Jag har möjlighet att köpa en skapligt billig 06:ans Mercedes 316 Sprinter som skulle passa väldigt bra till min verksamhet MEN den är obesiktigad samt att bakgavellyften är defekt.
Finns det någon här som har erfarenhet av en trasig bakgavellyft och om det är avancerat att laga?
Jag ska åka och hämta bilen ikväll och gå igenom den nere på verkstaden innan jag köper den så jag tänkte att jag frågar den breda kompetensen här innan jag börjar riva i något.
Enligt uppgift så ska det vara en trasig bälg som är problemet och det finns eventuellt ett kostnadsförslag från en firma där det skulle kosta 18 000:- att laga.
Om det inte krävs specialverktyg mm för att laga det så tänkte jag att man kanske kan lägga några timmar på det själv för att spara några slantar.
Tummen sitter där den ska och jag har en stor verkstad med mycket verktyg men min erfarenhet av lyftar är att jag har använt sådana men inte skruvat dem...
Det är en sån här bil: http://www.blocket.se/alvsborg/Mercedes_Benz_sprinte_316_CDI_06_43055157.htm?ca=9&w=3
Finns det någon här som har erfarenhet av en trasig bakgavellyft och om det är avancerat att laga?
Jag ska åka och hämta bilen ikväll och gå igenom den nere på verkstaden innan jag köper den så jag tänkte att jag frågar den breda kompetensen här innan jag börjar riva i något.
Enligt uppgift så ska det vara en trasig bälg som är problemet och det finns eventuellt ett kostnadsförslag från en firma där det skulle kosta 18 000:- att laga.
Om det inte krävs specialverktyg mm för att laga det så tänkte jag att man kanske kan lägga några timmar på det själv för att spara några slantar.
Tummen sitter där den ska och jag har en stor verkstad med mycket verktyg men min erfarenhet av lyftar är att jag har använt sådana men inte skruvat dem...
Det är en sån här bil: http://www.blocket.se/alvsborg/Mercedes_Benz_sprinte_316_CDI_06_43055157.htm?ca=9&w=3