Lagar krachade pärlan

phille_hbg

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
Yamaha
D-Dawg:
hehe jaha, ja då var det lite sent att ringa mig kanske :p ring mig nästa gång du kommer ner hit så löser jag det åt dig! ;) eller åtminstone tittar på det :)
jadå, det är rätt okej med mig. lite ont i nacke, rygg och fortfarande skakar jag om händerna en del, men man vänjer sig :)
jag sitter här hemma och väntar på ditt sexiga samtal tills du kommer ner ifrån götet igen ;) poss

Serenity

The unusual kind
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
Se garage
Så var hojen klar på YC...allt fixat som, frambromsarna, styrlagret, styrlåset och allt elektroniskt FÖRUTOM bränslepumpen!!! :huvet :mad:
De sa att dé é nån signal som ska till pumpen men dé é något honda får göra.
Fattar inte....é dé en speciell signal från datorn som skickas till pumpen? Kan styrboxen ha skadats eller vad kan problemet vara? Har bokat tid på Honda...förhoppningsvis é dé en bagatell som de fixar snabbt annars tror jag dé kommer bli jävligt dyrt och då blir dé skrot av hojen :( :gråta

Serenity

The unusual kind
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
Se garage
Såg din hoj på Honda nu i veckan o blev förvånad... Så problem m pumpen? Vad är det för problem? Går, går inte alls eller :confused:

Den går inte igång alls...alla andra elektriska delar fungerar utom pumpen...tiltsensorn var skadad innan jag krachade och hojen fungerade men de på honda tror att dé ändå kan vara anledningen eller någon glapp i någon kontakt. de sa i värsta fall é dé styrboxen men då é dé maximal otur. :gnissla
Vad gjorde du där och snoka runt för? Tyckte du om dé du såg? ;)

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Den går inte igång alls.... de på honda tror att dé ändå kan vara anledningen eller någon glapp i någon kontakt... styrboxen men... snoka runt för? Tyckte du om dé du såg? ;)
Låter som reläet som inte drar... jag joxade med mitt när jag letade fel :gnissla

Självklart! Vår racehoj står ju i samma rum :D

Serenity

The unusual kind
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
Se garage
Låter som reläet som inte drar... jag joxade med mitt när jag letade fel :gnissla

Självklart! Vår racehoj står ju i samma rum :D

ooo då hoppas jag dé é felet..men man vet aldrig...har haft kontaktfel innan smällen också men dé löste sig med lite kontaktrengöring

hahaha då var dé din jävel jag såg ;) fan vilka läckra blås!!!! :tummenupp

Serenity

The unusual kind
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
Se garage
Det är Kristian som äger den, min kan du se i mitt garage :D

Aha okej. De hittade felet. Dé var tipp-sensorn som hade fått sig en smäll. Den hade hängt och dinglat innan krachen och såg fördärvad ut...men tydligen utlöste den sig vid krachen och sluta fungera sen. Men nu é dé löst iaf och jag får förhoppningsvis hojen i början på nästa vecka. Snart blir dé körning känns dé som :yoparty :D

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Vad har hänt??

Serenity

The unusual kind
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
Se garage
Hojen gav ifrån sig märkliga ljud. En form av rasslande ljud som om en skruv flög runt i en liiiiten metallåda. Jag tyckte hojen var väldigt bångstyrig men trodde jag va lite ringrostig bara. i alla fall, jag körde till honda och påarps mc-service med henne och ingen av de visste vad ljudet kunde bero på.
men dé lustiga var att honda tyckte mitt styrlager var för hårt spänt och påarp tyckte dé va för löst. men han sa att jag skulle komma nu imorse med hojen så skulle han fixa dé. jag berätta att jag hade lösa kullager innan och när jag köpte nya gafflar fick jag med konformade lager. då sa han att antagligen hade vi inte satt dit lagerbanorna till de. därför glappar styret för han hade spänt dé till max och ändå flyttade styret på sig fram&tillbaka.
jag körde hem...purken. tänkte ge mig på "ljudet". Skruva av krachpucken då en vän hade en teori om att en bit av skruven kanske låg kvar där från förra krachen då pucken hade försvunnit. Men jag kammade hem noll. Sen skruvade jag loss motorkåpan (stator/generatorn). Honda och många andra säger att den inte bada i olja men dé rann ut några dl olja ur den när jag öppna. som tur va klara packningen sig iaf. de fyra skruvarna som håller i spolarna satt som de skulle men jag kunde skruva några varv på de ändå. satte tillbaka kåpan och funderade var ljudet kunde komma ifrån. en timme senare gav jag upp och starta motorn. märkligt nog kom inte ljudet och jag höll på i en kvart!!! glad é jag men förväntar mig ändå att ljudet kommer tillbaka. nu é dé bara styrlagret kvar och min svampiga frambroms som jag inte kunnat lösa än. 9:e har jag tid hos honda...alltså missar jag NDR igen!! :mad: :huvet

Berätta... vad e det nu då ?

Starta din msn :fatta!

Jag har bott på hotell i två veckor ditt kött. Har inte kunnat sitta här på ett tag.

Last edited:

Serenity

The unusual kind
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
Se garage
Hur som helst så är hon utseendemässigt klar till besiktningen och därefter kommer dé blir undertail och ett annat blås. kan säga att jag inte ångrat en krona förutom alla skruvarna jag köpt:rolleyes:

Bifogat

• hoj fram.JPG
    hoj fram.JPG
    143 KB · Visningar: 206
  • hoj höger.JPG
    hoj höger.JPG
    111.1 KB · Visningar: 185
  • hoj vänster.JPG
    hoj vänster.JPG
    104.4 KB · Visningar: 162
  • me on bike.JPG
    me on bike.JPG
    104.4 KB · Visningar: 263
  • hoj bak.JPG
    hoj bak.JPG
    106.3 KB · Visningar: 168
  • hoj bak2.JPG
    hoj bak2.JPG
    107.5 KB · Visningar: 147
Last edited:

Serenity

The unusual kind
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
Se garage
Hur stor är risken att ramens hål där styrstången går in har skadats efter krachen? :va
Får svar på om dé é skadat nästa vecka på torsdag men dé känns som en evighet tills dess.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring