Laga iPhone

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Min son har skaffat en iPhone 4s och har, givetivs helt oväntat för honom, mindre så för en luttrad pappa, sabbat skärmen. Har förtått att det inte är ett helt ovanligt fenomen.
Han får iofs själv stå för kostnaden för att laga detta men jag är så pass empatisk att jag undrar om det finns tips på billiga men seriösa ställen att få detta fixat?
Han själv har i sin vishet kommit fram till att det känns som en onödig utgift och att det är bättre att inte laga den eftersom "den går ju att använda". :rolleyes:

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Skicka ett PM så ordnar vi lite SH-rabatt :)

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Jag fixar också iphones, bra att veta om man är närmare stockholm :)

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
För bövelen, ut på blocket och skriv t ex: reparera iphone så lär det ploppa en en hel del skåne som gör detta! Konkurrensen är ju mördande bland hemmapularna som utför lagning men inte sagt att dom är dåliga på det dom gör! Själv har jag två i halmstad som jag har varit å bytat både fram och baksidor hos, den ena är är utbildad elektroinjenjör och kan iphone både innan och utan, den andra jobbar med macprodukter i dess olika former men båda är grymt duktiga på det dom gör och svartjobb har dom efter deras ordinarie arbetstider så dom kan gödsla med det, sist jag var nere och behövde byta framsida hade den ena hela sin lägenhet full av folk som behövde laga sin iphone! Dom brukar ha helt okej priser åsså!

Är det framsida eller baksida? En baksida bytar du själv på 2 minuter, köp en baksida på tradera, brukar gå för under hundringen, passa på att köpa en mejsel till de pyttesmå skruvarna åsså för en tia typ, ta bort de två skruvarna på undersidan och dra skalet nedåt, sätt på deg nya, i medmskruvarna, klart, framsidan bör du dock inte byta själv om du inte har tummen mitt i handen, det kan vara lite krångligt då det kan vara lite pilligt dels att hålla koll på alla skruvar samt att ingen skruv ärden andra lik och de måste sitta på exakt rätt plats dels att det kan vara lite pilligt att få dit digitizern!

http://www.blocket.se/malmo?q=Reparera+iphone&cg=0&w=1&st=s&ca=23_11&is=1&l=0&md=th

http://www.blocket.se/malmo?q=Laga+iphone&cg=0&w=1&st=s&ca=23_11&is=1&l=0&md=th

Last edited:

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag fixar också telefoner!

Finns ingen garanti att det återvänder till kund dock. Posten tappar många paket har jag hört :7peta :rofl:lol

Edit: Var bara tvungen! Ni har alla hört talas om häleri. Och ja, jag litar på SH folket :tummenupp

Har Iphone inom företaget, eller ja... både inom företaget och privat. Hoppar runt på grävmaskiner dagligen och det är ofta jag tror den gått sönder då man lägger tryck mot den ibland. Endast någon repa på baksidan och en liten intryckning i det silvriga runt om. Fattar inte hur den hållit. Jämt när man ser andras Iphones så är knappar intryckta och skärmarna spruckna. Hur behandlar de telefonerna egentligen?

Last edited:

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Hoj
KTM 250 & 660
Nu vet jag ju inte var i Skåne du bor, men i Malmö finns där ett par riktigt billiga bra killar.

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Busenkelt att skruva isär & montera ihop, är min 3:e jag ordnar, polarna är nöja & min fungerar kanon efter man fick bytta framsida med skärm, strömkabeln till volym/vibrator + Hörlurs funktionen + wifi + kameran bak.

Tur att delarna är billiga & luren va billig den med när man köpte den beg.

Synd du bodde lite långt bort annars kunde jag fixat den.

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping