Laga slang med cykellagningssats?

Slayer

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Jag behöver laga ett litet hål på slangen till min xr600. Det är lite bråttom. Måste fixa det imorgon. Vet inte var jag köper ny slang en söndag. Tror ni det skulle funka med lagningsats för cykelslang, om man tar några extra lappar?

Du behöver inte andvända mer än en lapp som du gör på trampcyklen, du har högre tryck på cykelhjulet än på mc-n

Precis som alla andra har sagt, använd bara en lapp! Brukar du ha två kondomer när du kn***ar? ;)
Lagningen blir dessutom betydligt mycket starkare än slangen runt om, gummit vulkar ju ihop och blir ett, och lappen är väl 1mm eller så. Bara att laga och köra vidare, du behöver inte ens köpa ny slang! Det är bara slangsäljare som tycker man ska byta stup i kvarten.

Det låter skitbra! Ska tänka på att använda endast en lapp både vid slanglagning och vid andra tillfällen :)

Tack för era snabba svar :tummenupp

Dom är tunna, men har använt dom på mx cykeln drygt ½ säsong. Fått 1 punka. Är nästan mindre än vad jag brukar få.

Så jag, dom är billiga och funkar. Men riktiga "tjock slangar" är bättre...

Dom är tunna, men har använt dom på mx cykeln drygt ½ säsong. Fått 1 punka. Är nästan mindre än vad jag brukar få.

Så jag, dom är billiga och funkar. Men riktiga "tjock slangar" är bättre...

¨Har lagat med lapp. Dock, bra att veta till nästa gång´:tummenupp

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...