Laga en mc fälg från en sporthoj TIPS?

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Hoj
Kawasaki
Nej det där kan du inte rikta utan att plocka lös fälgen från ekrarna. Sedan rikta och därefter ekra upp hjulet igen. Och skall man ändå göra sig omaket att ekra hjulet från scratch kan man lika gärna stoppa dit en frisk fälg.

Är det de där Saxess/Behr slanglöst som satt original på några KTM? De blir krokiga när man tittar elakt på dem....

inte en aning men det är en ktm 690 smcr från 2012. ny komplett fälg med nav och ekrar osv går loss på ca 8 papp så jag köpte en uppsättning av annat märke för samma pengar men kunde varit roligt att få ordning på den där så att man kan ha en uppsättning extra fälgar vid behov. då får jag räkna med runt 4 tusen om jag vill ha det ordentligt gjort.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
inte en aning men det är en ktm 690 smcr från 2012. ny komplett fälg med nav och ekrar osv går loss på ca 8 papp så jag köpte en uppsättning av annat märke för samma pengar men kunde varit roligt att få ordning på den där så att man kan ha en uppsättning extra fälgar vid behov. då får jag räkna med runt 4 tusen om jag vill ha det ordentligt gjort.

Ja då är det en Behr som är tillverkad i prima mjukost.

Du köper en fälgbana för 1500 och en ekrar någon upp den för någon hundring. Sen kör man med slang eller gör en konvertering med sealer.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år