ape skrev:Duger glasfiberspackel och härdare från Biltema?
Pr0bz skrev:Usch för glasfiberspackel. Skulle fixa mina kåper, det höll inte alls efteråt, även att jag hade slipat ner ytan massvis för extremt fäste. Hade även glasfiberväv..
Testa Polyester och härdare, även glasfiberväv. Det gör nog susen, sen kan du lägga på finspackel på det sen o putsa till så de blir fint.
Pr0bz skrev:Usch för glasfiberspackel. Skulle fixa mina kåper, det höll inte alls efteråt, även att jag hade slipat ner ytan massvis för extremt fäste. Hade även glasfiberväv..
Testa Polyester och härdare, även glasfiberväv. Det gör nog susen, sen kan du lägga på finspackel på det sen o putsa till så de blir fint.
Hoztic skrev:Det är inte bara att slipa, man ska ha grovt papper också, max 240-papper, gärna 120 eller 80! Dessutom innehåller nästan alla vaxer silicon, och det är nästan omöjligt att få bort, man måste använda nån form av silicon-borttagare för att få något att fästa.
RS "Alex" skrev:glasfiber spacklet går väll at leva med i från biltema om ja mins rätt annars avråder jag dig starkt från att använda deras produkter
Hoztic skrev:Sa jag nått om deras produkter kanske?![]()
Jag har visserligen bara målat om en kajak med gelcoat, men det har blivit åtskilliga flygplan genom åren... Vi använder enbart flygklassad epoxy, gelcoat och glasfiber, dyrt, men hållbart!
Dock, biltemas dubbelhäftande går inte att leva utan när man tejpar fast slippappret på klotsarna!![]()
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |