Lag Murphy - Första tävlingen på Lördag!

FredR1k

www.hojdack.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6+yz426+wr450
På lördag smäller det!

På Gälleråsen 14.00 går starten för vårat första race. Målgång 18.00

Är det några som vill åka och kolla så finns det dels plats i bilar eller så kan ni kanske organisera nån sammåkning från stan.

Vi behöver iaf en hejarklack så det vore skoj om det kom några. :tummenupp

Sista delarna samt dekaler kom på plats i går kväll. Lite bilder.

Lag flin...
DSC00765_LagMurphy.jpg

DSC00739_Front_Right.jpg

DSC00734_FrontLeft.jpg

DSC00748_BackRight.jpg

DSC00755_30.jpg

DSC00761_FrontRight.jpg

Sista biten på plats...
DSC00726_aRWeMek.jpg

Appearance is everything ;)
DSC00769_ThaBuss.jpg

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Good luck!! Girl and boys!! Är själv på semester då :huvet Annars skulle jag gärna tagit en sväng och tittat!

Hoppas det kommer ett helt gäng o hejar fram er :tummenupp

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Riktigt najs! Ska bli skoj o se hojjen på banan!

Jag ska varken på träktårphulling och semester har man för att kunna göra motorsykkelgrejs, så jag kommer o kikar!

r Anders

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
KTM 550 Tracker
Riktigt snyggt team. Det skall bli kul att se Murphy på banan och hjälpa till i depån.
*Anders*

benzzon

ride on, ride on..
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
CBR929, WR426
Läckert, hoppas ni får ett bra första race! (och efterföljande oxå förstås..) :tummenupp

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Grattis till hela teamet för ett kanonjobb och en superprestation! aRWe på slicks i regnet var en rysare värd namnet !

Grattis igen!

r Anders

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
KTM 550 Tracker
I lördags smällde det!
Att få chansen att vara del i Lag Murphy:s första tävling var inget jag ville missa, och det var otroooligt roooligt! :banana
Efter ett spännande kval, många däcksbyten och bra genomförda körpass av våra piloter, så blev slutresultatet riktigt bra. :D
Vi försökte även att fota en hel del men piloterna var så snabba på banan att de inte gick att fånga dem på kort, så ni får hålla tillgodo med några depåbilder.
*Anders*

Bifogat

• P7220010.JPG
    P7220010.JPG
    134.5 KB · Visningar: 43
  • P7220029.JPG
    P7220029.JPG
    139.9 KB · Visningar: 47
  • Bild 002.jpg
    Bild 002.jpg
    113.8 KB · Visningar: 67
  • Bild 007.jpg
    Bild 007.jpg
    128.8 KB · Visningar: 45
  • P7220011.JPG
    P7220011.JPG
    128 KB · Visningar: 50
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Mycket bra presterat för att vara första gången, många många bakom er och hård konkurrens!! Även om det är erf, så nog fan växte era horn :va :tummenupp

R-Sickan

Guest
Första tävlingen 22/7

Fredagens aktivitet var att åka ner till Åsen med en buss som var fullpackad och en husvagn i släptåg.

aRWe fick äran att köra och det gick galant, lite cider och några öl satt fint på vägen ner.:D

Lördagen inleddes med att skriva in oss och besikta hojen inkl skyddsutrustning.

Sen körde vi i första kvalgruppen och med bra tider från alla
aRWe 1,17,629
FredR1k 1,15,049
R-Sickan 1,17,693

Spännande väntan...........har vi kvalat in ????

Men visst.:banana

Tävlingen blev fram flyttad nästan en timme pga av en krasch i tävlingen före oss.
aRWe fick ta starten,vi stog och velade om vi skulle ha på regndäck eller inte. Nej vi kör med slicks och då åkte aRWe iväg för starten.
Kanonbra kört och ett bra val av oss att köra med slicks vi slapp åka in och byta däck när solen tittade fram igen.De som åkte ut med regndäck fick åka in och byta till slicks och det slapp vi.
aRWe in och ut med FredR1k, våran placering var19:nde när FredR1k lämnade över hojen till mig.

Vi körde 40 min pass och vi hade hjälp av Nicke att klocka tiden åt oss och meddela sedan när det var dags att åka in för byte.

Sista passet fick jag köra och vårat mål var att få in mc.n hel i mål och vi LYCKADES.
En 22:a placering av 40 deltagande team.

Hela laget var på topp humör och glada över våran placering.
:bow. Men det hade inte gått utan alla vår markpersonal i spetsen Anders och R-Matte.
Även tack till Linda (R-Mattes flickvän ) och Anders grabb (tyvärr har namnet blåst bort) och sedan vår tidtagare Nicke.:bow
Ett stort tack för all support även under körningen av alla trevliga människor som hade kommit dit för att titta och de eldsjälar som hade åkt från Västerås för att heja fram Lag Murphy.:pannkyss

Hälsningar R-Sickan Lag Murphy #30

R-Sickan

Guest
Inte blommiga skivor utan...

Funatic skrev:
2320771 Coolt! Såna där blommiga bromsskivor :tummenupp
Hojen är supersnygg, se till att vinna nu också då!

Galfer skivor kallas de. :tungan
Och vilken skillnad mot orginalskivorna.

R-Sickan

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
Tack för en underbar helg! Vi är stolta över er Lag Murphy!

//Lia & Rmatte
:tummenupp

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Jaha då har man gjort debut som raceförare:)
Kvalet så får man 13 min/förare för att sätta en kvaltid, jag som behöver en hel dag på mig innan dom bra varvtiderna brukar komma, gör en tid som är 1,17,6. Vi kvalar in som 39 av 48 st, 40 får starta, klarade oss med nöd och näppe.
Fick ta det stora ansvaret att vara försteförare och ta LeMansstarten (springstart), fast precis när jag skulle ut på banan så började det regna, regndäck, slicks, regndäck, slicks, höll på ta knäcken på depåpersonalen, slicks fick det bli. Ut på startplattan och regnet bara tilltar, tänker ta det bara lungt.
Och där går starten springer över banan och iväg SAKTA alla andra bara försvinner, kommer ner i första kurvan och där står nästan alla stilla nån har drattat omkull. Halkar sedan omkring på slicks i tjugo minuter då det regnar och tanken är om jag skall in och skiffta till regndäck. Det slutar regna och jag tänker vänta ni snart är det torrt, tjoffs så är pacecar ute det har hänt en olycka så ambulansen måste vara på banan. Vi snurrar runt runt och racespåret torkar upp så jag hoppas att pacecaren snart skall gå in i depå, team efter team går in för att byta till slicks när det iallafall går så sakta.
Och rätt som det är kommer depåskylten upp att mitt pass var slut, surt jag fick inte köra ett enda varv i racetempo. In och lämnade över till Fredrik, och pustade ut det var ju riktigt skoj det här. Allt flöt på riktigt bra mitt andra körpass fungerade sådär på en nu helt torr bana, mäste lära mig att komma överens med R1:an och lära mig att köra mjukare. Vid tankningen så när jag skall iväg och byta till Fredrik så börjar alla runt omkring att skrika, miljömattan, som vi måste ha under hojen när vi tankar, har fastnat på det varma bakhjulet och följer med, hinner stanna innan det händer något.
Fredrik och Sinikka fullföljer racet klanderfritt (nåja nästan iallafall) och vi kommer in på en hedrande 22 plats, JIPPIE

Tack till
- Våra ponsorer
- Fredrik o Sinikka, jädrar vilka chaffisar:Bugar
- Anders å Matte, våra meckar:banana
- Linda å Henrik, våra depåslavar:tummenupp
- Nicke, våran tidtagare/depåskyltshanterare :tummenupp
- Alla andra som hjälpte till
- Alla som var och hejade fram oss

DET HÄR MÅSTE VI GÖRA OM

Bellis

GLAD!
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
CBR 600RR -03
Hmm..

blir det ett Rookie ERF så är det inte omöjligt att vi skarapar ihop ett lag.. fast det kanske blir 2008 lr nåt :rolleyes: om jag får bestämma :D

Ni var iallafall skitduktiga!! :nicka

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Vi kanske inte var världens snabbaste ute på banan (nu pratar jag om mig, Fredrik och Sinikka var skitsnabba) fast vi var bäst i depån, och det är där man vinner mest på att vara effektiv.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati