktion som ger 19V intermittent.
Ladda med speciell lithiumanpassad smartladdare eller med billigaste dumdum laddaren.
Vad tror du om detta?
Min Ctek 25000 verkar ge 25*A/13.6*V vid Supply och det är väl en konstant fin ström. Funkar det om jag låter den vara på någon timme bara och sedan ta bort för att ladda för länge är väl inte bra?
Det är en påtagligt kass ide att ladda batteriet med 25A.
Prisvärt!
Är IMAX B6AC V2 PROFESSIONAL BALANCE CHARGER/DISCHARGER det bästa mest prisvärda valet?
tack
View attachment 429955
Då siktar jag nog på en IMAX B6AC V2 så finns det mer användningsområden än bara LiFe.
Är det rek att ha något skydd mot urladdning så man inte dödar batteriet? När jag läser lite så kan det gå väldigt fort att döda batteriet helt om strömmen på hojen står på av misstag och laddar ur.
Biltema har en laddare för LiFePO4 numera:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/E...riladdare-Litium-LiFePO4-12-V-4-A-2000037465/
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|