Köpte mig en uppsättning Keihin FCR41r till min GSXR1100 -91 i veckan och tyckte jag inspekterade dem noga innan jag betalade till säljaren, men efter bara några minuter då vi åkt åt varsit håll sneglade jag på förgasarna och såg omedelbart att den ena trottlen var sprucken på ena sidan fattar inte hur jag kunde missa detta, ringde säljaren på en gång och han lätt förvånad men vi kom överens om att jag skulle skicka bild på trottlen och han skulle kompensera mig Nåväl, nu är det så att en ny trottel verkar kosta en hel del till just dessa förgasare så jag undrar om någon här har en till salu eller vet hur man kan laga den, typ löda, svetsa, limma mm? Jag fick i alla fall med nya insugsgummin och priset var rätt ok trots felet med trottlen, men man blir rätt kinkig då säljaren innan jag satte mig i bilen och åkte 45mil t&r sagt att fuggarna är helt ok och jag kan inte än fatta hur jag INTE kunde se felet när jag gick igenom dem innan köp.
Bild på den trasiga trottlen, den är bara sprucken på sidan mot motorn, insugssidan ser bra ut.
Bild på den trasiga trottlen, den är bara sprucken på sidan mot motorn, insugssidan ser bra ut.