Lagom stor håla

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Försöker fixa så jag kommer bort härifrån utan liksäck...

Så tips på en stad med:

*gymnasie (med el linje)
*billiga lägenheter
*mycket folk som inte är uppväxta där
*mkt aktivitet men inga dryga första-och-sabba gäng.

Va hos en kompis i dals-ed och den staden skulle jag lugnt kunnat bo i om det funnits el gymnasie, men jag orkar inte gå om.
Har annars fått tops på: avesta, uddevalla, kalmar, landskrona nån som vet något?

grömpa

lightdesiger
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Harley bygge
prulle skrev:
2609447 Försöker fixa så jag kommer bort härifrån utan liksäck...

Så tips på en stad med:

*gymnasie (med el linje)
*billiga lägenheter

Va hos en kompis i dals-ed och den staden skulle jag lugnt kunnat bo i om det funnits el gymnasie, men jag orkar inte gå om.
Har annars fått tops på: avesta, uddevalla, kalmar, landskrona nån som vet något?

vill du bo i norrbotten så är ju piteå ett alternativ.
kommer mer och mer folk från andra delar av landet.
har elprogrammet på strömbacka och mycket jobb till dom som gått ut.
strömbacka skolan
pitebo

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Paradiset (läs: Upplands Väsby).

Faktiskt en väldigt sjysst liten "stad". Ganska lungt men knappast dött. El-linje finns det. Lillbrorsan går el, värt att nämnas han går i samma klass som många av polarna som är ett år äldre men. :tungan

Bostäder bör det finnas också!

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Bagdad.
Hela stan är invaderad av folk som inte är uppväxta där. Du kan säkert få tag på en lagom ventilerad lya i stans utkant. El-folk tror jag efterfrågas också, du kan kalla dig P El Rulle för att få en lite mer lokal touch på din image.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Hur ska du ha råd att flytta när du fortfarande går gymnasiet? Jobba heltid vid sidan av studierna?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Solid snake skrev:
2609478 Beror på var du vill bo, ju.

Inte i Lund, där är allt dyrt. Studentrummen kostar mer än en tvåa på bottenplan här... :näsblod

OnT: Landskrona är inte så illa som det brukar låta. Visst finns det problem i stan, precis som överallt men stan har definitivt oförtjänt rykte. Elprogrammet finns och billiga lägenheter finns ibland också... :)

Solid snake

Guest
imaster skrev:
2609503 Inte i Lund, där är allt dyrt. Studentrummen kostar mer än en tvåa på bottenplan här... :näsblod

OnT: Landskrona är inte så illa som det brukar låta. Visst finns det problem i stan, precis som överallt men stan har definitivt oförtjänt rykte. Elprogrammet finns och billiga lägenheter finns ibland också... :)
Det beror fortfarande på var du bor, kan du tänka dig att bo i ett industriområde på gunnesbo så blev det helt plötsligt billigt som fan. :fakta

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
imaster skrev:
2609503 Inte i Lund, där är allt dyrt. Studentrummen kostar mer än en tvåa på bottenplan här... :näsblod

Undrar varför det finns billiga lägenheter i LA???
Ingen vill egentligen bo där, inte ens de som är placerade där av Migrationsverket....
Där är skit 24h om dygnet.

Lundbeck

Mycket mera mogen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GL1000 -75
prulle skrev:

Så tips på en stad med:

*gymnasie (med el linje)
*billiga lägenheter

Simrishamn!

* Österlengymnasiet med El & Teleprogram
* 5000:- i månaden för en trea, marklägenhet inkl all el (hyres).
* På sommaren svämmar staden över med stockholmare. :tuttar
* Simhall, bowling, ett par krogar, kanon resturanger.

:yoparty

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Jag tycker karlstad är en ganska bra stad.

Gymnasium finns det ju några och el linjer finns det på i alla fall två av skolorna. En är Teknik med elektronik inrikning ( den har jag själv läst ) och den andra är en ren el linje för att bli elektriker på byggen och sånt.

Lägenheter kan du kolla här
http://bovision.se (Värmland-karlstad-hyresrätter)

www.kbab.com

Finns även stort univeristet i karlstad om du ska läsa teknik med el inriktning och ska läsa vidare sen.

Gäng har då inte jag stött på, dom tar nog raggarna bort:rolleyes:

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
prulle skrev:

Så tips på en stad med:

*gymnasie (med el linje)
*billiga lägenheter

Karlskoga, 3 minuter till Gelleråsen 2.5timmar till sthlm, och 3.5h till GBG, Lagomt stor stad med gratis boende. Kompisen köpte just ett hus för 500´
Ingen annan som flyttar dit dock. de flesta verkar vara på väg åt andra hållet. :D

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Välj en stad som inte har el. Efter avslutad utbildning har du ju ett guldläge!

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Uddevalla är en stad med lite attitydsproblem men med jävligt bra skolor. Uddevallahem är en stor hyresvärd som har haft ungdomsrabatter och liknande. Nu är det några år sen men jag hyrde lya för 1600:- en gång i tiden och den var j-t fräsch i halvskabbigt område.

Arvika är den trevligaste småstaden jag har träffat på. Tillräckligt liten för att inte bli tråkig, tillräckligt stor för att inte kännas helt inavlad som en del bruks-samhälle gärna gör. SKa ha riktigt bra yrkes-skola.
Bostad kan vara svårt men OM det skulle vara aktuellt så PM,a så kan jag kolla lite. Är du inte storstadsfjolla kan det gå att ordna billigt boende hos lite "lustiga" hyresvärdar.

Rikssågverksskolan i Skoghall, utanför Karlstad, har elevhem och en rätt trevlig skola. Trots sin närhet till Karlstad känns det som en riktigt sur brukshåla som jag avskydde varenda minut i, men att bo på elevhem är inte fel och vill man bort kan man åka in till frisörstaden Karlstad där nästan alla killar över tjugo ser ut som om de vore frisörer.....

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy