Ladies & Gent´s, min nya räser

Dali

Rekord i dekaltrimning
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj :-(, MG TF160
Av ren slump sålde jag min Aprilia RS250 och i samma veva hitttade jag min nya leksak...

Här är min nya räser, fullt dekaltrimmad

Honda RS125R -95 ex. Jonas Engekbrektsson

Efterlyser fler som börjar köra räser, SKITKUL!!!

Bifogat

• hojen1.gif
    hojen1.gif
    74.6 KB · Visningar: 446

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Jag har hört att den har samma effekt på en R1 som ett stenskott..... om man tar i ordentligt. :crash

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Men det är fräckt med ny leksaker! Dax att Håkan får stryk också!

Iom att vi nu sett Chris och Filip i ett par år nu så är frågorna som hopar sig självklara:
-hur många ras har du råd med i år?
- när ska du gå i mål första gången? 2005?

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
Kommer förhoppningsvis, Kanske (och en massa andra tveksamma ord) köpa en sån där liten sak nån gång... :bow
Vågar man fråga vad du betalade?? Eller hur mycket ligger en 94-95:a på??

HA DE GÔTT

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Dali skrev:
Av ren slump sålde jag min Aprilia RS250 och i samma veva hitttade jag min nya leksak...

Här är min nya räser, fullt dekaltrimmad

Honda RS125R -95 ex. Jonas Engekbrektsson

Efterlyser fler som börjar köra räser, SKITKUL!!!

Skönt att se att det finns ett liv för hojen..och dig...efter Sviestad. Den är definitivt snyggare än sist jag såg den :rolleyes: Lycka till med den och hoppas verkligen det blir mer köra än skruva.

Hälsningar
125-torpederad R1:a :D

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Man får gratulera! Hoppas att ni kommer att trivas bra ihop framöver. Vad tror du förhållandet blir mellan köra/skruva på hojen? :p

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Relapse skrev:
Man får gratulera! Hoppas att ni kommer att trivas bra ihop framöver. Vad tror du förhållandet blir mellan köra/skruva på hojen? :p

Det var ett jäkla tuggande.... :rolleyes:

Mina "ras" har bestått av

1st Kolvnyp (Sånt händer på maskiner med lite trimningsgrad)
1st trasig kabelsko
1st omnikasilad cylinder

Motorraset på traktorn kostade 5-6ggr mer än dessa tillsammans....

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Chris Ash skrev:
Det var ett jäkla tuggande.... :rolleyes:

Mina "ras" har bestått av

1st Kolvnyp (Sånt händer på maskiner med lite trimningsgrad)
1st trasig kabelsko
1st omnikasilad cylinder

Motorraset på traktorn kostade 5-6ggr mer än dessa tillsammans....

Var det ett nyp nu senast?! Gött att det inte var värre.

"Tugget" bottnar i den stilla undran över hur ni står ut med frustrationen att det ska vara så svårt att komma fram. Nu har du väl inte nått nivån "oförståelig" än men jag hade personligen aldrig orkat med att som Filip inte komma i mål på ett helt år... Envishet kanske kommer med hojvalet?

Dali

Rekord i dekaltrimning
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Knock on wood men hojen har hållt två träningar :bow Få se om den håller sig till Bikeweek. Skillnaden mellan mig och Filip är att jag har hälften så mycket att haverera.

Jag har aldrig mekat tidigare men jäklar vad lätt det är t ex att byta en kolv. Chrille du skulle knappt fått av tanken innan en räser har bytt kolven och är tillbaka på banan :fakta

Jag har en tendens att vurpa då och då,
ibland när Zoulfly hälsar på :hej
är det skönt att veta att det inte blir så farligt mycket att byta på.
(det rimmar)
Tänk stackars Karen som vurpar var och varannat lopp OOOOhhhff DYRT!!!!

Bara tiden kan visa hur tungt vatten jag har tagit över huvudet...

Dali

Rekord i dekaltrimning
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ludde skrev:
Kommer förhoppningsvis, Kanske (och en massa andra tveksamma ord) köpa en sån där liten sak nån gång... :bow
Vågar man fråga vad du betalade?? Eller hur mycket ligger en 94-95:a på??

HA DE GÔTT

Man får betala mellan 30´- 35´kr. Hittar man en under 30 ska man syna den rätt hårt.
Det jag gjorde innan köpet var att jag ringde runt till lite erfaret folk och frågade om cykeln och dess förare.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Chrille skrev:

"Tugget" bottnar i den stilla undran över hur ni står ut med frustrationen att det ska vara så svårt att komma fram. Nu har du väl inte nått nivån "oförståelig" än men jag hade personligen aldrig orkat med att som Filip inte komma i mål på ett helt år... Envishet kanske kommer med hojvalet?

Nej, det var den trasiga kabelskon som gjorde att hojen tände helt slumpartat.

Det att Filip inte kom i mål i fjol berodde väl mer på honom än på hojen....

Det som gör att jag "står ut" är att det är oftast enkla och billiga fel, dessutom är det döden att meka standardhoj men faktiskt ganska kul att skruva racer.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chrille skrev:

Hehe, har försökt förklara det för dig, men det går liksom inte in, hojarna är så brutala att köra att mekandet och slitet är värt varenda minut. Så fast jag inte kom i mål en enda gång förra året, så satt jag med ett flin upp till öronen på i stort sett varje pass och insåg att det skulle ta ett tag innan jag tämjde maskinen både vid sidan av banan och på banan..
I år har jag inte haft några maskinella problem, förutom en blåst insugspackning, så inget som kostat mer än 8kr har gått sönder i år, däremot har jag haft fjädringsproblem i år, men de hoppas jag nu är lösta till bikeweek iaf.
Vurpan som niklas gjorde på falkenberg med min cykel kostade 2000kr, nu vart den lite onödigt dyr, för min "alu-kille" har tagit semester och vi fick beställa originalprylar, vilket gjorde att det kostade sådär 5-600kr mer än det hade gjort annars.

Så Dali :tummenupp Men, följ skötselråden minutiöst, det innebär att man kontrollerar saker efterhand också, att man går över skruv och bult, kollar hur kolvringar löper, fastän det inte är "dags för service" ännu. Normalt är att man river och kollar topp/cylinder/ kolv på kvällen under ett race, och det är fixar man snabbt själv.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
oFFkeFF skrev:
Hehe, har försökt förklara det för dig, men det går liksom inte in, ....

Det är ju det jag säger - Jag förstår det inte.

Jag hade personligen inte haft ork, men en av anledningarna till att vi har kul är väl att vi inte är lika hela högen. ...välklippta o så.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chrille skrev:
Det är ju det jag säger - Jag förstår det inte.

Jag hade personligen inte haft ork, men en av anledningarna till att vi har kul är väl att vi inte är lika hela högen. ...välklippta o så.

Hehe, och ändå ha åsikter om sådant du inte förstår? :rolleyes:
Vi ska nog kunna få dig att förstå, ett mission som nog kan skapa lite blod svett och tårar, men roligt blir det nog ;)

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
oFFkeFF skrev:
Hehe, och ändå ha åsikter om sådant du inte förstår? :rolleyes:
....

Jag förstår inte att/hur du orkar :crash

Att du står och skruvar jämt är däremot lätt att förstå. Jag har haft gamla skitbilar så att stå och laga prylar förstår jag... ;)

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chrille skrev:
Jag förstår inte att/hur du orkar :crash

Att du står och skruvar jämt är däremot lätt att förstå. Jag har haft gamla skitbilar så att stå och laga prylar förstår jag... ;)

Hehe, du har nog drömt nu igen, har du sett mig mecka mycket i år? Att vrida på soppakranen och blanda soppa räknar jag inte direkt som "meck" ;)
Skitbilar har jag ett gäng också, men de är inte lika roliga att skruva på som räcern ;)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...