LAGFÖRSLAG, förbjud mobiltelefon och bilkörning!!!

[Mulle]

Känner mig yngre än vad jag är ;-)
Gick med
20 Oct 2004
Ort
Småland, Kalmar län, Oskarshamn
Hoj
Bygger Trike
För det första så ska man inte tro att en tråd kan hållas ren oavsett vad det är för ämne som tas upp.
Och jag kan säga redan nu att du lär inte få in dina 1000 namn via detta forum.
Här är vi alla halvt laglösa på andra områden i alla fall.
Och jag kan ju säga direkt att 95% som hänger här inne pratar just i mobil när dom kör.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
1. Michael Ingel, Stockholm
2. Johan Dahlgren, Stockholm
3. Andreas Andersson, Robertsfors
4: Marcus Larsson, Stockholm
5. Gustav Selander, Stockholm/Visby

Lugn å fin nu trådskaparen. Det är väl way värre med roadrage? Kör MC-bud så lär du dig läsa traffiken lättare och snabbt kommer du förstå att mobilpratare och cheyer som byter fil utan att kolla speglarna inte tillhör de farligaste i traffiken...
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
I OCH MED ATT DET BARA ÄR DAGISBARN PÅ DETTA FORUMET SÅ FLYTTAR JAG NAMNINSAMLINGEN TILL

http://www.namninsamling.com/Hagis

PÅ SÅ SÄTT SLIPPER JAG ALLA IDIOTER PÅ DET HÄR STÄLLET, DETTA ÄR ORSAKEN TILL VARFÖR JAG SÅ GOTT SOM ALDRIG ÄR PÅ DETTA FORUM!

BORDE HA EN SKYLT PÅ FÖRSTA SIDAN "VARNING FÖR BARN"

Tro mig, du är inte ensam om att tycka detta!

Tyvärr dras man hit av någon anledning...måste bara barnasinnet :va

Christer Hedin, Göteborg
 

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
I OCH MED ATT DET BARA ÄR DAGISBARN PÅ DETTA FORUMET SÅ FLYTTAR JAG NAMNINSAMLINGEN TILL

http://www.namninsamling.com/Hagis

PÅ SÅ SÄTT SLIPPER JAG ALLA IDIOTER PÅ DET HÄR STÄLLET, DETTA ÄR ORSAKEN TILL VARFÖR JAG SÅ GOTT SOM ALDRIG ÄR PÅ DETTA FORUM!

BORDE HA EN SKYLT PÅ FÖRSTA SIDAN "VARNING FÖR BARN"

Smidigt att starta en tråd på ett diskussionsforum när du inte kan ta att folk diskuterar i tråden! :tummenupp :huvet
 
Last edited:

Gabor

Guest
Denna tråd är till för de som vill ha lagar i sverige...
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Allt som inte har med körningen att göra stör ju körningen, alltså bör allt förbjudas, förbjudas och åter förbjudas, vad är det för fel på oss svenskar som ska förbjuda allt?:huvet

Jag åt 2 st burgare från Gyllene måsen i bilen idag som snabblunch, och jag körde samtidigt alltså bör jag förbjudas, eller ska vi förbjuda burgerhaken, eller varför inte förbjuda luncher.:va

Jag tycker att vi förbjuder alla som förespråkar förbud:mad:
 

johan-r

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2008
Ort
Vallentuna
Hoj
Kawasaki ZXR 750
1. Michael Ingel, Stockholm
2. Johan Dahlgren, Stockholm
3. Andreas Andersson, Robertsfors
4: Marcus Larsson, Stockholm
5. Gustav Pettersson, Växjö
6. Johan Rosén, Vallentuna
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
En lag är väl inget problem - i vissa länder är leksakstelefoner populära att ha i bilen.

Blir man stoppad slänger man den riktiga på golvet och håller i leksakstelefonen o låtstatspratar.

När han skall lagföra dig så visar du telefonen.
När snuten frågar varför du pratar i den kan man ju säga " de ska du skita i" eller "Jag lider av en mental sjukdom":D

Jepp - så utomlands följer det nästan med en knattetelefon
med den riktiga som decoy.

No problem
 

Stoekh

******
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Flertalet olika
Allt som inte har med körningen att göra stör ju körningen, alltså bör allt förbjudas, förbjudas och åter förbjudas, vad är det för fel på oss svenskar som ska förbjuda allt?:huvet

Jag åt 2 st burgare från Gyllene måsen i bilen idag som snabblunch, och jag körde samtidigt alltså bör jag förbjudas, eller ska vi förbjuda burgerhaken, eller varför inte förbjuda luncher.:va

Jag tycker att vi förbjuder alla som förespråkar förbud:mad:

Här har vi lösningen:
http://www.namninsamling.se/index.php?nid=3328

:yoparty
 

jonashed

Medlem
Gick med
14 Aug 2006
Ort
stockholm
Hoj
yamaha R1
jag blev prejad på essingeleden över två filer en va heldragen av en utlänsk (kärring) med huckla borde fan förbjuda kärringar att köra med huckla blir ju som skygglappar för hästar ser ju inte ett skit
 

Donner

Spriten räddade mej från idrotten
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Landskrona
Hoj
VFR 800 Movistar + CBF1000
Alltså ja jag är är lite kluven nu...TS vill förbjuda mobiltelefoner?...okej det kanske kan bli genomförbart men förbjuda bilkörning blir nog svårt ;)
*lite ironi* hehe.
Kan väl hålla med TS på den punkten att just mobiltelefoner och bilkörning hör inte ihop så bra i vissa läge, vissa bilförare klarar det bättre än andra.
Men det är bra att nån skapar såna här trådar ibland och inte gör som resten av svenska folket, håller käften och knyter näven i fickan.
Själv pratar jag ibland och skulle kunna tänka mej att använda handsfree lite mer kanske.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Om ni missade det i första inlägget: HÅLL TRÅDEN REN!

Starta en ny tråd om ni vill, det här är ingen debatt
utan protestlista...



1: Alexander Svensson, Kalmar.
2: Helen Yng, Stockholm
3: Jocke Galindo, Stockholm
4: Thomas Svensson, Stockholm
5: Emil Hansen, Sölvesborg
6: Lars Ahlstedt, Stockholm
7: Mikael Dafors, Lycksele
8: Martin Sundgren, Bromölla
9: Magnus Holmbring Stockholm


Gillar ditt Franklincitat i signaturen...

Henrik
 
Last edited:

Ozzi

Guest
jag blev prejad på essingeleden över två filer en va heldragen av en utlänsk (kärring) med huckla borde fan förbjuda kärringar att köra med huckla blir ju som skygglappar för hästar ser ju inte ett skit

Du menar en påskkärring...:D
 

MatsiusBellator

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2008
Ort
Perstorp
Hoj
Suzuki gsx 750 es -83 :))
Men å andra sidan har det pratats flera gånger om att det är samtalet i sig som stör koncentrationen, vilket gör att handsfreeanvändning bara hjälper mariginellt.
Det bästa vore kanske att använda sunt förnuft och stanna sitt fordon för att prata i telefon, och om man har bråttom, be någon passagerare svara, alternativt hoppa över det samtalet om man inte har någon mer med sig i bilen.





Men vad gör du här då?
Kan du inte ta att folk har andra åsikter borde du inte startat en sånhär tråd från första början. Detta forum har väldigt många personer med väldigt många åsikter.
Varför inte bara starta namninsamlingen på den sidan där den nu finns och hoppa över Sporthoj.com?
Här kommer du alltid få mothugg, oavsett vad du skriver.

Jo, förresten, jag tror du råkat komma åt knappen direkt under tabulatortangenten på ditt tangentbord. Den heter 'Caps Lock.'
Tryck på den en gång till så skriver du med små bokstäver igen.

Givetvis hade det varit det bästa att låta någon annan svara eller att inte svara utan ringa upp sedan, att köra in till sidan är ju ok om man kan göra det på säkert sätt. Personligen tycker jag handsfree fungerar för mig, mycket bättre än att hålla luren och köra. Men att handsfree bara hjälper marginellt håller jag med om. En sak till är ju när man kör mc, de flesta (tror jag) kör på utan att bry sig om att det ringer, man kollar av när man har tid, fast detta gäller ju inte dem som har mobben i hjälmen så att säga :D
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top