laddregulator fzr 600. snabba svar!

xanlar

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
98, Yamaha, YZF750sp
Min vän Patrik, fluxir på forumet, skulle köra upp till Arjeplog från Örebro idag. Men i Umeå gav laddregulaorn upp och panik uppstod.
därför har han bett mig att ställa några frågor:

passar en laddregulator från en fzr 600 -94 på en 91:a?

passar en laddregulator från R6 på 91:an?

Patrik är väldigt tacksam för snabba svar. MVH Andreas
 

Bhult

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Ort
Borås
Hoj
mmmm
laddregulatorer brukar va samma olika färget på kablar bara så.. det e en liten gissningslek..
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Kolla yamaha listan på http://www.electrexworld.co.uk

Vad jag kan se är det samma regulator på alla årsmodeller av fzr600, och den är inte samma som någon av R6:eek:rna (fanns två olika regulatorer beroende på årsmodell)
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Tror det är samma regulator till olika års av fzr:en.

Den från R6 passar om man kopplade om 1-2 kablar, ska tydligen finnas ett diagram upplagt här på Sh nånstans?
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
<micke> skrev:
2379587 Tror det är samma regulator till olika års av fzr:en.

Den från R6 passar om man kopplade om 1-2 kablar, ska tydligen finnas ett diagram upplagt här på Sh nånstans?


nu har jag lyckats få tag i en dator. om någon vet var diagrammet ligger eller kan förklara hur man skall göra för att en annan rvegulator ska passa skulle det vara guld värt!!

jag har en regulator till en FZR 600 -94 men den verkar inte vara likadan?? Hur kan jag få den att passa???
jag sitter nu i arjeplog och hojen står hos en moppefirma i umeå, jag måste hämta hojen senast på fredag och om jag skall hinna få delarna hit innan dess så måste jag veta nu!!
om du vet hur jag kan lösa problemet får du gärna ringa mig på 0703-653724

Tack på förhand!

Mvh Patrik Börjesson
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Jag hade samma problem som du, började leta efter det här diagramet här på Sh men det verkade spårlöst försvunnet. La ner dem planerna.

Många moppe/cykel handlare har "jofrab" som leverantör. Där beställde jag min regulator. Leverans tid är 1 dag och ev. 2 dagar upp till norrland!

Gå in på www.jofrab.se leta fram artikel nummer sen ber du handlaren beställa en regulator åt dig fortare än kvickt!

Själva bytet går jättefort, den sitter ju bakom vänster sidokåpa! Allt som krävs är en stor skruvmejsel Ph3!!!

Så löste jag mitt problem iaf. Regulatorn var identisk med orginal och kosta 800-900:- nånting. :tuttar
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top