Lagligt köra oregistrerad mc till verkstad?

Pelvan

Muller.. underbara muller... #4073
Gick med
23 May 2005
Hoj
Ducce 900SS -94
Det var ta mig fan det dummaste jag hört i år. Det är inte mitt fel att sossarna har regerat i 12 år heller. Kan jag då skita i alla beslut som dom fattat?
Det är inte mitt fel att man inte får mörda och våldta. Är det då okej att göra det bara för att jag anser mitt omdöme var bättre än beslutsfattarnas?
Det är inte mitt fel att man måste ha försäkring på hojen heller så jag tror jag struntar i det oxå.....
:huvet :huvet :huvet :huvet

Meeen gosse. Lugn nu..

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Okej så du menar då att du alltid kör i tillåten hastighet och aldrig överskrider hastigheten, och att du är den enda som hatar ghostrider.
:D :D :D

Jag hatar ghostrider. Det är den man som har förstört helt klart mest av alla för alla oss andra motorcyklister i sverige. Det är kanske något du tycker är possitivt. ...
Sen kör jag inte alltid i laglig hastighet men försöker köra vettigt i tätbebyggt område. Sen har jag oxå kört utan brickor i 25kw reggad mc. Men jag var medveten om att det var ett lagbrott och var beredd att ta mitt straff.

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Kommer inte att köra föränns det blir 10 grader minst och väglaget blir bättre. Vill inte krascha min första hojj, som jag polerar och är så rädd om :)

Men eftersom man får köra sin bil till skroten utan trafikförsäkring så tänkte jag att det gick an att köra hojen till besiktning lr verkstad utan trafikförsäkring lr nått annat :(

Du får inte framföra ett fordon i trafik utan trafik försäkring, betald skatt och besiktad. Undtantaget är om bilen/hojen har körförbud p.ga obesiktad får du köra den till närmaste verkstad och sen till bes...

Alltså, kör du till verkstan bäst du vill, men lagligt är det inte!

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Jag hatar ghostrider. Det är den man som har förstört helt klart mest av alla för alla oss andra motorcyklister i sverige. Det är kanske något du tycker är possitivt. ...
Sen kör jag inte alltid i laglig hastighet men försöker köra vettigt i tätbebyggt område. Sen har jag oxå kört utan brickor i 25kw reggad mc. Men jag var medveten om att det var ett lagbrott och var beredd att ta mitt straff.

Vad är det med alla kukhuven till moralkärringar på det här forumet. Om du själv har kört ostrypt är det väl f-n inget å gnälla om. Det har de flesta, jag oxå. Hade jag varit tvungen att köra med mellankort hade jag kört ostrypt jag med. Har någon kört en tokstrypt bajk? De är i princip okörbara.

Till ämnet, hyr ett släp. Till våren, ryck strypningar å gasa!

Spliffmaster

Davie Boiii
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
Suzuki gsxr 600 2003
Vad är det med alla kukhuven till moralkärringar på det här forumet. Om du själv har kört ostrypt är det väl f-n inget å gnälla om. Det har de flesta, jag oxå. Hade jag varit tvungen att köra med mellankort hade jag kört ostrypt jag med. Har någon kört en tokstrypt bajk? De är i princip okörbara.

Till ämnet, hyr ett släp. Till våren, ryck strypningar å gasa!

:bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow

Man börjar undra ibland om det verkligen är sporthoj lr touring som snackas här:tuttar

Japp får väl bli släpet i så fall! Hoppas dem kan strypa ner den enbart med pluggar så att den inte sjusteras om för då måste jag in en runda till efter inregistreringen. Men de blir nog inga problem, sen har ja leo vince slip-on så ja e nyfiken på toppen :):cdevil :hojraket

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...